איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

כ- 99% מחברות ההסעה שזכו במכרזים להסעת תלמידים לבתי הספר מעסיקות קציני בטיחות

29-8-10
למעלה מ-99% חברות ההסעה שזכו במכרזים של הרשויות המקומיות להסעת תלמידים לבתי הספר אושרו להסעת תלמידים והן מעסיקות קציני בטיחות, כמתחייב מתקנות התעבורה. כך עולה מבדיקה שנערכה על ידי גף קציני בטיחות במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים.
מנהל תחום קציני בטיחות במשרד התחבורה הורה בתחילת חודש אוגוסט לכל ראשי הרשויות המקומיות בארץ ולקציני הבטיחות להעביר למשרד התחבורה את רשימת כל חברות ההסעה שזכו במכרזים להסעת תלמידים לבתי הספר, במטרה לבדוק את כשירותם להסעת תלמידים.
מהנתונים עולה כי מתוך 600 חברות הסעה שנבדקו התגלו מקרים בודדים בלבד של תחנות מוניות שזכו במכרז להסעת ילדים לבתי הספר אך לא היו בפיקוח של קצין בטיחות בתעבורה, כמתחייב מהנהלים. מנהל תחום קציני בטיחות במשרד התחבורה שיגר לרשויות המקומיות הודעה האוסרת עליהן להעסיק את המוניות במסגרת ההסעות לבתי ספר.
לקראת פתיחת שנת הלימודים יזם שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ ביקורות יזומות לאוטובוסים המסיעים תלמידים לבתי הספר בכל רחבי הארץ. מהנתונים עולה כי מתוך 180 אוטובוסים שנבדקו ביומיים האחרונים התגלו 15 אוטובוסים (כ-8%) עם ליקויי בטיחות חמורים ובעליהם נדרשו לתקן את הליקויים לאלתר.
בעקבות הנתונים הורה השר כץ לערוך מבצעי פתע במהלך השבוע הבא במסגרתו יתפרסו ניידות בטיחות ושוטרי משטרת התנועה בסמוך לבתי ספר ויערכו בדיקות תקינות של אוטובוסים המסיעים תלמידים.
בחוזר מיוחד שנשלח לכל הרשויות המקומיות בארץ נדרשים מנהלי חברות ההסעים וקציני הבטיחות לוודא את תקינות האוטובוסים והתאמתם להסעת תלמידים. דגש מיוחד ינתן לנושא חגורות בטיחות, פנסי סימון מיוחדים לרכבי הסעת תלמידים ושילוט מיוחד בכלי הרכב.
מנהלי חברות ההסעים וקציני הבטיחות נדרשים בנוסף להקפיד על כשירותם של הנהגים להסעת תלמידים ולרענן את ההנחיות בנושא עליית ילדים אל האוטובוס וירידתם ממנו.
מנהלי החברות נדרשים לוודא כי לכל הנהגים המסיעים תלמידים יש היתר מיוחד להסעת תלמידים ברישיון הנהיגה וכי הם פועלים בהתאם לתקנות התעבורה.
שר התחבורה קרא לנהגים לגלות יתר סבלנות וסובלנות כלפי תלמידים. "על כל אחד מאיתנו לתרום את חלקו למען הבטחת שלומם של ילדנו, מטרה אשר אין חשוב ממנה וזאת אני אומר לא רק כשר המופקד על תחום הבטיחות בדרכים אלא בראש ובראשונה כהורה".
כלי נגישות