איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

חדש בישראל: קווי אוטובוסים של תחבורה ציבורית לפי הזמנה טלפונית של הנוסע

3-11-10

ביוזמת שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, החל מ- 21 בנובמבר 2010 יופעלו קווי שירות של אוטובוסים לפי הזמנה של הנוסע, בדומה לנהוג במערב אירופה.

האוטובוסים שיופעלו לפי קריאה טלפונית של הנוסע יצאו מתחנת המוצא של הקו כאשר תתקבל קריאה טלפונית במוקד המועצה. הקריאה תועבר למפעיל הקו עד 10 דקות לפני שעת היציאה היעודה.

השירות החדש "שרות לפי קריאה"  יפעל בשלב הראשון
ב- 35 ישובים יהודים וערבים, בגליל העליון, במרחב המועצה האזורית משגב.
מדובר ב- 11 קווים אזוריים חדשים שישרתו את כל ישובי המועצה האזורית משגב וכן מספר ישובים הסמוכים למועצה. קווי האוטובוסים יופעלו בן הישובים שבמתחם המועצה האזורית לעיר כרמיאל. בנוסף לכך תוכנן קו בין עירוני נוסף בין כרמיאל לחיפה שיעבור דרך ישובי המועצה האזורית משגב והקריות.
 עבור מרבית ישובי משגב, יהודים וערבים כאחד, זאת הפעם הראשונה שבה תכנס תחבורה ציבורית לתוך הישוב. קווי התחבורה הציבורית יופעלו על ידי חברת נתיב אקספרס לאחר שזכתה במכרז של משרד התחבורה.
 תעריפי הנסיעה בקווים אלה יהיו נמוכים בכ- 20% מקווי אגד הנהוגים בקווים דומים, בשאר חלקי הארץ.
השר כץ ציין כי משרדו החליט לאמץ את השירות הייחודי במסגרת תוכניתו לחזק את ישובי הפריפריה. לדבריו, אם ההסדר החדש יצליח הוא יורחב לאזורים נוספים ברחבי הארץ.
יצויין כי מרבית ישובי המועצה האזורית משגב הם ישובים חדשים שהוקמו בשנות ה-80 כמצפים, במקומות מבודדים ומרוחקים. להקמת הישובים לא נלווה פיתוח של רשת תחבורה ציבורית והקשר היחיד אליהם הוא באמצעות הרכב הפרטי.
 ישובי המועצה האזורית משגב נהנים כיום מתנופת פיתוח רחבה. שכבת בני נוער בהם הולכת וגדלה ובהעדר אלטרנטיבות אחרות לנסיעה התפתחה בקרב הנוער נורמה מסוכנת של נסיעה בטרמפים.
הפעלת הקווים החדשה תאפשר נסיעה בטוחה ומסודרת ללא תלות בטרמפים שעלולה להיות מסוכנת.
כלי נגישות