איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

ועדה מקצועית בראשות שופט תמליץ על שינויי חקיקה שיאפשרו להחמיר הענישה על עבירות תנועה מסכנות חיים

19-7-10
ועדת השרים לענייני בטיחות בדרכים בראשות שר התחבורה ישראל כץ החליטה אתמול להקים ועדה מקצועית בראשות השופט אביטל חן, שתמליץ בתוך 60 יום על שינויי החקיקה הנדרשים להגברת האכיפה בכבישים והחמרה משמעותית בענישה על עבירות תעבורה חמורות.
בועדה המקצועית חברים בין השאר נציגים של משרד התחבורה, משרד המשפטים, הפרקליטות, המשרד לביטחון פנים, לשכת עורכי הדין וכן גורמים נוספים העשויים לתרום לפעילות הועדה.
ועדת השרים לענייני בטיחות בדרכים גיבשה אתמול שורה של המלצות נוספות להחמרת הענישה על עבירות תעבורה חמורות. בין השאר נקבע כי בעבירות מסכנות חיים, ובמיוחד בעבירות בהן נהג נפסל לנהיגה בפסילה מנהלתית או שרכבו הושבת, תישקל בקשה לפסילת רישיונו עד תום ההליכים.
לראשונה יתאפשר למשטרת התנועה לרשום מספר עבירות תנועה בדוח אחד, בדומה לרישום פלילי המוגש כנגד כל אזרח. משטרת ישראל מנחה כיום את השוטרים לרשום בדוח את העבירה החמורה ביותר בלבד.
עוד נקבע בהמלצות הועדה כי תינתן עדיפות בבתי המשפט לטיפול ב"תיקים אדומים". תיקים אלה יגיעו להקראה מהירה ויקבלו עדיפות על פני כל ההליך, לעומת שאר עבירות התעבורה.
בנוסף לכך מתוכננים שינויים משמעותיים בהליכי סדר הדין הפלילי, בעבירות קנס, שיאפשרו קיום הליך שיפוטי זריז ויעיל יותר. כמו כן תיבחן אפשרות להפיכת חלק מעבירות התעבורה לעבירות מנהליות, דבר שיאפשר בעתיד להעביר את הדיון בהןלרשמים של בתי המשפט ולחסוך לשופטים ולנהגים זמן יקר.
בהמלצות הועדה מוצע להציג בפני שופטי התעבורה בעת קביעת העונש את עברם הפלילי של הנאשמים בעבירות תעבורה. הצגת הרשעות פליליות עשויה להביא לידיעת השופט, לדוגמא, עבר פלילי של נאשם בעבירת סמים.
עוד קובעת הועדה המלצות המתייחסות לצמצום שיקול הדעת של השופטים על עונשי מינימום ובחינת הצורך בהוספת תקני שופטים או קביעת משמרת שנייה לשיפוט, במטרה לייעל ולקצר את הליכי המשפט.
השר כץ ציין כי הצעדים האחרונים עליהם החליטה ועדת השרים לענייני בטיחות מהווים עליית מדרגה במאבק בתאונות הדרכים והם יאפשרו למערכות האכיפה של המשטרה, בתי המשפט ומשרד התחבורה לייעל את ההליכים כנגד נהגים המבצעים עבירות תנועה חמורות.
כלי נגישות