איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

הצלחה לרישום הקילומטרז' ברישיון הרכב. מביא להפחתה ניכרת של תופעת הזיופים

2-12-10

רישום הקילומטרז' נועד למנוע הונאות וזיופים במד המרחק כדי להעלות את ערכו של הרכב בעת המכירה
 
הצלחה גדולה לרישום הקילומטרז' (נסועה) ברישיון הרכב. הנוהל החדש המחייב את מכוני הרישוי לציין ברישיון הרכב את הקילומטרז' של כל רכב בעת מבחן הרישוי השנתי הביא להפסקת תופעת הזיופים של הקילומטרז'.
בהתאם לנוהל חדש של משרד התחבורה החל מ- 1 בינואר 2010 מחויבים כל מכוני הרישוי בארץ לרשום את מספר הקילומטרים המדויק המצויין במד המרחק (קילומטרז') של כל רכב המגיע למבחן הרישוי השנתי.
רישום קילומטרז' הרכב בעת ה"טסט" השנתי נועד לאפשר גילוי נאות בעת מכירת הרכב ולמנוע מקרים של הונאות ומעשי רמיה, באמצעות הפחתת מספר הקילומטרים במד המרחק. הפחתת הקילומטרים נועדה להעלות את ערכו של הרכב בעת המכירה.
מנתונים שהתקבלו ממכוני הרישוי בארץ עולה כי מאז הוחלט על רישום הקילומטרז' ברישיון הרכב לא התגלו במכוני הרישוי מקרים מיוחדים של זיוף הקילומטרז', זאת לעומת מקרים רבים של זיופים שהתגלו עד כה מידי שנה במכוני הרישוי.
מכוני הרישוי נדרשים כיום לאמת את מספר הקילומטרים המצוין ברכב עם בעלי הרכב ולהחתים אותו על הצהרה כי מספר הקילומטרים שנרשם על ידי הבוחן תואם את הרשום במד המרחק של הרכב.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים החל בימים אלה להנפיק את רישיונות הרכב, הראשונים, הכוללים רישום מדויק של מספר הקילומטרים שהרכב נסע מאז ה"טסט" האחרון. יצויין כי מאז תחילת השנה ביצעו מכוני הרישוי רישום של קילומטרז' ביותר משני מיליון כלי רכב.

כלי נגישות