איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

הוזמנת ולא ביצעת את "הריקול" (קריאה לתיקון) ? רישיון הרכב שלך ישלל אוטומטית !

קיבלת הזמנה לביצוע recall  (קריאה לתיקון) ולא התייצבת במוסך כנדרש מהנוהלים? רישיון הרכב שלך ישלל אוטומטית עד לביצוע "הריקול" !
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הגיש היום (יום ראשון) לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת תקנה חדשה המאפשרת לראשונה למשרד התחבורה לשלול אוטומטית את רישיון הרכב של נהג שהוזמן לבצע "ריקול" במוסך ולא התייצב כמתחייב מהנוהלים.
על פי התקנה החדשה יחוייב יבואן הרכב שנודע לו מיצרן הרכב או מסוכן המורשה שלו על תקלה בטיחותית סדרתית (recall  ) לדווח לרשות הרישוי בכתב, בתוך שבעה ימים מיום שנודע לו על קיומה של התקלה.
עוד קובעת התקנה כי "רשות הרישוי לא תחדש רישיון רכב שנמסרה לבעליו הודעה על התקלה אם חלפו יותר משישה חודשים מיום שנמסרה לו ההודעה והוא לא תוקן, בהתאם להנחיות יצרן הרכב.
עד כה לא היה קיים מנגנון שיאפשר למשרד התחבורה לשלול אוטומטית את רישיון הרכב של נהג שלא ביצע את "הריקול" כמתחייב מהנוהלים ואגף הרישוי נאלץ לזמן פיזית את בעל הרכב עם מכוניתו כדי לשלול את הרישיון.
 התקנה החדשה תאפשר לאגף הרכב לייעל את המעקב והבקרה אחר ביצוע "הריקולים" ותבטיח כי בכבישי ישראל לא ינועו כלי רכב שבעליהם התעלמו מחובתם לבצע את התיקון ברכב ("ריקול").

משרד התחבורה צפוי להשלים בתוך חודשיים את מיחשוב מערכת "הריקולים" (קריאה לתיקון) של כלי הרכב. מיחשוב המערכת יאפשר ליבואן לדווח ישירות למשרד התחבורה  on lien)) על כל קריאה לתיקון ולייעל את הבקרה והשליטה על ביצוע הקריאות לתיקון.

כלי נגישות