16-2-11
גידול מרשים של 40% נרשם בכלי הרכב ההיברידיים שעלו לכביש בשנת 2010, לעומת שנת 2009.
מהנתונים עולה כי בשנת 2010 נעו בכבישי ישראל 10,743 כלי רכב היברידיים, לעומת 7694 כלי רכב בשנת 2009, תוספת של 3049 כלי רכב היברידיים חדשים.
עוד מתברר כי בשנת 2010 חל גידול של 18.5% בכלי הרכב המונעים בגפ"מ (גז פחממי מעובה). בשנת 2010 נעו בכבישים 8162 כלי רכב המונעים בגפ"מ, לעומת 6892 בשנת 2009.
לאור הביקוש ההולך וגובר להסבת כלי רכב להנעה בגז קיצר משרד התחבורה את ההליך ההסבה מבנזין לגז ואיפשר למוסכים מוסמכים להעניק אישורי הסבה שניתנו עד כה במשרדי הרישוי (עמדה מספר 1).
משרד התחבורה פועל לעידוד השימוש בכלי רכב היברידיים. שימוש ברכב היברידי מביא לחסכון באנרגיה ומצמצם משמעותית את זיהום האוויר. משרד התחבורה אינו חוסך במאמצים לבחון שימוש בכלי רכב עם הנעות אלטרנטיביות ומיישם את הפתרונות הנהוגים כיום בעולם.
שר התחבורה מסר כי משרדו אישר עד כה כעשרה דגמים של כלי רכב המונעים באמצעות חשמל או הנעה משולבת של חשמל ובנזין. מדובר בין השאר בדגמים של הונדה, טויוטה, לקסוס, מרצדס, קאיה, רנו ומיצובישי.
בעקבות הגידול בכלי הרכב ההיברידיים פרסם לאחרונה משרד התחבורה הודעה האוסרת על כל מוסך לטפל ברכב חשמלי או היברידי אם עובדיו לא עברו קורס מיוחד המסמיך אותם לטפל ברכב היברידי.
בנוסף לכך, אגף הרכב מחייב כיום כל אדם הנותן שירות לרכב חשמלי או היברידי להכיר את כללי הבטיחות והמגבלות הקיימות ברכב היברידי לפני מתן השירות ומטיל אחריות על המנהל המקצועי של המוסך להבהיר את הכללים לכל עובדי המוסך.
יצוין כי החל מאוגוסט 2009 אושר "המדד הירוק" במסגרתו ניתנות הטבות מס לכלי רכב על פי רמת המזהמים הנפלטים ממנו. עקבות זאת ירדה דרגת זיהום האוויר של כלי הרכב החדשים שנמכרו במהלך 2010 מ-8.5 ל-7.5.