איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

בכנס החרום של המאבק בעליית שווי השימוש: התייקרות שווי השימוש עלולה ליצור נזק בטיחותי וסביבתי גדול

16-11-10
בכנס חירום בנושא המאבק בעליית התשלום בגין שווי שימוש,שהתקיים אתמול בהרצליה נכחו מאות משתתפים בהם קציני בטיחות בתעבורה, מנהלי ציי רכב, יו"רים של ועדים מחברות גדולות, נציגים של רב יבואני רכב, מנהלי כספים ומנהלי משאבי אנוש, נציג ההסתדרות וח"כ אורית זוארץ.

הכנס אורגן ע"י ארגוני התחבורה בישראל בהם איגוד קציני הבטיחות בתעבורה, ארגון מנהלי תחבורה ופורום נוהגים הייטק. בכנס   הועלו  ע"י נציגי הארגונים שהשתתפו בכנס  הסתייגויות מהעלאה הצפויה ונסקרו ההשלכות הקשות העלולות להיווצר כתוצאה מהעלאה זו.
הנואמים בכנס יצאו בקריאה  לשלטונות לעדן את נטל המס, לבטל את  הצמדת המס למדד ולקבל מענה מוועדת הכספים באשר לביטול המס הירוק שלדעת כל הארגונים החטיא את מטרתו ונחל כשלון חרוץ.
ח"כ זוארץ אמרה כי מדובר בעוולה חברתית הפוגעת באלפי שכירים במשק ויש לתקן אותה. עוד הוסיפה זוארץ כי יש לבטל את ההצמדה למדד של ערך שווי השימוש הצפויה להכנס לתוקף במקביל להעלאת שווי השימוש. זו הצמדה לא הוגנת ולא שיוויונית.
שמעון סודאי נציג הנהלת איגוד קציני הבטיחות סקר את ההשלכות החמורות העלולות לנבוע כתוצאה מהעלייה הצפויה ובין יתר דבריו ציין סודאי שכל עובד שיחזיר את רכבו לחברה כתוצאה מעליית שווי השימוש ייצא ממעגל הפיקוח של קצין הבטיחות ויעבור לתחום שאינו בשליטה ופיקוח מה שעלול להביא לנזק כפול. מצד אחד הרכב לא יזכה לאחזקה ברמה גבוהה  של אנשי מקצוע מהיימנים  ומצד שני רכב שיירכש ע"י העובדים יהיה בדרך כלל לא משנתונים חדשים על מנת לחסוך כסף וכך  יגרום להעלאת הגיל הממוצע של הרכבים הנעים על הכבישים. אין עוררין כי  רכב ישן הוא פחות בטיחותי ויותר מזיק לסביבה. כתוצאה מכל אלו עלולות להתרחש יותר תאונות שמשמען יותר הרוגים, יותר פצועים ויותר נזק כלכלי.
עוד ציין סודאי כי סך הרכישות של ציי הרכב מגיע לכ- 65% מכלל רכישות הרכב בישראל מה שמביא להצערת גיל הרכבים שכן, מקובל להחליף בציי הרכב את הרכבים אחת ל-3 שנים בממוצע. רכבים חדשים שנעים על הכבישים הם יותר בטוחים ויותר ידידותיים לסביבה. בנוסף, בדרך זו "גוזר"האוצר קופה יפה מהמיסים המשולמים בגין קניית הרכבים החדשים.
צמצום הקניות של רכבים חדשים כתוצאה מביקוש נמוך הנובע מהעלאת המיסים יביא להקטנת תשלום המיסים וכך יצא האוצר שכרו בהפסדו.



איתן וכקמן יו"ר מנהלי תחבורה ציין כי המאבק הוא מאבקו של הסקטור הגדול ביותר במדינה המונה כ-300 אלף איש שתרומתו למדינה נחשבת המשמעותית ביותר מבין כל הסקטורים האחרים.
נועם קום יו"ר פורום נוהגים הייטק אמר בדבריו כי המטרה של הכנס היא לעדן את רוע הגזירה. עוד הוסיף קום כי כתוצאה מהעלאה הנוכחית עלות רכב חברה תהיה יקרה יותר מעלות רכב פרטי.

כלי נגישות