איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

אוריאל לין, יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בקריאה לקציני הבטיחות: הצטרפו לאיגוד קציני הבטיחות בתעבורה

20-9-10
בנאומו בכנס פירט לין את ה"אני מאמין" שלו בנושא צמצום תאונות הדרכים.
אחת ממטרות היסוד של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הינה שינוי דפוסי הנהיגה.
לין: "יש לשכלל ולהעלות את הרמות של הנהיגה".
המאבק בתאונות הדרכים מותנה בטיפול ב-2 צירים מרכזים: שיפור תשתיות ושינוי דפוסי הנהיגה.
התאונות הקשות ביותר הם תוצאה של חוסר זהירות וזלזול בחוקי התנועה. בתי המשפט נכשלו ברמת הענישה והנטיה לסלחנות גורמת להמשך נהיגה מופקרת, זלזול במודע בכללי זהירות בסיסים.
בתוך כך, סיפר לין על נסוי המתקיים בכארבעים חברות גדולות במשק הישראלי שהסכימו להצטרף לניסוי "נוהגים אחרת בעסקים".
 מטרת הניסוי הינו שיפור נורמות הנהיגה בחברות וארגונים ע"י יצירת אקלים בטיחות תעבורתי בהן.  בסיס התוכנית נשען על שימוש בצוותי עבודה ופלטפורמות הקיימות בכל חברה וארגון כך שבעצם נושא הבטיחות בדרכים, נשזר בכל שדרות הניהול הקיימות של החברה ואינו מצריך תוספת כח אדם נוספת. הניסוי נעשה כמובן  בהסכמתו ובשיתופו של מנכ"ל החברה. את התכנית מלווה מחקר הבודק את תוצאותיו של הניסוי והשפעתו על צמצום תאונות הדרכים.
עוד הוסיף לין כי ב-10 השנים האחרונות ירד בכ-50% מספר ההרוגים בתאונות דרכים. בשנת 2001 מספר ההרוגים היה 504 איש ובשנת 2009 נהרגו בתאונות דרכים 345 איש וזאת למרות שצי הרכב בתקופה זו עלה מ-2 מליון כלי רכב ל- 2 וחצי מליון. עם זאת, בשנת 2010 מסתמנת עליה של כ-10% במספר ההרוגים.
75% מהתאונות קורות בערים. ניתן למנוע חלק נכבד מהתאונות ע"י מתן סמכויות לאכיפת החוק  לפקחים עירונים אך המשטרה מתנגדת לכך הואיל ואינה ששה להעביר סמכויות ממנה. יש לחייב חקיקה שתתיר להשתמש בפקחים עירוניים לצורך אכיפת החוק בערים.
עוד הדגיש לין כי משרד האוצר פוגע קשה במלחמה בתאונות הדרכים בכך שקיצץ את תקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מ550 מליון ש"ח ל330 מליון ש"ח בלבד. תקציב הרשות אינו מיועד רק לפעולות הרשות עצמה . חלק נכבד ממנו מועבר לגופים שונים העוסקים במניעת תאונות דרכים בהם אגף התנועה במשטרת ישראל.
לין סיכם את דבריו באומרו כי שת"פ אמיץ בין כל הרשויות, שמירה על תקציב הרשות ושינוי בבנורמות התנהגות יביאו לירידה נוספת במספר הנפגעים ובנזקים שתאונות הדרכים גורמות.

כלי נגישות