איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

כנס מקצועי להכרת אביזרי הבטיחות במשאית המודרנית

28-5-13
בית המשפט העליון הקל בדינם של נהגים שהורשעו בנהיגת משאיות שאינן עומדות במידות המותרות בחוק הואיל ולטענת השופטים יש לאכוף את החוק גם נגד בעלי המשאיות עצמם מתוקף היותם הנהנים הכלכליים העיקריים מהפרה זו של החוק.היעדר סנקציות נגד בעלי המשאיות מעודדת את בעלי המשאיות להתעלם מהחוק.
בעל המשאית יודע כי אם המשאית תימצא כלא עומדת במידות הנכונות, מי שנענש בסופו של דבר  הוא רק הנהג ש"נתפס על חם". על בעל המשאית לא חלה כל סנקציה ולכן במקרים רבים הוא איננו מקפיד על הוראות החוק.

               יש לאכוף את החוק גם נגד בעלי משאיות, לא רק נגד הנהגים

על מנת להרתיע את בעלי המשאיות שוקלת הפרקליטות לקדם תיקון בחוק שיאפשר השבתת משאיות שאינן עומדות בתנאיי החוק. השבתה מעין זו לתקופה משמעותית תגרום לבעל המשאית לחשוב פעם נוספת לפני שהוא  מוציא לכביש משאית לא תיקנית, שכן אם המשאית תיתפס, המשמעות היא הפסד כספי כבד.

עצוב מאד להיווכח שישנם בעלי משאיות שרק קנסות וסנקציות יכולים "לשכנע" אותם לפעול בהתאם לחוק. היה ראוי  כי בעלי המשאיות כולם כאחד היו מגלים אחריות ומעמידים את הבטיחות וקיום החוק בראש סולם העדיפות שלהם. אין ספק כי אילו נהגו כך, היו נמנעות תאונות דרכים רבות והיו נחסכים הרבה צער ויגון בשל הרוגים ופצועים מיותרים.

מן הראוי לציין כי הפרת החוק במקרה הנדון לעיל הינה יחסית קלה. קיימים מקרים אחרים שאף מסתיימים בתאונות קטלניות הנגרמות כתוצאה מכך שבעלי משאיות מתעלמים מכשלים בטיחותיים של המשאיות שברשותם. המשאיות יוצאות לכבישים תוך כדי התעלמות ממצבם הבטיחותי הרעוע, כאשר לנגד עיני בעל המשאית עומד רק  הרווח הכלכלי הטמון בנסיעה. חשוב לסייג כי אין זו תופעה המאפיינת את כלל בעלי המשאיות אך יש לא מעט בעלי משאיות המתעלמים במפגיע מהחוק.

טוב תעשה מועצת המובילים והמסיעים המאגדת בתוכה בעלי משאיות רבים, אם תלמד מאיגוד קציני הבטיחות ותקיים ימי עיון והשתלמויות לחברים בארגונם  בם ילמדו בעלי המשאיות כללי בטיחות ויחדדו אצלם את המשמעויות הקשות העלולות לנבוע מאי ציות לחוקים ותקנות. ויפה שעה אחת קודם.

כלי נגישות