איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

פורסם המכרז הראשון להקמת מערכת הסעת המונים (BRT) ברעננה והרצליה

23-5-13
משרד התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים וחברת נת"ע פרסמו היום (יום חמישי), את המכרז הראשון להקמת מערכת הסעת המונים (B.R.T), שתחבר את רעננה והרצליה עם מטרופולין תל אביב בקשר ישיר ומהיר תוך מתן העדפה ברמזורים.
 
שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי פרסום המכרז לביצוע עבודות התשתית של מערכת ה- B.R.T ברעננה והרצליה התאפשר לאחר שמשרד התחבורה חתם על מסמך עקרונות עם ראשי העיריות לתכנון, הקמה והפעלה של מערכת ה B.R.T.
 
הסכם ההקמה של קו ה- B.R.T מצטרף להסכם שכבר נחתם בין חברת נת"ע לעיריית רעננה והוא מאפשר את פרסום המכרז לתחילת עבודות התשתית של הקו (הקו הורוד).
 
על פי התוכנית קו ה- B.R.T הראשון יכלול שני צירים עיקריים, הראשון יהיה קו חוצה שרון שיעבור מכפר סבא, דרך רעננה ועד הרצליה. הציר השני יכלול קו המחבר את כפר סבא, דרך צומת מורשה, ישירות למרכז תל אביב. מערכת ה- B.R.T בשרון צפויה להחנך בסוף 2017.
 
האוטובוסים רבי הקיבולת של קווי ה- B.R.T ייסעו ברחובות הערים בנתיב נסיעה מיוחד ומוגבה מעט מיתר התנועה ויזכו להעדפה ברמזורים לאורך כל התוואי. קווים אחרים לא יורשו לנוע על התוואי ה- B.R.T.
 
השר כץ ציין כי מערכת ה- B.R.Tתציע לציבור הנוסעים רמת שירות גבוהה במיוחד וזמני נסיעה אטרקטיביים שיתחרו ברכב הפרטי. לדבריו, האוטובוסים רבי הקיבולת ינועו בתוואי הנסיעה בין ערי השרון לתל אביב, בתדירות של כ-5 דקות ובין הערים כפר סבא, רעננה והרצליה בתדירות של כ-10 דקות לכל הפחות, זאת בדומה לשירות הניתן על ידי רכבת קלה. כל אוטובוס יהיה מסוגל להסיע כ-200 נוסעים.
 
מנכ"ל חברת נת"ע יצחק זוכמן ציין כי פרסום מכרז הוא צעד גדול ומשמעותי לביצוע הפרויקט של הקמת מערכת הסעת המונים חדשה בגוש דן. "פרסום המכרז לקטע הראשון של הקו הורוד והעבודות הצפויות להתחיל תוך חצי שנה הם קביעת עובדות בשטח ומסמלים את היציאה לדרך של הפרויקט." הוסיף זוכמן.
 
שר התחבורה ציין כי המערכת תביא לשדרוג מרכזי הערים של כפר סבא, רעננה והרצליה והחייאתם באמצעות שיפור חזות הרחובות וצמצום החשיפה לרעש וזיהום אויר. במסגרת הפרויקט יוחלפו וישודרגו כל התשתיות לאורך תוואי ה- B.R.T. בשרון.
 
השר כץ הוסיף כי במקביל לפרויקט  בשרון, מקדם משרדו בימים אלה קווים נוספים באותו סגנון עד לנתניה בצפון ועד לרחובות בדרום, שיעברו דרך מתחם התחבורה בצומת חולון, ראשון לציון ונס ציונה.

כלי נגישות