30-5-13
ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ פרופ' ברוורמן מתכנסת לדון בסוגיה זו בתאריך 11/6/13.
הנהלת האיגוד קיבלה זימון להשתתף בדיון ונציגי ההנהלה בראשות היו"ר שמעון סודאי ישתתפו בדיון.
שר התחבורה העביר מכתב ליו"ר וועדת הכלכלה בו הוא מודיע בין היתר כי יש לחזק את מעמד קציני הבטיחות. עוד אמר השר כי יש להטיל את האחריות המקצועית לפיקוח על הרכב והנהג במפעל על קצין הבטיחות בכפוף לתנאיי עבודה הולמים.
קודם לכן, קיבלה הנהלת האיגוד ממשרד התחבורה את טיוטת תיקון החוק ולאחר דיונים ארוכים בהשתתפות היועצים המשפטיים של האיגוד, העבירה הנהלת האיגוד תיקונים שלדעתה יש לעשות בתיקון החוק. יש לציין כי לא כל התיקונים שהועברו התקבלו, אך הנהלת האיגוד שוקדת על הבאתם לידי מימוש.
חברי הוועדה מטעם הנהלת האיגוד העוסקים בסוגיה זו הם:יו"ר האיגוד – שמעון סודאי, מנכ"ל האיגוד – צבי יוזט וחברי ההנהלה: אייל הדר – מ"מ היו"ר ועודד שאולוף – גיזבר האיגוד. כל חברי הוועדה שותפים מלאים בכל הדיונים וההחלטות בעניין זה.
"הועדה בחנה את מכלול ההיבטים המוסדרים כיום בחלק י' לתקנות והמליצה לשנות חלק מההסדרים הקיימים ואת חלקם להרחיב. הועדה סברה, כי קציני הבטיחות נחוצים להגברת הבטיחות במפעלים ויש לחזק את מעמדם, לצורך כך המליצה הועדה להרחיב את סוגי כלי הרכב שבפיקוח קצין בטיחות, לקבוע רשימת חובות מפורטות שתוטל על קצין הבטיחות ובהתאמה להטיל חובות גם על בעל המפעל. הועדה ממליצה להסיר את הרגולציה הקיימת כיום על משרדי קציני הבטיחות מכח הוראת נוהל ולהטיל את האחריות המיקצועית לפיקוח על הרכב והנהג במפעל על קצין בטיחות נותן השירות, בכפוף להבטחת תנאיי עבודה הולמים". |
לעיון במכתב המלא של שר התחבורה – לחץ כאן
לעיון בתקנות התעבורה לשינוי – לחץ כאן
לעיון בדברי ההסבר לשינוי – לחץ כאן