איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

התהליך בנושא שיפור מעמדו של קצין הבטיחות יושלם בקרוב

21-6-13

מאת: אמנון קוה – מנהל אתר האיגוד

אורח הכבוד בכנס האיגוד בשפיים היה עוזי יצחקי, מנכ"ל משרד התחבורה שנשא דברים בפני באי הכנס וכבר בתחילת דבריו וחזר ואמר שוב:  " קציני הבטיחות כמוהם כזרוע  הארוכה של משרד התחבורה". "זו לא סתם סיסמה,  אנחנו מתכוונים לזה" הדגיש יצחקי.  עוד הוסיף יצחקי בעניין זה: כל הכבוד למי שעוסק שעה שעה בבטיחות – קציני הבטיחות. 

בהתייחסו לרפורמה בתחום קציני הבטיחות, אמר יצחקי כי ההמלצות שניתנו בזמנו, בוועדת סגיס ב-2009 בוצעו ברובן ותורגמו לנוסח חקיקה. יצחקי ציין בהקשר זה את ריבוי האינטרסים של גורמים המעורבים בנושא זה ואת ההשתדלות לגשר בין כל העמדות שהוצגו.

יצחקי סבור כי התהליך  בנושא שיפור מעמדו של קצין הבטיחות יושלם בקרוב, אולי בעוד כחודש וחצי במושב הקרוב של וועדת הכלכלה, או לכל המאוחר במושב החורף.

יצ חקי רואה חשיבות מרובה בקיבוע תפקיד קצין הבטיחות בתוך הארגון, מתן יותר כח בידי קצין הבטיחות וחלוקה של האחריות בין קצין הבטיחות לבין בעל החברה. "קצין הבטיחות לא יהיה עוד ה- ש. ג. עליו מפילים את כל האחריות"  , אמר יצחקי.

בהתיחסו לנושא הפיקוח, מודה יצחקי כי הפיקוח לא טוב, חלש ומעט מדי. לאור זאת, החליט יצחקי להתרכז באכיפה ולפעול ביד קשה כנגד כל מי שייעשה שלא בהתאם לנדרש. "כל אחד צריך לבדוק עצמו ולא לעגל פינות" אמר יצחקי וכיוון דבריו לקציני הבטיחות. עוד מוסיף יצחקי בעניין זה: " אין לתת לבעל הבית לסטות מהדרך".

קיימות אמנם רק שבע ניידות בטיחות אך הן עושות עבודה חשובה. קציני בטיחות שכלי רכב שלהם יימצאו בלתי כשרים ויורדו מהכביש, יטופלו במלוא חומרת הדין. לא יהיו הנחות, אומר יצחקי. כן, זה שנוי במדיניות, שינוי הנובע  מהחשיבות הרבה שאנחנו מייחסים לעניין הבטיחות.

בסקרו את מצב תאונות הדרכים בארץ, אמר יצחקי כי ישראל נמצאת במקום החמישי בעולם בהשגים מבחינת הפחתה של תאונות דרכים ובתוך כך, הפחתה במספר ההרוגים. אנחנו יכולים להביט בסיפוק על מגמה ברוכה זו אומר יצחקי. השנה מספר ההרוגים כמו בשנה שעברה. בכל השנה שעברה היו 292 הרוגים, המספר הנמוך ביותר של הרוגים בשנים האחרונות, למרות עליה במספר כלי הרכב הנעים בכבישים. אנחנו מבחינים בשנוי משמעותי בהתנהגות הנהג. תרבות הנהיגה משתפרת ולתקשורת ואמצעי המדיה המגוונים יש תפקיד חשוב בהסברה, בחשיפה ובשינוי תרבות הנהיגה. הפיתוח של התשתיות נרחב, נבנים כבישים חדשים ומודרניים דבר התורם אף הוא להפחתת מספר תאונות הדרכים. נכון, מודה יצחקי, יש הרבה עוד מה לשפר אך מה שנעשה עד כה תורם תרומה נכבדה למגמה הברוכה של ירידה במספר תאונות הדרכים.

גם לשיטת הניקוד החדשה חלק בהורדת תאונות הדרכים. שיטה זו עובדת בהצלחה ומוכיחה את עצמה. למרבית הצער, כ-1000 אנשים קיבלו עד כה 72 נקודות, שמשמעותם היא שלילת רשיון הנהיגה. במילים אחרות, כ-1000 "פצצות מתקתקות" הורדו מהכביש שמשמעותן היא מניעה של תאונות קטלניות שתוצאותהן מי ישורנה.

בסיום דבריו, הודה יצחקי להנהלת האיגוד על שיתוף הפעולה המקצועי בין האיגוד לבין משרד התחבורה.


לסיום, לרגל מינויו של עוזי יצחקי כמנכ"ל קבוע של משרד התחבורה, העניקו שמעון סודאי, יו"ר האיגוד וצבי יוזנט, מנכ"ל האיגוד מגן מיוחד לרגל מינויו.

כלי נגישות