איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

הממצאים שאני וצוות המשרד מגלים באופן התנהלותם של קציני הבטיחות העצמאיים מדאיגים מאד

23-6-13

מאת: אמנון קוה – מנהל אתר האיגוד

הכנס האחרון של האיגוד בשפיים עמד בסימן האימפקט של הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בעניין שיפור מעמדו של קצין הבטיחות. כל הנואמים המרכזיים בכנס ייחדו חלק נכבד מנאומהם לדברים שנאמרו בוועדה ובתוך כך גם ג'קי לוי, ראש גף קציני בטיחות במשרד התחבורה התייחס בדבריו למה שנאמר בוועדה והביע עמדה נחרצת באשר להבדל המהותי בין קציני הבטיחות העצמאיים לבין קציני הבטיחות המפעליים

בהתייחסו לדברים שנאמרו ע"י נציגי קציני הבטיחות העצמאייםבוועדת הכלכלה של הכנסת, אמר לוי: " סיפרו סיפורים , בין מה שנאמר לבין המציאות, קיים פער של שמיים וארץ. ראשית, אין 400 קציני בטיחות עצמאיים כפי שנאמר  אלא רק כ-230. חלק מההתקשרויות בין קציני הבטיחות העצמאיים לבין המפעלים המעסיקים אותם, נעשת באמצעות המשרדים העצמאיים הפועלים כחברות כח אדם. אין תיעוד כתוב של היסטוריית טיפולים ואין להם מושג  מה הם עושים." אומר לוי ומוסיף: "נתקלתי במקרים מזעזעים בהם ביקשתי לראות חשבוניות על תיקונים שנעשו בכלי הרכב וקיבלתי תשובות, כי כיוון שהתיקונים נעשו בשטחים, אין לנו חשבוניות. מה הפלא שמשאיות כאלו הופכות עד מהרה ל"פצצות מתקתקות" על הכבישים? שואל לוי. זאת ועוד, אין פיקוח מסודר ועיקבי  על שעות עבודה של הנהגים ועל השאלה איך אתם בכל זאת מפקחים על קיום תקנה זו,  התשובות שקיבלנו הן כי הפיקוח נעשה באופן מדגמי בלבד. בנוסף, אין אפשרות לעשות הצלבה בין נתונים שונים הואיל ואין תיעוד מסודר של טיפולים ותיקונים. "הממצאים שאני וצוות המשרד מגלים באופן התנהלותם של קציני הבטיחות העצמאיים מדאיגים מאד", מסכם לוי את דבריו בנושא חשוב זה.

ובנושאים אחרים:
לוי פנה לקציני הבטיחות וביקש מהם:  " החופש הגדול התחיל, תוודאו כי האוטובוסים ורכבי ההסעה של התלמידים לקייטנות תקינים, תקפידו כי הנהגים מקיימים סריקות של ה אוטובוסים לאחר שהילדים ירדו ממנו.ולא נשאר אף ילד שאולי נרדם באוטובוס. אוטובוס סגור עלול להיות מלכודת מוות".

כמו כן, ביקש לוי מקציני הבטיחות שבחברתם מופעלים נתמכים בעלי 4 צירים המיועדים למטען חריג, להקפיד שאכן יובילו אך ורק מטען זה, כאמור בהגדרת רשיון הרכב. באתר האינטרנט של תחום קציני בטיחות, רשימת הנגררים המיועדים להובלת ציוד חריגוהנחיות הנוגעות לעניין.

בעניין נוהל 6 אמר לוי כי הוא נתקל במקרים בהם קיים נתב שיחות ולא מענה אנושי. נתב שיחות זה פסול. חייב להיות מענה אנושי במשך כל שעות העבודה.

כלי נגישות