איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

היסטוריה בענף הרכב: החל היבוא המקביל בישראל – איילון מוטורס החלה בפעילותה

7-5-13
 
"מי שיכול לתת 25% הנחה לחברות הליסינג יכול גם לתת 20% הנחה לקונה הפרטי ועדיין להרוויח", כך אמר הבוקר (ג') שר התחבורה, ישראל כץ,  בטקס חנוכת סוכנות המכירות הראשונה של חברת איילון מוטורס – היבואן המקביל הראשון בענף הרכב בישראל.

אל הסוכנות, אשר ממוקמת בהרצליה פיתוח, הגיעו הבוקר בכירי ענף הרכב, ראשי משרד התחבורה, איגוד המוסכים ומתעניינים רבים.

עד עתה נמכרו כבר 10 מכוניות פורד ובהן דגמי פיאסטה, פוקוס, רפטור, אדג' ואקספולרר.


פורד פוקוס 115,000 ש"ח



שר התחבורה כץ יצא בחריפות נגד נסיונותיהם של כמה מהייבואנים הותיקים לסכל את מדיניות הממשלה לפתיחת שוק הרכב לתחרות ולמנוע בכך את כניסתם של שחקנים חדשים לשוק. 

"סיכמתי לאחרונה עם יו"ר עדת הכלכלה, פרופ' ברוורמן", אמר השר כץ, "כי כבר בימים הקרובים תוגש לכנסת הצעת החוק לרפורמה הכוללת בענף." לדברי כץ, ברוורמן התחייב באופן אישי כי יתמוך ברפורמה ולא ייכנע ללחצים המופעלים על ידי הלוביסטים.

"הממשלה והכנסת הנוכחיות נחושות לשרת את הציבור ולהוזיל את יוקר המחיה. אנחנו רוצים לראות תחרות אמיתית של יבואן מול יבואן ולא עוד תאום מחירים בין הדגמים המתחרים של החברות השונות", ציין השר כץ והוסיף "התחלנו ברפורמה ברכבת, המשכנו בתחום התעופה ופתחנו את השמים, למרות כל הלחצים ומאבקי הכוח שהופעלו נגדנו, ועתה אנו מיישמים את פתיחת שוק הרכב לתחרות.  זהו תהליך בלתי הפיך ואני מציע ליבואנים להשקיע בתחרות ולא בהפעלת לוביסטים. זה לא יעזור להם". שר התחבורה חשף כי בימים אלה בוחן משרדו מספר בקשות נוספות של גורמים בענף המבקשים להיכנס לתחום הייבוא המקביל של כלי רכב.

כץ הודיע כי משרדו החל באחרונה בתהליך להכרזת ייבואני הרכב כמונופול באמצעות הממונה על ההגבלים העסקיים. בהקשר זה ציין השר כי הנחה את ראשי משרדו להתנגד לנסיונות המיזוג בין יבואנית פיאט לבין יובואנית סובארו ואלה אף פנו כבר לממונה על ההגבלים העסקיים."לא יתכן שענף הרכב יישלט בידי מונופול של 15 משפחות המגלגלות 30 מיליארד ₪ בשנה", סיכם כץ.
השר הסביר כי אמדן ההוצאה המשפחתית על רכב, בשקלול מחיר הרכב, הדלק, המוסכים וחלקי החילוף עומד על 1500 ₪ בחודש. "אנו הצבנו לעצמנו יעד להוזיל את ההוצאה בכ-20%, שהם 4000 ₪ בשנה וזה לא מעט כסף למשפחה, בעיקר אם מכפילים את זה במספר השנים בהן מחזיקה המשפחה רכב. ולכל השואלים על שיעור המס הגבוה, הלוואי שיגיעו ימים שנוכל להוריד את המס לשיעור של 60% ובעמדה זו תומך גם רה"מ".

מנכ"ל איילון מוטורס, זוהר כהן, אמר בטקס "אנו שמחים להיות הראשונים בפתיחת התחנות בענף הרכב. אני מתחייב להעניק לציבור את כל ההנחות שאנו נשיג בייבוא כלי הרכב. בכל שבוע נציג דיל חדש על דגמי רכב וכבר עתה אנו תחרותיים במחיר, ברמת האבזור ובשירות הניתן לאותם כלי רכב בדיוק, המיוצרים בפורד ומשווקים בישראל. לשמחתי ההתעניינות הציבורית האחרונה הובילה לגל התעניינות אדיר במוקד ההזמנות שלנו ואנו מקווים שנצליח לספק את הביקוש, אם נשיג מחירים טובים בעולם", סיכם כהן.

ראש אגף הרכב במשרד התחבורה, מר אבנר פלור, אמר בטקס כי "כל רכב המשווק בישראל, בייבוא המקביל או הרגיל, נבדק בקפדנות ועומד בכל הכללים המחמירים, של בטיחות, איכות ושירות. "לכן התחרות שנפתחה היום הינה על השירות והמחיר, כי כלי הרכב זהים לחלוטין ולכולם התחייבות ואחריות מלאה מצד היצרן", אמר פלור והוסיף "אני מקווה כי בקרוב יצטרפו יבואנים מקבילים נוספים ושוק הרכב ייכנס לעידן חדש.

מחירים לדוגמא:
פורד פוקוס טרנד   115,000 ש"ח
פורד פייסטה טרנד 72,000   ש"ח
פורד אסקייפ         179,000 ש"ח
פורד אקספלורר     269,000 ש"ח

כלי נגישות