איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

החל מ-1 ביולי, לכאורה, מי שאין בידיו רשיון רכב מקורי, הינו עובר על החוק

30-6-13

החל ממחר היה אמור להיכנס לתוקף ביטול ההרשאה לשאת צילומי רשיון רכב חתומים על ידי קציני הבטיחות כעותקים נאמנים למקור,  ע"י נהגים ברכב של תאגיד.

בעקבות פשרה זמנית שהושגה עד להחלטה סופית שתתקבל בחודשים הקרובים, לא תהיה בחודשיים הקרובים (יולי, אוגוסט) אכיפה של משטרת ישראל בנושא זה.

יש לציין כי פנייתה הדחופה של הנהלת איגוד קציני הבטיחות למשרד התחבורה והסבריה באשר לנזק הגדול מהתועלת שפעולה זו הייתה עלולה לגרום, עשתה את שלה וגרמה בסופו של דבר  לשינוי ההחלטה.

החלטה זו עוררה זעם רב בהנהלת איגוד קציני הבטיחות בתעבורה, שכן, היא אינה ניתנת לישום תוך פרק זמן כל כך קצר אם בכלל.  בנוסף, היא מוסיפה עומס בירוקרטי מיותר לעבודתו של קצין הבטיחות.

במקום להתרכז בדבר האמיתי – שמירה וטיפול בענייני הבטיחות, היה אמור  קצין הבטיחות לפנות חלק ניכר מזמנו בטיפול בניירת והשגת רשיונות רכב מקוריים, דבר הכרוך בסבך בירוקרטי אין סופי ובזבוז זמן יקר בהתרוצצויות במשרדי הרישוי.

הנהלת האיגוד רואה בחומרה רבה את ביטול הרשאה זו ופנתה בדחיפות למנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי בדרישה לבטל לאלתר את ההחלטה לביטול ההרשאה.

בעקבות פניתה של הנהלת  האיגוד למשרד התחבורה, נעשתה חשיבה מחודשת בנושא זה במשרד התחבורה וממש שעות לפני "שעת השין", הנהלת האיגוד קיבלה עידכון  היום (30/6/13) ממשרד התחבורה לפיו לא תהיה אכיפה של משטרת ישראל בנושא זה בחודשיים הקרובים.

הסיבה לביטול, לכאורה נובעת מהחשש כי בדרך זו יתאפשר לזייף ביתר קלות רשיונות, אך שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות בתעבורה, שולל בתוקף הנחה זו, שכן הנסיון עד כה מלמד שאין כך הדבר. לדברי סודאי, אין כל הוכחות כי חלה החמרה בכמות הזיופים. אדרבא, אומר סודאי, אנו דורשים בתוקף לקבל אסמכתאות והוכחות להיקף תופעת הזיופים, בכמה מקרים מדובר ,האם כמות התלונות על כך במשטרת ישראל עלה? זאת ועוד, סודאי מביע תמיהתו – הכיצד מדברים על זיוף רישיונות רכב –כאשר קצין הבטיחות חתום בחותמת על המסמך ושמו ומספר ההסמכה שלו מוטבעים על גבי הצילום ?
"אני עוד לא שמעתי על אדם שמזייף אישור או מסמך ושמו מוטבע  על גבי המסמך של עצמו, אלו  ממש האשמות הזויות" מסכם סודאי דעתו בעניין זה.

יש לציין כי קציני הבטיחות מטפלים בכ-1,000,000 כלי רכב מסוגים שונים וביטול ההיתר עלול היה לגרום כאמור להתעסקות מיותרת ועומס עבודה לא סביר עבור קצין הבטיחות. 

הנהלת איגוד קציני הבטיחות בתעבורה קוראת למנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי , להשאיר את המצב כפי שהיה, כלומר, לא לבטל את  החוקיות של מסמכי רכב מצולמים  בחתימת קצין הבטיחות.

להלן מספר תגובות של קציחני בטיחות המתייחסות לעניין זה

שמעון ,
אני ממש בהלם , לנו קציני הבטיחות לכלי רכב כבדים כגון רכב מחובר ורכב נתמך יהיה צורך לשים מקור בנתמכים ובגרורים כאשר הסוסים מתחלפים במהלך יום העבודה והנתמכים נמצאים בהמתנה או בפריקה בנמלים או במפעלים , אסור לבטל תקנה זו (אלא אם זהו מקור הכנסה נוסף להוצאת כפל רישיונות ).
על אותו משקל אם אדם אחד "אנס "  אזי צריך להכניס את כל הגברים במדינה לכלא ?
בברכה,
קצין בטיחות
________________________

לדעתי כל זה רק לגבות עוד כסף כאשר מוציאים כפל רישיון . לגבי זיופים, מזייפים צ'קים ,כרטיסי אשראי והבנקים לא ביטלו את כרטיסי האשראי ולא את הצ'קים .את מי שתופסים בזיוף יש להוציאו מהמקצוע ולהעמידו לדין בבית המשפט ולא כל קציני הבטיחות צריכים להיענש.
________________________

איך יתכן שלא סומכים על ק.הבטיחות בעניין רישיונות הרכב ובדברים אחרים היותר חשובים, כן סומכים עליהם. הדבר יקשה מאוד על עבודתו של ק.הבטיחות, יש לפעול בכול הכח לבטל את הגזירה הזו.


לעיון במכתב הנהלת האיגוד למשרד התחבורה – לחץ כאן 

כלי נגישות