איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

ב-25% מהתאונות הקטלניות מתחילת השנה, היו מעורבות משאיות

12-5-13

מתחילת שנת 2013 ועד היום, 19 משאיות היו מעורבות בתאונות דרכים קטלניות מתוך 81 תאונות הדרכים במדינה – כרבע מתוך כלל תאונות הדרכים. כך עולה מנתוני אור ירוק
בחודש מרץ, עקב ריבוי התאונות בהן מעורבות משאיות, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משטרת ישראל ומשרד התחבורה קיימו פעילות אכיפה לנהגי משאיות. במהלך הפעילות נבדקו קרוב ל-1500 משאיות על ידי בוחני אגף התנועה, מתוכן רק 40% נמצאו תקינות. 16% מהמשאיות הורדו מהכביש על ידי הבוחנים בגלל ליקויי בטיחות חמורים ואילו ב-44% מהמשאיות שנבדקו, נמצאו ליקויים קלים. 

40% בלבד מכלל משאיות שנבדקו נמצאו תקינות
משאיות במשקל עד 34 טון מעורבות פי שישה יותר בתאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב פרטייםוהן מעורבות בתאונות קטלניות פי 24 לעומת מכוניות. מאפייני המשאיות – המשקל הרב, הנקודות המתות אשר מקשות על זיהוי אופנועים ומרחק העצירה הארוך, מגבירות את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים.
מתחילת שנת 2013 חלה עליה מדאיגה במספר ההרוגים בכבישים. כמאה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים, עליה של מעל 20% במספר ההרוגים ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת.
על המדינה להגביר את בדיקות התקינות של משאיות, כדי להגביר את ההרתעה בפני מעסיקים ובעלי משאיות, מלהעלות על הכביש כלי רכב כבד שאיננו תקין. בנוסף, העלייה המדאיגה במספר ההרוגים חייבת להוות תמרור אזהרה בפני ראשי המדינה הרוצים לקצץ בתקציבים למלחמה בתאונות הדרכים. קיצוץ התקציב הוא מעשה חסר אחריות שעלול לעלות בחיי אדם. אסור לפגוע בשיפוץ הכבישים האדומים ובשיפור התשתית.
כלי נגישות