איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

ה- RAV4 החדש, רכב הכביש-שטח של טויוטה מגיע לישראל:

6-3-13
יוניון מוטורס, יבואנית TOYOTA בישראל, הודיעה היום (ד') על שיווקו של הדור החדש של רכב בכביש-שטח ה-RAV4. בשנת 1994 הציגה TOYOTA לראשונה בעולם  SUV פנאי קומפקטי בעל הנעה כפולה ויצרה למעשה סגמנט חדש, שהלך והתרחב מאז. 4.5 מיליון יחידות נמכרו משלושה דורות רכב ה- RAV4 , מתוכם כ- 1.2 מיליון רכבים באירופה ולמעלה מ-7,000  בישראל.
ה- RAV4 החדש משקף דגש חזק יותר על שימוש משפחתי ומציע ללקוחות סגנון ייחודי ומתוחכם, עיצוב פנים יוקרתי ומעודן, ומערכת נהיגה דינמית חדשה IDDS
(Dynamic Drive System  Integrated ).
מערכת הנעה זו מאפשרת צריכת דלק יעילה של 13.9 ק"מ/ליטר[1] לעומת 13.2 ק"מ/ליטר בדגם היוצא, והפחתה של פליטת הפחמן הדו חמצני העומדת כעת על 166 גרם/ק"מ בלבד (11 גרם/ק"מ פחות מהדגם קודם) זאת לצד תגובתיות ויציבות בפניות וסיבובים ויכולת שליטה מיטבית ברכב המעניקה לנהג הנאה בנהיגה ובטיחות אקטיבית מירבית .


טויוטה RAV4 החדש

עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני משלב אלמנטים מתוחכמים ומסוגננים המאפיינים את שפת העיצוב החזיתית החדשה של TOYOTA. ה- RAV4 החדש הוא בעל קו אסתטי נקי ועוצמתי  כמצופה מרכב שטח 4X4. הפנים החדשות משלבות עיצוב גריל"Under Priority"  ופנסים קדמיים בתפיסת
הkeen look- ותאורתLED Daytime Running (DRL)  ליצירת נוכחות חזקה על הכביש.
הדגם הנוכחי ארוך ב- 205 מ"מ ורחב יותר ב- 30 מ"מ לעומת הדגם היוצא. גובהו נמוך בכ- 25 מ"מ. המימדים המעודכנים של הדור הרביעי של רכב השטח התכליתי מציג צללית המדגישה את הוורסטיליות והדינמיות המשופרת של הרכב ותורמים לביצועים משופרים. קיבולת תא המטען גדלה לנפח של 506 ליטר, גידול של קרוב ל- 100 ליטר לעומת הנפח בדגם היוצא.
על אף הממדים חיצוניים קומפקטיים, החיוניים ליכולת התמרון, ה-RAV4 החדש מגיע אורכו של הרכב (4.57 מ') ובסיס הגלגלים (2.66 מ'), מאפשרים יצירת חלל פנימי גדול מבעבר הדומה לזה המאפיין כלי רכב גדולים יותר השייכים לסגמנט אחד מעל (סגמנט D).
תא הנהג ועיצוב הפנים החדש, שנוצרו בהשראת תא טייס, מתאפיינים בגימורים באיכות גבוהה יותר, בשילוב חומרים רכים ותורמים לחווית נהיגת שטח מרתקת ומהנה. עמדת הנהיגה שופרה כך שהיא תהיה נוחה יותר ותאפשר שדה ראייה קדמי רחב יותר. מושב הנהג הונמך ב- 5 מ"מ וטווח כיוון גובה המושב גדל. מרחק המושב האחורי בדגם החדש הוא הטוב ביותר בקטגוריה עם 970 מ"מ. המושבים האחוריים מתקפלים ביחס של 60:40 לנוחות מירבית וללא כל צורך להסיר את כל כריות מושב או משענות ראש.


טויוטה RAV4 החדש – מבט פנים

ה- RAV4 החדש בישראל יוצע בשתי רמות גימור:

  • GLI –הכוללת מערכת שמע מקורית הכוללת קישורית טלפון Bluetooth, כניסות
    ל-USB ו- AUX, שליטה על מערכת השמע וצג נתוני הדרך מההגה, רלסים כסופים וחישוקי סגסוגת קלה "17.

מחיר דגם GLI החל מ- 179,900 ש"ח.

  • PREMIUM – חבילת הפרימיום בתוספת של 20,000 ש"ח בלבד הכוללת בנוסף, מערכת TOYOTA TOUCH בעלת ממשק נהג לשליטה במערכות השמע והטלפון על גבי מסך מגע בגודל "6.1, מצלמת רוורס, מראות מתקפלות, ידיות העברת הילוכים משולבות בגלגל ההגה, בקרת שיוט, מערכת בקרת אקלים דיגיטאלית, חלונות כהים מאחור, חישוקי סגסוגת קלה 17" בעיצוב ייחודי, ודלת תא מטען חשמלית.

מחיר דגם הפרימיום 199,900 ש"ח.

ביצועים
שלושה דורות של רכב ה-  RAV4 הקנו לו מוניטין של נוחות נסיעה, קלות נהיגה ויכולת תמרון יוצאת דופן גם בתנאים המאתגרים ביותר. הדגם החדש נשאר נאמן למאפייני הקטגוריה הקלאסיים, אך הולך צעד קדימה עם חזית חדשה,עיצוב עוצמתי ומערכת נהיגה דינמית
 Dynamic Drive System Integrated (IDDS )הכוללת מצב נהיגה חדש:  "ספורט".
מערכת ה – IDDS  מאפשרת ניהול שליטה מהיר ואינטרקטיבי במערכות הרכב בהן: בקרת המומנט( AWD) , בקרת היציבות VSC  והגה הכוח החשמלי. כך למשל מערכת AWD בדגם החדש מעבירה מומנט אוטומטית לגלגלים האחוריים לא רק כאשר הגלגלים הקדמיים מתחילים להסתובב על משטחים חלקים (כפי שהיה בדור היוצא של ה- RAV4), אלא גם כאשר המערכת מזהה היגוי חסר במהלך פניות על הדרך. כתוצאה מכך, התקדמות הרכב והזריזות שלו נעשים באופן טוב ויעיל יותר. במצב "ספורט", העברת המומנט לגלגלים האחוריים מתחילה עוד לפני שמתפתח מצב של היגוי חסר בכדי לספק  אחיזה צדדית משופרת.
התוצאה – הרכב יציב בפניות וסיבובים ומעניק לנהג תחושת שליטה מלאה והנאה בנהיגה.
בנוסף לנ"ל מנוע ה- 2.0 ליטר בטכנולוגיית ה-  VALVEMATIC המתקדמת , מציע איזון חסר פשרות בין ביצועים מעולים, המזניקים את הראב 4 החדש   מ – 0 ל-100 קמ"ש  ב- 10.7 שניות, ובין צריכת דלק יעילה ושיעור פליטת מזהמים נמוך ביחס  לקטגוריה (קבוצת ציון ירוק 6).
בטיחות
ה- RAV4 החדש מבוסס על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של בטיחות הנוסעים וכן הגנה על הולכי רגל, אשר התפתחה במשך שלושה דורות של רכבי SUV קומפקטיים של TOYOTA, בעלי רמות גבוהות יותר של בטיחות אקטיבית ופסיבית. ה-RAV4  החדש הוא הראשון בסגמנט  S.U.V אשר השיג את הציון המירבי של 5 כוכבים בתוכנית הריסוק 2013 EuroNcap.
המפרט הבטיחותי הרחב כולל, בין היתר: 7 כריות אוויר, מערכות בטיחות מקדמות כולל ABS
ו- EBDBA ,TRC ISOFIX, VSC, במושבים האחוריים, מושבים קדמיים עם מנגנון להפחתת פגיעה בצוואר, הגה בטיחותי קורס בעת התנגשות, קורות פלדה כפולות בדלתות ועוד.
 
יוניון מוטורס צופה כי תמכור למעלה מ- 1,000 מכוניות מהדגם החדש עד סוף השנה.

כלי נגישות