איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

הנהלת האיגוד נערכת לקראת חידוש פעילות הכנסת לאחר הבחירות במטרה לקדם את השינוי בחקיקה בעניין מעמד קצין הבטיחות

21-3-13
בנאומו בפני באי הכנס הרבעוני של האיגוד שהתקיים ביום משלישי האחרון בשפיים, התייחס שמעון סודאי, יו"ר האיגוד למספר נושאים חשובים.

בתחילת דבריו ציין סודאי את מדיניות האיגוד לפיה השקיפות בדיווחים ובכל הנעשה באיגוד היא: "דרכנו בקודש". עוד הוסיף סודאי בעניין זה: "אנו ממשיכים בעדכונים שוטפים לחברים באמצעי  תקשורת מגוונים העומדים לרשותינו  כגון : אתר האיגוד, עיתונות  ודיווחים שוטפים שיוצאים אחת לשבוע באמצעות הדוא"ל לחברים". סודאי שב וביקש מהחברים  לגלות יותר מעורבות בהבעת דעה לכתבות ולידיעות המתפרסמות, בעיקר באתר האיגוד – על מנת שאפשר יהיה  להתחשב גם  בדעתם של החברים באשר לסוגיות שונות המעסיקות את האיגוד.

ההערכות לחקיקה על מעמד קצין הבטיחות לקראת חידוש הפעילות של ועדות הכנסת לאחר הבחירות.
סודאי: "נקבע צוות בהנהלת האיגוד שנפגש לדיון מקדים על עיקרי החוק המוצעים לשינוי.בתחילה הכין הצוות נושאים לשיפור- אשר מחייבים התייחסות והתאמה ולאחר מכן התקיימה פגישה במשרדו של היועץ המשפטי – עו"ד רונאל פישר– שבה דנו בכל הסוגיות – לקראת מפגש נוסף -עם מרכז הועדה -מנהל התחום  ג'קי לוי וסגנית היועצת המשפטית במשרד התחבורה.כאן המקום להודות ולשבח את מנהל התחום וצוות משרדו על שיתוף הפעולה הפורה הקיים בינינו,לצד הבנת מטרות האיגוד למען חבריו" .

השפעת שווי השימוש של "רכב  צמוד" 
בעניין זה סודאי ביקש לציין כי: "נושא זה גורם וימשיך לגרום לצמצום מצבת הרכב בציי רכב. רבות נאמר בנושא –אך בפועל- לא הייתה התייחסות והיערכות הולמת למרות האזהרות. ההשפעה מורגשת. ולאחרונה התקבלו מספר הודעות על פיטורי חברים עקב ירידה במספר המכוניות בחברות. תופעה זו גורמת להוצאת מאות מחזיקי רכב ממעגל הפיקוח שלנו . בנוסף לכך אנו מדווחים על פיטורי קציני בטיחות באופן שרירותי מסיבות רבות ומשונות….הנהלת האיגוד מוטרדת מכל דיווח כזה, הן ברמה האנושית, הן מהפגיעה בפרנסתו של האדם והן מבחינת הפגיעה ברמת הבטיחות של אותה חברה – בכל זמן בו לא מאויש התפקיד של קצין בטיחות".
על מנת להגבר על תופעה מדאיגה זו מציע סודאי לחברים: "המשיכו לשאוף למצויינות בכל התחומים עליהם הנכם מופקדים ע"מ שיהיה קשה לוותר על השרות שלכם, עימדו על המשמר, התייעלו וחיסכו, תעדו ודווחו, הראו שאתם קיימים. כולכם עובדים קשה וחוסר התייחסות מצדכם לנושאים אלה עלול לפגוע בכם".
"לא פחות חשוב מכך חברים", הוסיף סודאי : "אל תמכרו את עצמכם בזול ואל תחתרו תחת משרתם של קציני בטיחות קיימים. אנו מזועזעים מהמגמה הרעה, שבה נכנסים קציני בטיחות לתפקידים של עובדים קיימים-עמיתיהם למקצוע !! באמצעות מתווכים שונים – תוך הוזלה משמעותית בעלות השירות שנותן קצין הבטיחות מטעם אותו מתווך או באופן עצמאי. מה שלא הייתם רוצים שיעשו לכם – אל תעשו לאחרים ! לכל אחד מגיע שכר הולם. לא ייתכן שקציני בטיחות יציעו או יקבלו משרה בעלות נמוכה  ולו כדי לגבור על מועמד/עובד אחר. כבדו את עצמכם ובהתאם לכך כבדו את המקצוע !" ובכך חתם סודאי דבריו בנושא זה.

נוהל רכב פנים חברתי
"האם יכול קצין הבטיחות להסתמך רק על חוקי התעבורה והתקנות – על מנת להגיע למטרות וליעדים אשר להם הוכשרנו ?" שואל סודאי ועוד בעניין זה מקשה סודאי ושואל: "כיצד יש לטפל בנהגים חריגים, ריבוי תאונות,דיווחים על נהיגה מסוכנת,אי שמירה על ציוד ?
"על מנת לתת פתרון לנושא זה", אומר סודאי – "על כל אחד ואחת מכם מוטלת החובה להכין נוהל רכב פנימי אשר מגדיר את המדיניות בכל הקשור להפעלת הרכב בחברה -בהסתמך על תקנות התעבורה והסנקציות שיוטלו על מחזיק הרכב בכל מקרה לגופו".
סודאי מפנה את החברים לאתר האיגוד בו נמצא מידע רב שיכול לשמש כבסיס  לבניית נוהל רכב וממנו ניתן להתאים לכל חברה את הנוהל הרכב הרצוי. "הערך הנוסף בכתיבת הנוהל" אומר סודאי הוא: "שבזמן שהנהלת החברה מאשרת אותו – הדבר מחייב את כולם, וכך הופכת עבודתכם להיות יעילה, ברורה וקלה יותר".

ענף התובלה
בנושא זה, ציין סודאי כי לאחרונה התקיימו ארבעה מפגשים לקציני בטיחות בענף התובלה. לדעת סודאי, אין ספק שקציני בטיחות העוסקים בתחום זה- נושאים באחריות כבדה תרתי משמע ותפקידם קשה ורחב יותר בהשוואה לקציני בטיחות בציים של רכב פרטי.  בסיכום המפגשים, מציין סודאי כי עלו מספר נושאים המחייבים בדק בית ושינוי המצב הקיים. חלק מהם ידועים, אך נראה שהמערכת "נרדמה בשמירה" ויש לפעול בנחישות להבאת שינוי בנושאים בוערים אלה :

תקנה 168 – שיפור התקנה והתאמתה לזמן הזה, כך שניתן יהיה לעמוד בה
ותהיה ברורה לכל.

תקנה 85 – הובלת מטען – יש להכליל את משאבות הבטון לרשימת כלי הרכב לפיקוח של קצין בטיחות, היות שמדובר ברכב בעל רמת סיכון גבוהה .
הגדרתו כיום כרכב עבודה, לא מחייב פיקוח של קצין בטיחות והדבר חייב להשתנות .

יצירת "תורה סדורה" – מגובה בתקנת תעבורה מחייבת -בנושא : אבטחת מטען –ללא מקום להפעלת שיקול דעת של הקצב"ת והנהג.

בנוסף, בהקשר זה, מבקש סודאי לציין  את החשיבות של שולי  דרך מתאימים  בדרכים הבין עירוניות. כיום ברוב הכבישים השולים אינם רחבים דיים  ואינם מאפשרים עצירה בטוחה של משאית בצד הדרך לצורך חיזוק והידוק המטען  וכך יוצא שכל עצירה להחלפת גלגל מהווה סכנה לנהג ולשאר המשתמשים בדרך  ולכן יש חשיבות לתכנן ולשפר את הכבישים כך שיהיו בטוחים יותר ע"י יצירת שול רחב .

עוד בנושא תובלה כבדה, מבקש סודאי להזכיר כי לאחרונה התקיימה השתלמות בטיחות והעברת מסר בכל הקשור למשאית המודרנית ותקנות יורו שש – בחברת "תשתית"- יבואנית "דאף".
"אני רואה חשיבות רבה בהבאת קבוצות קטנות אלה להשתלמויות ייחודיות כדוגמת זו" אומר סודאי.
סודאי שמח לבשר כי מגמה זו תימשך ולקראת מאי יהיה מחזור נוסף ב"דאף" וכן בחברת "UTI". הודעה תצא בהמשך .
בנוסף, מדווח סודאי כי התקיימה הדרכת מערכות בטיחות מתקדמות ברכב בחברת "מאיר מכוניות" –  בה הוצגה לחברי האיגוד מכונית שבולמת באופן עצמאי בעת ראיית מכשול . הנהלת האיגוד עושה מאמץ לקיים מחזור נוסף גם בחברה זו.
אירוע נוסף :החברים  מתבקשים לציין ולשמור את תאריך ה- 22/4/2013 -בו נקיים התכנסות חגיגית בחסות חברת "סקודה". באירוע המפואר- תחסף מכונית חדשה המיועדת לצי הרכב ונקבל הרצאה חשובה בנושא אקטואלי ומעניין במיוחד. האירוע ייתקיים בגן האירועים תליה בתל יצחק. תוכנית וסדר יום ייצאו במועד מאוחר יותר .

סודאי מבקש להדגיש כי כל הפעילויות שציין הן ללא תשלום ומיועדות רק לחברי האיגוד שהסדירו את תשלום דמי החבר !

ועוד בעניין של השתלמויות מבקש סודאי לציין כי בימים הקרובים, תצא הודעה בנוגע לסיור בחו"ל – הכולל את תערוכת הרכב בברצלונה –בשיתוף איגוד המוסכים .

אתר האינטרנט של האיגוד
"קציני בטיחות מדברים מהשטח" : בחודשים האחרונים, מדווח סודאי , התקיימו מס' ראיונות אישיים עם קציני בטיחות מנוסים וותיקים- מסקטורים שונים, בהם ניתנה לנו סקירה מעניינת ומקיפה המתארת את עבודתם ואופן התנהלותם של קציני הבטיחות בחברות בהן הם מועסקים. הראיונות נותנים "הצצה" על עבודתם של קציני הבטיחות, שיטת עבודתם ומאפשרים לפי מידת העניין אימוץ של שיטות עבודה ורעיונות מתוך הכתוב בראיונות. הראיונות זוכים לאהדה רבה בקרב הגולשים באתר ויעידו על כל התגובות הרבות שהתקבלו מהגולשים. בכוונת ההנהלה אומר סודאי, לראיין עוד כארבעה חברים- אחד מכל סקטור, כשלאחר מכן סדרת השאלות תעבור למי שירצה להיות שותף לכך. יש בכך מודל לחיקוי, שיתוף יידע והצפת  תפקידו המגוון של קצין הבטיחות.
כרגע ישנה מחשבה לקיים בהמשך תחרות על תואר – קצין הבטיחות המצטיין של כל סקטור.

כוחנו הוא באחדותינו
"חברי איגוד יקרים", פנה סודאי לחברים: "אני מבקש לציין : איחוד כוחותינו הוא דבר חשוב ביותר. תמיכתכם חשובה לאין ערוך ולכן אני פונה שוב לכל קציני הבטיחות – השפיעו על חברים שיושבים על הגדר וצרפו אותם לבית שלכם, לאיגוד היציג והרשמי הגדול בישראל, למען שמירה על זכויותיכם המקצועיות" .

סודאי מוסיף בעניין זה כי לאחרונה הופקה מדבקה מיוחדת לרכב תחת הסלוגן : "האיגוד זה הבית שלי"- ואכן זה הבית שלכם אומר סודאי ותפקדינו לשמור עליו ולחזק אותו ככל האפשר- כי כולנו יחד משפחה אחת גדולה -משפחת קציני הבטיחות !
"אני קורא שוב לכל קציני הבטיחות באשר הם-להצטרף כחברים לאיגוד. כאן המקום שלכם ואין לו תחליף בשום מקום אחר". סיים סודאי בעניין זה.

ברכות
בסיום דבריו ביקש סודאי להודות לצביה מזכירת האיגוד על עבודתה המסורה והמיקצועית שהיא עושה.

בנוסף, הודה סודאי גם אנשי אגף התנועה במשטרת ישראל ולשוטרי הסיור במיוחד-על השירות הנפלא שהם עושים בכל יום לשמירה על החוק והסדר באכיפת חוקי התנועה . חשוב לי לציין אמר סודאי: "את השרות שמעניקים השוטרים המסורים לנהגים שעומדים בצד הדרך להחלפת גלגל: השוטרים חוסמים נתיב תנועה,מחליפים את הגלגל ולמעשה מונעים תאונה. חברים,מדובר בעבודת קודש של ממש ואני סבור שמגיעות להם הרבה מחמאות על כך" .

לקראת חג הפסח העומד לפתחינו ביקש סודאי לברך את קציני הבטיחות בזו הלשון: "אנו נמצאים לקראת חג הפסח, שמסמן התחדשות ופריחה. מכאן אני שולח את ברכתי למשפחת קציני הבטיחות,לאורחים ולכל הקרובים : שיהיה לכולנו חג חרות כשר ושמח, הרבה בריאות ורק בשורות טובות".

כלי נגישות