איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

החלטה היסטורית: אושר קו מסילת הרכבת לאילת

11-2-13
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, אישרה היום את הצעת שר התחבורה, הבטיחות בדרכים והתשתיות הלאומיות ישראל כץ, לסלילת תוואי מסילת הרכבת לאילת. הוועדה שדנה בשתי חלופות עיקריות לסלילת הרכבת בקטע באורך של כ-60 ק"מ, בין דימונה לחצבה ("מישור ימין"), קיבלה את התכנית שהוכנה על ידי חברת נתיבי ישראל.
 
לפני כחודשיים, אישרה הוועדה שני קטעים נוספים במסלול הרכבת: בין באר שבע לדימונה ובין חצבה לבין אילת והיום הסתיים הדיון בוועדה המחוזית, בשלושת הקטעים.
 
השר כץ ברך על החלטתה ההיסטורית של הועדה וציין כי ההחלטה מיישמת הלכה למעשה, את מדיניות משרד התחבורה לקירוב הפריפריה למרכז ולחיזוק הקשר בין אילת למרכז הארץ. זאת, בהתאם לתכנית נתיבי ישראל שנועדה ליצור רשת כבישים ומסילות ברזל, אשר יחברו בקשר ישיר ומהיר את צפון הארץ ודרומה עם המרכז.
 
      מתי היא תנוע בדרך לאילת ?

מעבר ליתרונות הכלכליים, הבטיחותיים והסביבתיים של הפרויקט, מדובר במיזם בעל חשיבות אסטרטגית ולאומית רבה, שישמש חיבור מסילתי בין הים האדום לים התיכון ויאפשר מעבר סחורות בין אסיה לאירופה. אנו משוכנעים כי תכנית זו תתרום למדינת ישראל בחיזוק קשרי המסחר ברמה הבינלאומית.
 
הפרויקט יביא ברכה למפעלי הדרום, המהווים מרכיב גדול ומשמעותי בייצוא הישראלי בנגב ובערבה ולתיירות באילת ובדרום וכן להורדת משאיות מהכבישים, להגברת הבטיחות, בכבישי הדרום ולהפחתת זיהום האוויר. לפרויקט תרומה חברתית ממדרגה ראשונה, עבור 700 אלף תושבים המתגוררים בדרום הארץ.
 
מנכ"ל חברת נתיבי ישראל שי ברס, ציין כי בהחלטת הועדה, "נשמר מעל לכל האינטרס הלאומי, מבלי שיהיו מנצחים או מפסידים". תכנון קו הרכבת לאילת מקודם על ידי חברת 'נתיבי ישראל', בהתאם להחלטת ממשלה. על פי התכנון, הקו יכלול שתי מסילות נוסעים, למשא ולרכבות נוסעים ולארכו יוקמו 5 תחנות נוסעים, 8 תחנות תפעוליות וארבעה מסופי מטען. על סמך בדיקות מקצועיות, נקבע כי תחנות הנוסעים תהיינה בבאר שבע,דימונה, ספיר, קטורה רמון ואילת".
 
תכנון קו הרכבת לאילת התקדם בקצב עבודה גבוה במיוחד.ששה משרדי תכנון, שכל אחד מהם קידם במקביל קטע מסילה של כ- 40 ק"מ, פעלו במטרה להגיע לשלב הפקדת התכנית. במסגרת התכנון, נבחנו שבע חלופות שונות, אשר צומצמו לבסוף לשלוש עיקריות. תוואי מסילת הנוסעים לאילת יהיה באורך של 240 ק"מ ואילו מסלול רכבות המשא יהיה באורך של 260 ק"מ.
כלי נגישות