2-1-13
מחירי המכוניות עולים. בתחילת החודש (אתמול) פרסמו מרבית היבואנים מחירונים חדשים המשקפים עליות מחירים בחלק ניכר מהדגמים שהם משווקים.
יבואנים המשווקים מכוניות המאפיינות ציי רכב, העלו את המחירים בין כ-1000 ש"ח (סקודה פאביה) ועד כ-4000 ש"ח למכונית (יונדאי I30 סטיישן). מחיר חלק מהדגמים נשאר ללא שינו אך מצב זה מאפיין מכוניות שהן פחות פופולריות.
עליית המחירים לא פסחה גם כמובן על מכוניות מנהלים ומכוניות מפוארות אחרות שם העליה אף יותר בולטת.
בתוך כך, יבואני הרכב מנועים מלמסור מכוניות חדשות לידי הקונים. הסיבה – משרד התחבורה אוסר מסירת הרכבים הואיל וועדת הכספים של הכנסת טרם אישרה את שייכות המכוניות לקבוצות מחיר. קבוצות המחיר משמשות כבסיס לצורך קביעת דמי אגרת הרישוי ומשרד התחבורה אינו יכול לקבוע מחירי אגרת רישוי בהעדר קבוצות מחיר. כרגיל, מי שמשלם עבור מצב אבסורדי זה הוא האזרח התמים ששילם במיטב כספו ומחדלים בירוקרטים מונעים ממנו להנות ממוצר שהשקיע בו ממיטב כספו.
לדברי ועדת הכספים, התקנות אותן היה אמור להכין משרד התחבורה, על פיהן אמורה הייתה ועדת הכספים לקבל החלטה, הגיעו באיחור רב וזו הסיבה לדחיית הדיון בנדון.