איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

ועדת זליכה לשיפור התחרותיות במשק לא השיגה מטרותיה

9-11-12
בהרצאתו בפני חברי האיגוד שהשתתפו בתחילת השבוע ברמת אפעל, אמר יקי אנוך, נשיא איגוד יבואני הרכב כי הועדה לשיפור התחרותיות במשק, בראשה עמד ד"ר זליכה, לא השיגה את מטרותיה. הועדה ישבה על המדוכה מעל שנה והציגה כ-150 סעיפים מפריעי תחרות בהם יש לטפל. הוקמה ועדת יישום הפועלת כבר כחצי שנה ותוצאות אין. לדעתו של אנוך, לא אפשרי לטפל בכזו כמות של סעיפים. אילו ועדת זליכה הייתה מגדירה מספר סעיפים קטן, עד כ-10 סעיפים, אזי ניתן היה לטפל בהם. בשנתיים האחרונות נושא זה העסיק את כל ענף הרכב ובסופו של דבר, להערכתו של אנוך, ככל הנראה, לא ייצא מכל זה דבר.

במטרה להגביר את התחרותיות בענף  ולהוריד את מחירי המכוניות, ניתנה אפשרות ליבוא מקביל. למרות זאת, נכון להיום, לאחר כשנתיים בהן ניתנה הזדמנות לאנשי עסקים לפתוח ערוצים מקבילים ליבוא רכב, אין יבוא מקביל. אנוך אומר כי אין כל הפרעה מצד היבואנים הרשמיים של המכוניות למהלך זה והוסיף בהקשר זה כי אם רוצים להוריד מחירים, על הממשלה להפחית את שיעור המיסים על המכוניות. לא יתכן אומר אנוך כי המיסוי כל כך גבוה, לעיתים הוא יותר מ-100% ממחיר היצרן.

בעניין המחירונים שמשרד התחבורה מנסה להשית על המוסכים, אומר אנוך כי דרישה זו אינה ישימה. קיימים כ-20,000 מק"טים ברכב ולנהל כמות כזו אדירה של מק"טים זו משימה שאיננה  בתחום יכולתם של המוסכים. גם איגוד המוסכים מתנגד לדרישה זו של משרד התחבורה מנימוקים זהים.

כלי נגישות