איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

הנהלת האיגוד מהדקת את הקשר בינה לבין קציני הבטיחות

7-11-12
בכנס של חברי מחוז המרכז ומחוז ירושלים שהתקיים שלשום (5/11/12) ברמת אפעל, אמר שמעון סודאי יו"ר האיגוד כי הנהלת האיגוד ברשותו, מייחסת  חשיבות רבה בהידוק ושיפור הקשר בינה לבין קציני הבטיחות. סודאי רואה נחיצות בקיום  מפגשים מקצועיים בהם מועבר מידע רב בנושאים מגוונים וחשובים למשתתפים.

מלבד הכנסים הרבעונים בשפיים, הנטיה של ההנהלה היא להוסיף עוד "כנסים קטנים" המיועדים לקבוצות אזוריות וקבוצות סקטורליות. מעבר להעברת מידע , משמשים המפגשים המקצועיים גם כמפגשים חברתיים בהם מוחלפות דעות בין המשתתפים המביאים להפרייה הדדית ביניהם.  סודאי  הוסיף כי במסגרת "הכנסים הקטנים" צפוי בקרוב כנס נוסף לחברי מחוז הדרום ובפברואר צפוי מפגש מעניין בחב' "מאיר מכוניות" יבואני וולוו בנושא של מערכות חכמות ברכב.  המפגש יכלול גם הדגמות מעשיות של טכנולוגיות חכמות.  

"ידע הוא כוח ולכן ככל שיהיו יותר מפגשים, כך יצאו קציני הבטיחות יותר נשכרים", סיכם סודאי דבריו בנושא זה.

אמצעי נוסף להידוק הקשר בין ההנהלה וקציני הבטיחות הינו אתר האינטרנט של האיגוד. בנוסף, האתר משמש כלי עבודה חשוב עבור החברים. באתר מידע רב בנושאים מגוונים הקשורים לעבודתו והתנהלותו של קצין הבטיחות. סודאי פנה לנוכחים וביקש לגלות יותר מוערבות באתר. לכל ידיעה המתפרסמת בעמוד הראשי יש מקום המיועד לתגובות (משבצת בסוף הידיעה בה כתוב: הוסף תגובה חדשה). "הביעו את דיעותכם, הגיבו לידיעות, האתר הוא שלכם ובשבילכם" הוסיף סודאי  בעניין זה.

בין יתר דבריו, ציין סודאי מספר התפתחויות טכנולוגיות מענינות שחלקן עדיין "על הנייר" וחלקן מיושמות כבר בחיי היום יום.

* בידי חלק מיצרני הרכב בעולם נמצאת כבר טכנולוגיה המאפשרת נהיגה אוטומטית ללא התערבות הנהג. הטכנולוגיה הזו עדיין אינה מיושמת הואיל ובמצב הנוכחי החוק רואה את הנהג כאחראי לנהיגה ושינוי סטטוס זה מהווה סוגיה משפטית שטרם הגיעו לפתרונה.  זאת רק שאלה של זמן, מתי ינועו על הכבישים מכוניות כגון אלו.
* חידוש יותר אקטואלי הינו שליטה על צי הרכב באמצעות הסמארטפון. במכוניות בהן קיימות מערכות איכון, כבר היום ניתן לשלוט בצי הרכב באמצעות אפליקציות על הסמארפון. פעולות רבות ומגוונות אפשר לבצע באמצעות הסמארטפון וכמובן גם מעקב on-line על כל אחד מכלי הרכב שבצי.
* במשאיות קיימים "שטחים מתים" בהם הנהג אינו יודע מה קורה. מערכת חדשה מאפשרת שליטת הנהג גם ב"שטחים מתים". המערכת מתריעה על כלי רכב אחרים המתקרבים ל"שטחים מתים" ומאפשרת לנהג להגיב בהתאם לכך.

את דבריו פתח סודאי בבירכת ערב טוב למשתתפים בכנס ורמז בכך כי בניגוד לקיום הכנסים בדרך כלל בשעות היום, הנה מעתה ואילך, יהיו כנסים ומפגשים גם בשעות הערב.

בכנס נכחו כ-150 משתתפים שהאזינו לסקירה מעמיקה שניתנה ע"י בועז קולודנר משנה למנכ"ל חבר U.T.I, בנושא:  ענף המשאיות בארץ ובעולם ובתוך כך מקומן של משאיות איסוזו.
כמו  כן האזינו הנוכחים להרצאות מרתקות בנושא  של  "תמורות בענף הרכב בישראל"  ע"י יקי אנוך נשיא איגוד יבואני הרכב, והרצאה בנושא "תקינה בעניין סימון צמיגים ע"פ רגולציה  EC) no 1222/2009)"  שניתנה ע"י יוסי קונפידן סמנכ"ל שווק בחב' קוגול, יבואני צמיגי מישלן בישראל. בהרצאתו דיבר קונפידן גם על השינוי בתקן הצמיגים שיכנס לתוקף ביוני הקרוב.

בתום ההרצאות, לאחר ארוחת ערב טעימה, התקיים פאנל בנוכחות מרבית המשתתפים. בפאנל עלו נושאים חשובים בעניינים שונים בהם:
* הצורך בהעמקת הטיפול בחניכים המסיימים קורס קציני בטיחות והכשרתם ע"י תהליך חונכות (סטאז') כפי המקובל במקצועות אחרים בעלי אחריות דומה.
* הצורך להסדיר בחוק את תקנה 168 בשיתוף כל האירגונים האחרים הקשורים לנושא זה.
* החשיבות בבדיקת כלי הרכב לקראת החורף ובעיקר משאיות במשקל של למעלה מ-10 טון
* הצורך בהרחבת הסמכויות של קצין הבטיחות בכל הנוגע לטיפול ב"גורם האנושי" לצד סמכויותיו בעניינים טכניים של כלי הרכב.
כפיתרון זמני לסוגיה זו, סודאי מציע להנהיג "נוהל רכב" שיאושר ע"י הנהלת החברה ובו יוגדרו סייגים לשימוש ברכב וסנקציות שיוטלו במקרים של הפרת הנוהל.

כלי נגישות