איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

בעקבות פיזור הכנסת: רישיון הנהיגה המדורג יכנס לתוקף רק ב-1 באפריל 2013

7-11-12
על פי החוק החדש ניתן יהיה לגשת למבחן המעשי בגיל 16 ותשעה חודשים אולם הנהיגה תותנה בחובת ליווי במשך 6 חודשים.
 
לידיעת תלמידי הנהיגה: התוכנית להנהגת רישיון נהיגה מדורג בישראל שיזם שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, תיכנס לתוקף
ב- 1 באפריל 2013, בעקבות ההחלטה על פיזור הכנסת וקיום בחירות  חדשות.
 
החוק החדש שאושר לפני מספר חודשים בכנסת אמור היה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2012 אולם בשל פיזור הכנסת ישומו נדחה עד לכינונה של הכנסת החדשה ואישורו בועדת הכלכלה.
 
במשרד התחבורה מבקשים להבהיר כי עד לכניסת החוק החדש לתוקף ב-1 באפריל 2013 יתבצע הליך הוצאת הרישיון במתכונת הרגילה, הכוללת בין השאר חובת ליווי של מבוגר למשך שלושה חודשים בלבד.
 
על פי החוק החדש שאושר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית ניתן יהיה להתחיל בלימודי הנהיגה בגיל 16 וחצי. בגיל 16 ותשעה חודשים ניתן יהיה לגשת לראשונה למבחן המעשי, במקום גיל 17 כיום אולם הנהיגה תותנה בחובת ליווי של מלווה במשך שישה חודשים.
 
על פי החוק החדש תלמיד שיעבור בהצלחה את הבחינה המעשית (טסט) יקבל "היתר נהיגה" שיותנה בחובת ליווי של מלווה במשך שישה חודשים, הכוללים שלושה חודשי ליווי ביום ובלילה ושלושה חודשי ליווי נוספים של נהיגת לילה.
 
לתקופת הליווי יש השפעה חיובית ביותר על התנהגותו של הנהג.  הארכת תקופת הליווי לשישה חודשים עשויה לצמצם את מעורבותם של נהגים צעירים בתאונות דרכים.  הנתונים מוכיחים שככל שתקופת הליווי של צעירים ארוכה יותר כך מעורבותם בתאונות דרכים קטלניות קטנה יותר.

כלי נגישות