איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

100 מיליון שקל נוספים להסדרי בטיחות בישובים הלא יהודיים

23-8-12
שר התחבורה הוסיף תקציב מיוחד לשיפור התשתיות והסדרים בטיחותיים  המתווסף לתקציב של 110 מיליון שקל שהושקעו בשנה שעברה בפרויקטים בטיחותיים במגזר הערבי, הדרוזי והבדואי, במסגרת תוכנית "דרך חיים".  
 
המגזר הערבי מעורב בתאונות פי שלושה מחלקם היחסי באוכלוסיה. עם זאת, מתחילת השנה חלה ירידה של 33% במספר ההרוגים בתאונות הדרכים במגזר הלא יהודי.
 
תקציבים אלה מתווספים לתקציב של כ- 200 מיליון שקל שמשקיע משרד התחבורה מדי שנה, בתשתיות הבטיחות העירוניות בכל הארץ ו- 250 מיליון שקל, בתשתיות הבטיחות הבינעירוניות.  
 
משרד התחבורה מגבש בימים אלה תוכנית מיוחדת עבור כל רשות מקומית לא יהודית שבה יבוצעו הפרויקטים הבטיחותיים. התוכנית מגובשת בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משטרת ישראל והרשויות המקומיות הלא יהודיות.
 
התקציב המיוחד יושקע בעיקר במוקדי סיכון, תוך מתן דגש על התקני בטיחות וסימון כבישים ומעברי חצייה ליד בתי ספר. כמו כן יוקמו מעקות בטיחות וגדרות הפרדה, בנקודות תורפה בטיחותיות ויוסדרו מדרכות, במקומות בעלי סיכון בטיחותי להולכי רגל.
 
העבודות יכללו גם התקנת  פסי האטה ומעברי חצייה מוגבהים, טיפול בנקודות תורפה בטיחותיות, בשבילים להולכי רגל, הסרת והסדרת מפגעי בטיחות כגון עמודי חשמל, עצים ומכשולים אחרים, בתוואי הדרך וכן פרויקטים  נוספים של מעגלי תנועה, תמרורי בטיחות מוארים והנגשת מעברי חצייה לנכים.
 
התקציב המיוחד יחולק בין כל הרשויות במגזר המיעוטים, בהתאם לקריטריונים מקצועיים  שנקבעו על ידי סמנכ"ל תשתיות ופיתוח במשרד התחבורה. התקציב יועבר לרשויות המקומיות, באמצעות חברות מנהלות, המבצעות את הפרויקטים הבטיחותיים בישובים הלא יהודיים.
 
השר כץ מסר כי משרדו מממן את עלות הפרויקטים במלואה (100%), ללא השתתפות הרשויות המקומיות הלא יהודיות, במטרה להשלים את ביצועם עד לסוף שנת 2012. "התקציב המיוחד נועד להמשיך את מגמת הירידה שנרשמה בחודשים האחרונים במגזר הערבי, בתאונות דרכים ולצמצם את מעורבותם של הולכי רגל בתאונות." הוסיף כץ.
 
יצוין כי המגזר הלא יהודי מעורב בתאונות דרכים פי שלושה מחלקם היחסי באוכלוסיה. עם זאת, מתחילת השנה ועד היום נרשמה ירידה של 33% במספר ההרוגים בתאונות דרכים, במגזר הערבי, 56 לעומת 84 הרוגים, בתקופה מקבילה אשתקד.

כלי נגישות