איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

פרשת זיוף ומכירת רכבים "אובדן להלכה" אחרי תאונות דרכים

23-8-12
יחידת אתגר בלהב 433, עצרה הבוקר 2 אחים תושבי הצפון בעלי מגרש רכבים ופקידת דואר בחשד לזיוף רשיונות כליי רכב שניזוקו קשה בתאונות דרכים ותיקונם בחלפים גנובים באופן לא בטיחותי.

כמו כן, חילטה היחידה עשרות רכבים בשווי של למעלה ממיליון וחצי ₪ וכן סכומי כסף של למעלה מחצי מיליון ש"ח, במסגרת פרשה זו. 

חשוב להדגיש כי  הרכבים שמכרו החשודים מהווים סכנה מוחשית לביטחון קוני כלי הרכב  הואיל והרכבים שמכרו הינם עם ליקויים מכניים קשים שנגרמו בעת התאונות ולא טופלו כראוי.
 
ראשיתה של הפרשה בעקבות מידע שהתקבל מחברת ביטוח, לפיו בעלי מגרש רכב בצפון הארץ זייפו עשרות רישיונות של רכבים שניזוקו קשה בתאונה ("אובדן להלכה") ונמנעו מהליך העברת בעלות סדור הנדרש מול חברות הביטוח (שהנם בעלי הרכב החוקיים)  וכמובן מבלי להציג אישור נדרש לתיקון הרכבים.
הרכבים נמכרו על ידי בעלי המגרש לאזרחים תמימים כרכבים תקינים וללא תאונות לכאורה, דבר אשר מסכן את בעל רכב ויושביו ואת כלל משתמשי הדרך .
 
מדובר ברכבים שהוכרזו על ידי חברת הביטוח כ"אובדן כהלכה", לאחר שנפגעו בנזק של למעלה מ-30/40% בתאונה, כאשר בעלי הרכב המקוריים קבלו החזר כספי מהביטוח בשווי הרכב ואילו הרכבים שכעת בבעלות חברת הביטוח  הועברו למגרשי הסדר . עפ"י חוק – בעלי מגרשי הסדר המעוניינים למכור רכבים אלה אמורים לתקנם באופן מורשה ולהציג לחברת הביטוח אישורים וחשבוניות על התיקון ורק אז באפשרותם לבצע העברת בעלות על גבי הרישיון ולמכור אותם.
 
בנוסף לחשד כי האחים החשודים מכרו את הרכבים והעבירו בעלות ללא תיקונם וללא ידיעת חברת הביטוח, עלה בחקירה הסמויה כי כל העברות הבעלות ברכבים בוצעו בסניף דואר אחד בידי פקידת דואר אשר עפ"י החשד נתנה את "ההכשר" להעברת הבעלות במרמה בכך שחתמה ביודעין ולא סרקה כנדרש את ההעברה למחשבי הדואר.
 
פנייתנו אל הציבור – יש לבדוק רכבים במכונים מורשים בלבד ולהתעקש על אישור בכתב מהמוכר וממכון הבדיקה על תקינות הרכב ועל היסטוריית התאונות שלו!!!

כלי נגישות