איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

בתי המשפט לתעבורה בישראל לא מצליחים לעמוד בקצב התיקים הרב שמצטבר על שולחנם.

29-8-12

בתי המשפט לתעבורה בישראל לא מצליחים לעמוד בקצב התיקים הרב שמצטבר. 54,098 תיקים משפטיים בנושא תעבורה נמצאים במלאי בתי המשפט לתעבורה בישראל וממתינים לטיפול משפטי. כך עולה מדו"ח של "אור ירוק" המבוסס על נתוני בתי המשפט לתעבורה.
מהנתונים עולה כי בין שנת 2010 לשנת 2011 חלה ירידה של כ-12% במלאי התיקים שהמתינו לטיפול משפטי בבתי המשפט לתעבורה. בשנת 2010 היו 61,469 תיקים שהמתינו לטיפול משפטי.
מהנתונים עולה עוד כי בשנת 2011 נפתחו 115,564 תיקים בתחום התעבורה ונסגרו 126,845. לעומת זאת, בשנת 2010 נפתחו 129,010 תיקי תעבורה ונסגרו 128,833.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "על המדינה להגדיל את מכסת השופטים בתיקי תעבורה, כדי לקצר את זמן ההמתנה למשפט. קיצור זמן ההמתנה עשוי להפחית את מספר עסקאות הטיעון המקלות שנסגרו בשל עומס התיקים. כמו כן, על המדינה להקים מסלול מהיר לשפיטת עברייני תנועה מועדים".

בתי המשפט לתעבורה בישראל לא מצליחים לעמוד בקצב תיקי התעבורה שנפתחים, וסוחבים איתם מלאי גדול של נאשמים בעברות תנועה, אשר ממשיכים לנהוג. במקרים רבים מדובר בזמן המתנה של מספר חודשים עד למשפט. הסחבת בבתי המשפט לתעבורה גורמת לפגיעה ביכולת האכיפה וביכולת המשטרה להילחם בעברייני התנועה.
על בתי המשפט להתייעל ולקצר את זמן ההמתנה עד לטיפול המשפטי. על המדינה להקצות יותר שופטים כדי לקצר את זמן ההמתנה הארוך.
כלי נגישות