איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

"איגוד קציני הבטיחות בתעבורה הינו האיגוד היציג הרשמי בישראל. אני קורא לכל קציני הבטיחות באשר הם, להצטרף כחברים באיגוד"

12-9-12
אתמול התקיים הכנס הרבעוני השלישי של איגוד קציני הבטיחות בשפיים.

את הכנס פתח שמעון סודאי יו"ר האיגוד.
את תחילת דבריו ייחד סודאי ל "אני מאמין" שלו ואמר: " אני מאחל לכולנו שנצליח לעמוד במשימות הרבות המוטלות עלינו ומקווה כי הנהלת האיגוד בראשותי תדע לסמן את בנק המטרות הנכון שייחזק את האיגוד ויביא למימוש של המשימות העומדות לפנינו". סודאי פנה בעניין זה למשתתפי הכנס וציין כי תמיכת החברים חשובה מאד לצורך השגת המשימות הרבות

"היעד המרכזי של האיגוד עד סוף השנה, הינו לעקוב מקרוב לאחר תהליך החקיקה בנושא חיזוק מעמדו של קצין הבטיחות. אנו נמצאים כבר ביישורת האחרונה לקראת החקיקה. הנהלת האיגוד העבירה לאחרונה את השגותיה בסעיפים שונים בהצעת חוק זו לוועדה העוסקת בכך ואכן, חלק מהסעיפים בהצעת החוק שונו בהתאם להשגות של הנהלת האיגוד וזאת בעזרתו האדיבה של ג'קי לוי מרכז הוועדה. שינוי משמעותי שהושג הוא בנושא נטל האחריות. לא כל האחריות הנובעת מהתנהלות צי הרכב תיפול על כתפי קצין בטיחות אלא, תהיה חלוקה באחריות". כך דיווח  סודאי לחברי האיגוד בכנס שהתקיים אתמול בשפיים.

בהתייחסותו להצעת החוק "דרוג המסוכנות" העוסק בהקמת מאגר  שיכיל מידע על מידת מסוכנותם של הנהגים, אמר סודאי כי כל עוד לא קיים מאגר כזה אליו תהיה אפשרית גישה לקציני הבטיחות, אי אפשר כי האחריות על קבלת נהגים מועדים לפורענות תיפול על כתפי קציני הבטיחות. "האחריות הבילעדית בעניין זה תהיה על הכנסת שלא השכילה לתאם בין הדרישות הקבועות בחוק באשר לתפקידי  קצין הבטיחות לצד המציאות הקיימת בה אין לקצין הבטיחות כלים לדעת דבר על עברם התעבורתי של הנהגים". הוסיף בעניין זה סודאי.

בנושא נוהל 6 אמר סודאי: "אני מברך על היוזמה להפוך את נוהל 6 לחוק אך בחוק החדש ישנן פרצות שהתרענו עליהן לא מכבר ואין לי ספק כי יהיה צורך לבצע בו שינויים בהמשך הדרך. עם זאת, אני קורא לכל קציני הבטיחות לקיים את החוק ככתבו ולשונו".

לדעתו של סודאי, היעילות של פרוייקט A-3 (מצלמות המהירות ורמזורים החדשות) במניעת תאונות דרכים מוטלת בספק. הסקרים עליהם התבססו מקבלי ההחלטות בנושא זה, התבססו על מחקרים שנעשו בחו"ל לפני כ-3 שנים .
רבים סבורים כי הצבת המצלמות נועדה "לסחוט" עוד כספים מציבור הנהגים ומתברר לדברי סודאי, כי ההשקעה האדירה ברכישת המצלמות ופריסתן ברחבי הארץ, התבססה על הכנסות מקנסות. עתה מתברר  כי ההערכות אלו אינן נכונות. מאז נעשה המחקר, חלה התפתחות טכנולוית מהירה, נהגים רבים מצויידים במכשירי G.P.S. ו"סמארטפונים" המתריעים על מיקום המצלמות וכתוצאה מכך ישנן פחות הכנסות מהקנסות שהן היו אמורות להיות המקור לתיקצוב הפרוייקט. "ניידת משטרה אחת בכביש אדום שווה מאה מצלמות" סיכם סודאי דבריו בעניין זה.

לדברי סודאי, ישנם גורמים אינטרסנטים שונים המנסים לפגוע בהצלחת האיגוד. כדוגמא הביא דברים מפרוטוקול שהגיע לידיעתו ובו נאמר כי איגוד חברות הליסינג וההשכרה מציע כי הטיפול בגורם האנושי יופקע מידיהם של קציני הבטיחות. כמובן שזו דרישה שאינה כלל מתקבלת על הדעת כי הרי  החלק המכריע בעבודתו של קצין הבטיחות הוא הטיפול בנושא זה. הנהלת האיגוד עומדת על המשמר ומטפלת במקרה זה כמו גם במקרים אחרים בהם מתגלים נסיונות לחבל בעניניי האיגוד.

סוגיה נוספת המטרידה את סודאי היא הצטרפות מועטה של חברים צעירים למקצוע של "קצין הבטיחות. "יש חשיבות מכרעת לכל איגוד להזרים דם צעיר למקצוע ובכך לדאוג להמשכיות" אמר סודאי. לדעת סודאי מועמדים רבים נפסלים מלהיות קציני בטיחות הואיל והמבחנים שעליהם לעבור הינם ברמה גבוהה בעוד שרמת הקורסים אינה כזו. סודאי מציע למשרד התחבורה למנות ועדה שתבחן סוגיה זו ותמצא פיתרון לפתור בעיה כאובה זו.

בסיום דבריו, איחל סודאי לאורי גרשוב יו"ר האיגוד לשעבר שנפל למשכב, החלמה מהירה ורפואה שלמה ואיחל לכל לכל באי הכנס וקציני בטיחות באשר הם, שנה טובה ומוצלחת, שנת פריחה ושגשוג והפחתת הקטל בכבישים.

כלי נגישות