איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

סדנא בנושא צמצום ההפגעות בתאונות דרכים במיגזר הערבי

26-7-12
כידוע המגזר הלא יהודי מוגדר כאוכלוסייה בסיכון ששיעור המעורבות שלה בתאונות דרכים עולה על שיעורה באוכלוסיה. בשנת 2011 נהרגו בתאונות דרכים 116בני אדם מהמגזר הלא יהודי, המהווים כ- 34%  מסך כל ההרוגים בתאונות דרכים, בעוד ששיעורם היחסי באוכלוסייה עומד על 20% . בולט במיוחד שיעור הנהגים הלא יהודים ההרוגים בתאונות דרכים. על אף שנהגים מהמגזר הלא יהודי מהווים כ- 14% בלבד מכלל  המורשים לנהוג, הם מהווים 43% מכלל הנהגים ההורגים בתאונות דרכים – פי 3 משיעורם היחסי במצבת הנהגים.

נוסף על כך, מחקרים שנערכו ע"י הרשות הלאומית בשנים האחרונות במגזר הלא יהודי הצביעו כי למרות ההשקעה של המדינה באוכלוסייה זו במגוון של פעילויות היא אינה גורמת לשינוי בתרבות הנהיגה בקרב אוכלוסייה זו.

בהתאם לכך הוחלט על הכנה של תוכנית דו שנתית סינרגטית רציפה בתהליך שיתופי של הקהילה מהמגזר במטרה לשנות את תרבות הנהיגה.

בסדנא שהתקיימה לפני שבועות ספורים נורתה יריית הפתיחה הראשונה בנושא. מטרתה להכין תשתית לפעילות במתווה חדש שלא נעשה עד היום. בפעילות שותפים רשויות המדינה השונות ביניהן: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים,
משטרת ישראל- אגף התנועה, משרד התחבורה התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים וראשי הרשויות המקומיות השונות, עמותות, ארגונים והקהילה מהמגזר הלא יהודי.

התוכנית תושק בתאריך 11/9/12 במסגרת כנס רב משתתפים בסכנין במעמד מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו. בכנס ישתתפו אנשי אקדמיה, חינוך, משטרה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ונציגי ציבור מהמגזר. בכנס גם תחתם אמנה שתחייב את כולם לפעול במטרה לצמצם את הנפגעים בתאונות דרכים במגזר הערבי.

ראש אגף התנועה, ניצב ברונו שטיין, בירך על המהלך וציין כי מדובר במהלך אסטרטגי חשוב שמטרתו הצלת חיים ושירות לציבור, בהתאם לשנת המפנה אותה קבע מפכ"ל המשטרה – רב ניצב יוחנן דנינו, בדגש על שיטור מבוסס קהילה וחיזוק אימון הציבור.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מר רון מוסקוביץ אמר: " אנו מחויבים להמשיך לפעול ולהפוך כל אבן, על מנת לשנות את תרבות הנהיגה במגזר הלא יהודי. אנו ניכנס לתהליך בו נפתח ונייצר כלים חדשים להתערבות ונקיים מעקב, בקרה והערכה כדי לבחון את יעילותם".

כלי נגישות