איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

נוהל 6 יוצא לדרך, הנוהל ייכנס לתוקף החל מ-19/9/12

25-7-12
בישיבה שהתקיימה אמש, אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת את החלתו של נוהל 6  (מעקב אחרי נהגים) מתאריך 19/9/12.

בישיבה נכחו נציגי איגוד קציני הבטיחות – שמעון סודאי, יו"ר האיגוד, צבי יוזנט, מנכ"ל האיגוד ועודד שאולוף חבר הנהלת האיגוד.
דרישותיהם העיקריות של נציגי האיגוד התקבלו ע"י ועדת הכלכלה בהן: הגדרת החוק כניסוי למשך שנתיים ואי הצורך בדיווח שמי של נשואי העבירות למשרד התחבורה. עם זאת, בקשת נציגי האיגוד לדחות את תחילת התוקף של החוק החדש למשך תשעים יום נדחתה.

האחריות על העברת ההנחיות לקציני הבטיחות ועל דרך יישום החוק היא באחריות מנהל התחום קציני בטיחות במשרד התחבורה שיוציא בקרוב הנחיות מפורטות בנדון. כמו כן, נקבע שהחוק יהיה על בסיס של סקר וניסוי למשך שנתיים. בתום התקופה  תבוצע בדיקה אם  החוק ממלא את יעודו ואכן  הביא להפחתת תאונות דרכים. בהתאם למסקנות הבדיקה יוחלט לגבי המשך קיומו.

מי שלא יעמוד בדרישות החוק, צפוי לקנס בגובה של 14 אלף שקלים.

החוק לא יחול על כלי-רכב של צה"ל, כוחות הביטחון וההצלה, שרותי הכיבוי, שירות בתי הסוהר, מגן דוד ויחידות אחרות אשר תומכות במערך החירום בישראל. 


ועדת הכלכלה של הכנסת בעת התכנסותה אתמול


עיקרי נוהל 6
נוהל 6 מורכב מ-3 חלקים עקריים:

1. מידבקה – הוראות נוהל 6 מחייבות כל בעל חברה או מפעל המחוייבים בהעסקת קצין בטיחות בהתאם לחוק, להצמיד לחלקו האחורי של כל אחד מכלי הרכב במפעלו, במקום הנראה לעין מדבקה בה מספר מקוצר לצורך התקשרות ודיווח על אופן הנהיגה של הנהגים וציותם לחוקי התנועה.

נקבע כי המידבקה תודבק בחלק האחורי מצד שמאל במקום הנראה לעין. בהעדר מקום מתאים, תודבק המדבקה על הדלת הקדמית השמאלית.
 על המידבקה יהיה מספר מקוצר עד חמש ספרות והכיתוב עליה יהיה: איך אני נוהג? או איך הנהיגה שלי ? צבע רקע המדבקה יהיה לבן או צהוב וצבע הכיתוב יהיה שחור או כחול.

 על הגדלים של המידבקות, גודל האותיות והספרות ונתונים טכניים אחרים, תבוא הודעה נפרדת בימים הקרובים, המסתמכת על מסמך רשמי מאת ג'קי לוי ראש גף קציני הבטיחות במשרד התחבורה. הנהלת האיגוד ממליצה לא להזמין מידבקות, טרם פורסם מסמך זה. כאמור, מיד עם קבלת המסמך, תצא הודעה על כך באתר האיגוד.

2. מענה טלפוני –  הוראות הנוהל מטילות על בעל המפעל לדאוג לקיומו של מענה טלפוני לשם קבלת קבלת דיווחים ע"י אזרחים החפצים לדווח על עבירות תנועה. המענה הטלפוני יפעל בכל שעות פעילות המפעל ובכל מקרה לפחות בין השעות 8-16.30. בשאר שעות היממה וכן בסופי השבוע ייתקבלו דיווחים באמצעות שרות קבלת הודעות טלפוני.

שרות מענה קולי – קיימת גם אפשרות נוספת של קיום מענה קולי. נוהל 6 הביא להקמתן של חברות הנותנות שרותים של מענה קולי וחוסכות את הצורך להקים מערך מענה טלפוני עצמאי ובתוך כך לרכוש מספר מקוצר. קיימות היום מספר חברות בשוק הנותנות שרות זה ובנוסף הן נותנות שרותים נלווים נוספים.
למי שמעוניין, מומלץ לבדוק אצל 2-3 את סל השרותים המוצע למשתמשים ואת המחירים  ולאחר מכן להחליט אם משתלם להעזר בסוג כזה שרות.

3. דיווח 
דיווח לקצין הבטיחות – הדיווחים יועברו לקצין הבטיחות של המפעל אשר יברר נסיבות הארוע עם הנהג הרלוונטי וימלא טופס דיווח מפורט.

דיווח למשרד התחבורה – קצין הבטיחות ינהל תיק ארועים מדווחים ויצרף עותק מסיכום הארוע לתיקו האישי של הנהג. אחת לשנה יועבר עותק מתיק הארועים למשרד התחבורה. הדיווח למשרד התחבורה אינו חייב להכיל רשימות שמיות.
ידווח למשרד התחבורה על  נהגים  שקיבלו 4 תלונות ויותר על עבירות תנועה שביצעו, מהות העבירות ועל אופן הטיפול בהם.
כמו כן, ידווח למשרד התחבורה על  מספר תאונות הדרכים שבהם נהרג או נפגע אדם שנהג ברכב המפעל.

כלי נגישות