איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

משלוח ראשון של מכוניות מיבוא מקביל הגיע לארץ

10-5-12
מהפכת היבוא המקביל של שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ עוברת לשלב המעשי. חודשיים בלבד לאחר שקבוצת "עמק איילון" קיבלה ממשרד התחבורה רישיון ליבוא מקביל של כלי רכב, הגיע לארץ משלוח ראשון של מכוניות מתוצרת פורד.
 
המשלוח הראשון כולל כלי רכב פרטיים מדגם פורד אדג' ופורד אקספלורר, שיובאו ארצה על ידי קבוצת "עמק איילון", באמצעות סוכן משנה של יצרן הרכב. במהלך החודש הקרוב צפוי להגיע משלוח נוסף של עשרות מכוניות משפחתיות מדגמי פורד ובהם גם פורד פוקוס.
 
לדברי מנהלי הקבוצה, מחירי כלי הרכב שיירכשו באמצעות היבוא המקביל יהיו אטרקטיביים ויתחרו במחירי כלי הרכב הנמכרים כיום על ידי היבואן הישיר. מדובר בחיסכון של אלפי שקלים לכל צרכן. קבוצת עמק איילון יפעילו מערך תחזוקה שייתן מענה לכל כלי הרכב המיובאים על ידם והרוכשים יקבלו את כל התמיכה הנדרשת.
 
הרפורמה ביבוא המקביל נועדה לעודד את התחרות בענף ולשמר אותו כמסלול נוסף לרכישת רכב בעלות מופחתת. מדובר באחת הרפורמות החשובות ביותר שבוצעו בשנים האחרונות בישראל בענף הרכב.
 
ייבוא מכוניות הפורד, באמצעות היבוא המקביל, הינו הסנונית הראשונה המבשרת על מהפכה אמיתית בענף הרכב שתוביל בין היתר להוזלה משמעותית של מחירי כלי הרכב וחלקי החילוף ותאפשר להרחיב את דגמי כלי הרכב המיובאים כיום לישראל. 
 
כניסתם של "שחקנים" נוספים לענף הרכב איננה עוד בגדר תיאוריה אלא מציאות ההולכת ומתממשת הלכה למעשה.  מדובר בבשורה של ממש לאזרחים שתאפשר לשכבות אוכלוסיה נוספות לרכוש כלי רכב במחירים אטרקטיביים. אנו צופים כי בעתיד הקרוב יכנסו לענף הרכב יבואנים מקבילים נוספים.
 
על פי הרפורמה שיזם השר כץ ניתן כיום לייבא לישראל מותג אחד של רכב המיוצר על ידי אותו יצרן, באמצעות יותר מיבואן אחד. עד לרפורמה ניתן היה לייבא רכב ישירות מיצרן הרכב בלבד. הרפורמה מאפשרת לראשונה לייבא רכב, באמצעות סוכן משנה של יצרן הרכב.
 
כלי הרכב החדשים שיגיעו בימים הקרובים לארץ יהיו מאובזרים במערכות בטיחות מהמתקדמות ביותר דוגמת: "מערכת סטייה מנתיב", "מערכת לחץ אוויר", המתריעה על ירידה בלחץ האוויר בצמיגים  ו"מערכת המתריעה בעת נסיעה לאחור" המאפשרת צפייה פנוראמית מתא הנהג, על המרחב הנמצא מאחורי הרכב בעת נסיעתו לאחור.
 
היבוא המקביל של כלי רכב על ידי קבוצת "עמק איילון" התאפשר לאחר שהחברה עמדה בכל הדרישות והתנאים של משרד התחבורה הכוללות בין השאר: תקינה מאושרת, איתנות כלכלית של היבואן, חובה לספק תשתיות תחזוקה נאותות לכלי רכב ומוצרי תעבורה ומתן אחריות לרוכש הרכב.

כלי נגישות