איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

כ-60 מליון מכוניות נמכרות מידי שנה בעולם

10-5-12
ביום הבחירות לאיגוד קציני הבטיחות שהתקיים ביום שני האחרון (8/5/12) נשא דברים דרור גורלניק מנהל המכירות והשיווק של יוניון מוטורס נציגי טויוטה בישראל.

נושא הרצאתו של גורלניק היה: "מגמות בשוק הרכב העולמי"

הפוקוס בשנים הקרובות של יצרני הרכב יהיה במזרח אסיה, בשווקים המתעוררים של סין והודו. בסין בלבד נמכרו בשנה האחרונה כ-24 מליון מכוניות. גם דרום אמריקה נחשבת כיעד אטרקטיבי שיזכה לתשומת לב של יצרני הרכב בשנים הבאות.
דרור גורלניק – מנהל מכירות ושיווק של יוניון מוטורס

שווקי המזרח הרחוק
קצב הצמיחה  הכלכלית במזרח אסיה הינו גבוה והנסיון מוכיח כי במקום שיש צמיחה גבוהה, עולה הביקוש למכוניות וזו הסיבה העיקרית בעטיה מרוכזות יצרניות הרכב בשווקים של מזרח אסיה.

לדברי גורלניק, הטעמים של המדינות המתפתחות במזרח אסיה, הם אלו שיכתיבו איך ייראו המכוניות בשנים הבאות. בסין בלבד נמדד קצב גידול של כ- 2 מליון מכוניות בשנה ובשוק עם פוטנציאל כל כך גבוה, מה הפלא כי יצרניות הרכבים קשובות לרחשי לבם של הסינים.

בסין כ-100 יצרני מכוניות המספקים את דרישות העם הסיני הרעב למכוניות חדשות. רב חברות הרכב המוכרות בעולם הקימו מפעלים בסין על מנת לספק את הביקוש שם למכוניות חדשות. בצד המותגים המוכרים, מתפתחת גם תעשיה מקומית של יצרנים סינים של מכוניות. נכון להיום, הסינים מייצרים מכוניות ברמה לא גבוהה אך הם הולכים ומשתפרים ובעוד שנים לא רבות, כאשר גם השוק הסיני יגיע לרוויה, יימכרו היצרנים הסינים גם בעולם המערבי, אלא שאז המכוניות שלהם תהיינה בשלות יותר ומותאמות טוב יותר לדרישות של העולם המערבי. המכוניות הסיניות הנמכרות עתה ברחבי העולם עדיין אינן עומדות בסטנדטים המקובלים באירופה וארה"ב. 

לעומת הפוטנציאל הטמון במזרח אסיה ובעתיד גם בדרום אמריקה, אירופה וארה"ב נחשבים לשווקים רווים והצמיחה הכלכלית בהם מדשדשת ולכן יבשות אלו מקבלות פחות תשומת לב מאת יצרני הרכב.

לדברי גורלניק, ישנה בעולם מגמה של התכנסות של המוצרים המובילים. כך למשל, GM, פולקסוואגן, טויוטה ויונדאי  צפויים לשלב כוחות ויצרנים קטנים כגון: סובארו, מזדה, סזוקי וכו', אם לא ישכילו לשלב כוחות עם יצרנים אחרים, לא יחזיקו מעמד ויעלמו בהדרגה ממפת הרכב העולמית.

טכנולוגיות של מנועים היברידים ו"פלאג-אין" – IN
עוד הוסיף גורלניק כי הפתרונות הטכנולוגים שיביאו לחסכון בדלק היקר והפחתה של  רמת זיהום האוויר הנוצר מגזי פליטה של מכוניות, יתמקדו במגמה המתגבשת בעולם, פיתוח של  מכוניות היברדיות ו"פלג-אין". לדברי גורלניק רוב המכוניות, בהן מכוניות משפחתיות, ינועו באמצעות מנועים היברידים ו"פלאג אין" שיתנו מענה הולם הן במישור של הפחתת זיהום אוויר והן מבחינת היכולת לגמוע מרחקי נסיעה ארוכים.

הוכחה לכך שטכנולגיה זו הולכת ומשתרשת  היא העובדה כי טויוטה פיריוס ההיברידית, פעם ראשונה בהסטוריה הינה הרכב הנמכר ביותר בעולם ברבעון הראשון של 2012. גם מכוניות היברידיות אחרות כובשות חלקים הולכים וגדלים משוק הרכב העולמי.

מכוניות חשמליות -OUT
המכוניות החשמליות לא יצליחו לכבוש נתח שוק משמעותי הואיל ומיגבלת מרחק הנסיעה ומשקל המצברים יהיו בעוכרי טכנולוגיה זו. השיפור שניתן להשיג במשקל המצברים מוערך בכ 8% לשנה בלבד ולכן הבעיה ברכבים חשמליים של נהיגה למרחקים ארוכים ללא מלוי תכוף של המצברים, לא תיפתר בשנים הקרובות. גורלניק צופה הצלחה גדולה יותר לרכב החשמלי במכוניות קטנות הנעות למרחקים קצרים.

אוטובוסים ומשאיות עירוניות, מעריך גורלניק כי יתנייעו במנועים שיוזנו במיימן.

כלי נגישות