איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

כרבע מהנהגים בני 40 ומעלה שעברו בדיקות ראיה, ראייתם נמצאה לא תקינה

13-5-12
מגבירים את הפיקוח על הנהגים. כ-26% מהנהגים שנדרשו לעבור בדיקות ראיה, כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה, חוייבו להרכיב משקפיים בעת הנהיגה לאחר שהתברר כי הם סובלים מליקויי ראיה.
 
מנתוני משרד התחבורה עולה כי בארבעת החודשים הראשונים של שנת 2012 נערכו בדיקות עיניים ליותר מ- 12 אלף נהגים שמלאו להם 40 שנה. כ- 3200 מהם התגלו עם לקויי ראיה שונים והם חוייבו לנהוג עם משקפי ראיה.
 
67 מהנהגים שעברו בדיקות ראיה, קיבלו זימון לבדיקה נוספת במכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד) לאחר שהתגלה כי הם סובלים מליקויים חריגים בכושר הראיה.
 
במשרד התחבורה הביעו שביעות רצון רבה מהתקנה החדשה, המחייבת נהגים שמלאו להם 40 שנה לעבור בדיקות עיניים, וציינו כי ההחלטה הוכיחה את עצמה מעל לכל ספק.
 
על פי תקנה חדשה של שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, החל מ- 1 בינואר 2012 מחוייב כל בעל רישיון נהיגה שמלאו לו 40 שנה לעבור בדיקת עיניים, אחת לעשר שנים, כתנאי לחידוש הרישיון.
 
ההחלטה לחייב את כל הנהגים לעבור בדיקות ראיה, התקבלה בעקבות מחקר של מכון גרטנר לחקר מדיניות רפואית שהוזמן על ידי משרד התחבורה. המחקר מצא כי לאחר גיל 40 קיימת ירידה בכושר הראיה של הנהגים.
 
כשלושה חודשים לפני חידוש הרישיון, מקבל כל נהג שמלאו לו 40 שנה הודעה אישית מרשות הרישוי, המחייבת אותו לבצע בדיקת עיניים בטרם יישלח לו טופס חידוש הרישיון.
 
 הבדיקה הנוספת נועדה לאתר נהגים הסובלים מליקויי ראיה העלולים להשפיע על כושר נהיגתם ולסכן את עצמם ואת הסובב אותם והממצאים שהתגלו מדברים בעד עצמם.
 
יצויין כי עד לתקנה החדשה לא נדרשו הנהגים לבצע בדיקות ראייה מיום הוצאת הרישיון ועד הגיעם לגיל 70 ומעתה ניתן לאתר נהגים בעלי ליקויי ראייה כבר מגיל 40.
 
בדיקת העיניים מתבצעת על ידי כל אופטומטריסט מוסמך שאושר על ידי משרד הבריאות.  תוצאות הבדיקה מועברות באופן מקוון (On line) ישירות למחשבי משרד התחבורה. במידה והבדיקה נמצאת תקינה, נשלח לנהג טופס רישיון הנהיגה לצורך חידושו.
 
נהגים הנדרשים לעבור את הבדיקה חייבים לבצע אותה רק על ידי אופטומטריסטים המופיעים ברשימת האופטומטריסטים המורשים שבאתר משרד התחבורה  MOT.GOV.IL. ביצוע הבדיקה אצל אופטומטריסט שאינו מוסמך יגרור עיכוב בחידוש הרישיון.

כלי נגישות