5-7-12
שר ההאוצר שטייניץ חתם על צו להחלת הפיקוח על סולר לתחבורה. הפיקוח על המחיר ייעשה בשני שלבים: בשלב הראשון שימשך מספר חודשים, יוגדר הסולר כמוצר מפוקח ויחייב דיווח על רווחיותו והמחירים בהם הוא נמכר ובשלב השני לאחר שתישמע עמדת חברות הדלק, ייקבע עבורו מחיר מקסימום.
מחירי הסולר שהיו בעבר מאד אטרקטיבים והיו נמוכים בשיעור משמעותי ממחירי הבנזין, הפכו להיות בחלוף הזמן ליקרים מאד, יקרים יותר ממחיר הבנזין. בעלי משאיות ואוטובוסים שרכבם מונע בסולר חוזרים ומתלוננים על יוקר מחיר הסולר והפגיעה ברווחיותם. על רקע מחירו הגבוה של הסולר, מועצת המובילים והמסיעים אירגנה לא פעם הפגנות סוערות שביטאו את מורת רוחם של המסיעים והמובילים מהמחירים הגבוהים.
בעוד שעל מרווחי השיווק של הבנזין מוטל פיקוח, הרי שעל מרווחי השיווק של הסולר לא חלות כל הגבלות. למרות שאין למעשה שוני בין מבנה העלויות של הסולר והבנזין, מסתבר כי חברות הדלק מנצלות מצב זה של חוסר הפיקוח ומוכרות סולר במחיר גבוה המבטא מרווח שיווק הגבוה בהרבה ממרווח השיווק במכירת בנזין, בעיקר מלקוחות מזדמנים.
שר ההאוצר שטייניץ חתם על צו להחלת הפיקוח על סולר לתחבורה. הפיקוח על המחיר ייעשה בשני שלבים: בשלב הראשון שימשך מספר חודשים, יוגדר הסולר כמוצר מפוקח ויחייב דיווח על רווחיותו והמחירים בהם הוא נמכר ובשלב השני לאחר שתישמע עמדת חברות הדלק, ייקבע עבורו מחיר מקסימום.
מחירי הסולר שהיו בעבר מאד אטרקטיבים והיו נמוכים בשיעור משמעותי ממחירי הבנזין, הפכו להיות בחלוף הזמן ליקרים מאד, יקרים יותר ממחיר הבנזין. בעלי משאיות ואוטובוסים שרכבם מונע בסולר חוזרים ומתלוננים על יוקר מחיר הסולר והפגיעה ברווחיותם. על רקע מחירו הגבוה של הסולר, מועצת המובילים והמסיעים אירגנה לא פעם הפגנות סוערות שביטאו את מורת רוחם של המסיעים והמובילים מהמחירים הגבוהים.
בעוד שעל מרווחי השיווק של הבנזין מוטל פיקוח, הרי שעל מרווחי השיווק של הסולר לא חלות כל הגבלות. למרות שאין למעשה שוני בין מבנה העלויות של הסולר והבנזין, מסתבר כי חברות הדלק מנצלות מצב זה של חוסר הפיקוח ומוכרות סולר במחיר גבוה המבטא מרווח שיווק הגבוה בהרבה ממרווח השיווק במכירת בנזין, בעיקר מלקוחות מזדמנים.