איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

בקרוב ניתן יהיה לייבא לראשונה ביבוא מקביל גם טנדרים

18-4-12
צעד נוסף להגברת התחרותיות בענף יבוא הרכב. שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, יעביר בימים הקרובים, לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת, צו חדש המרחיב את סוגי כלי הרכב שניתן לייבא לישראל ביבוא מקביל.
 
על פי התקנות החדשות, שיחתמו בקרוב על ידי השר כץ, ניתן יהיה לראשונה לייבא ביבוא מקביל כלי רכב מסחריים (טנדרים) שמשקלם אינו עולה על 3.5 טון, מכל הדגמים המיובאים כיום לישראל וכן מדגמים נוספים שטרם יובאו לישראל.
 
עד כה ניתן היה לייבא לישראל ביבוא מקביל כלי רכב פרטיים בלבד, שמשקלם הכולל אינו עולה על 3.5 טון.
 
השר כץ ציין כי הוא נחוש לקדם את התחרות בענף הרכב, במטרה להוזיל את מחירי כלי הרכב ולאפשר לכל אזרח להנות ממגוון רחב יותר של כלי רכב.
 
לדברי השר כץ התקנות החדשות יאפשרו לראשונה לייבא ביבוא מקביל כל כלי רכב, העומדים בתקינה האירופאית או האמריקאית, המיובא ביבוא הסדיר. כך למשל ניתן יהיה מעתה לייבא ביבוא מקביל רכב מסוג פולקסווגאן הן בתקינה האירופאית והן בתקינה אמריקאית.
 
יצויין כי קטגוריית הטנדרים פופולארית מאוד בישראל ובקרוב ניתן יהיה לייבא ביבוא מקביל כלי רכב מסחריים נפוצים, דוגמת איסוזו D-MAX, סיטרואן ברלינגו ופיאט דובלו. מדי שנה מיובאים לישראל כ- 40 אלף כלי רכב מסחריים (טנדרים), מדגמים שונים.
 
התקנות החדשות מאפשרות בנוסף הקלות ליבואנים ליבוא רכב הדרוש לבעלי עסקים לצרכי עסקיהם. זאת, גם אם דגם הרכב המבוקש אינו מיובא על ידי אותו יבואן. על
 
התקנה הוחלט בעקבות פניות רבות של בעלי עסקים שנתקלו בקשיים מצד יבואני הרכב, לרכוש לעצמם רכב מדגם מסוים.
 
מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, אבנר פלור, ציין כי ישנם מספר יזמים המצויים כיום בהליכים מתקדמים לייבוא מקביל של רכב. פלור הוסיף כי לאחרונה התקבלו גם פניות ליבוא מסחרי של רכבים בעלי תקינה אמריקאית, המיוצרים מחוץ למדינות נפט"א.
 
יצויין כי לפני מספר שבועות פרסם השר כץ צו חדש המפחית את גובה הערבויות וההון העצמי הנדרשים מיבואנים לצורך קבלת רישיון ייבוא רכב לישראל. הערבויות החדשות נועדו להקל על יבואנים חדשים להיכנס לענף הייבוא.
 
הצוות הבינמשרדי שהוקם על ידי שר התחבורה ליישום מסקנות דוח ועדת זליכה צפוי בקרוב להביא בפני השר כץ המלצות נוספות לאמצעי פעולה משלימים להגברת התחרות בענף.

כלי נגישות