איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

אתם קציני הבטיחות, הזרוע הביצועית של משרד התחבורה

21-6-12
"אתם, קציני הבטיחות הזרוע הביצועית של משרד התחבורה". כך אמר מנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי בפתח דבריו בכנס האיגוד שהתקיים ביום ג' האחרון (19/6/12) בשפיים.

יצחקי שיבח את תהליך הבחירות הדמוקרטי של שהתקיים באיגוד ואיחל לחברי הנהלה  החדשה בראשות היו"ר שמעון סודאי הצלחה במילוי תפקידם. 

מנכ"ל משרד התחבורה סקר בדבריו את פעילויות משרד התחבורה והדגיש נקודות רבות מעניינות בהיבט מעמדו של קצין הבטיחות, מצב הבטיחות בדרכים ותכניות המשרד לשנים הבאות.

בעניין מעמד קציני הבטיחות אמר יצחקי כי החקיקה נמצאת כבר בשלבים מאד מתקדמים ולהערכתו, סביר להניח כי עד סוף השנה יעלה החוק החדש לאוויר ומעמדו של קצין הבטיחות יהיה מעוגן כחוק.

הקמת מאגר של נהגים פסולים  נמצא כבר בעבודה אמר יצחקי ואתם קציני הבטיחות תקבלו הרשאה להיכנס אליו על מנת שתוכלו לעמוד על טיבם של הנהגים שאתם מקבלים לעבודה.

בנושא החמרת הענישה על עברייני תנועה אמר יצחקי כי רשיון נהיגה הוא זכות מותנת, לא זכות מוקנת. כלומר, נהגים עבריינים מועדים ייענשו בחומרה על עבירות תנועה שהם מבצעים. עד כה נפסלו כבר רשיונותיהם של נהגים רבים לתקופות ארוכות של 3-5 שנים  וההחמרה תימשך כלפי נהגים עבריינים אלו. עקומת התאונות מתחילת השנה  ירדה בכ-20% והירידה נובעת במידה רבה כתוצאה מהאכיפה הנוקשה כלפי עברייני התנועה, הוסיף יצחקי בעניין זה.

הרפורמה בשוק הרכב צוברת תאוצה אם כי עדיין היא בחיתוליה. יש להוזיל את מחירי כלי הרכב, מחירי התיקונים במוסכים, חלקי החילוף ותעריפי הביטוח.
כבר עתה יש ניצנים של הוזלות במחירי המכוניות כתוצאה של " מיסוי  ירוק". מתאפשר יבוא מקביל שגם הוא מביא להוזלת מחיר המכוניות. ניצני ההוזלה קיימים אך הדרך עדיין ארוכה.

בארץ כ-250 מוסכים פיראטים ויש הסוברים כי המספר גבוה הרבה יותר. יש למגר תופעה מסוכנת זו. האכיפה של משרד התחבורה אינה מספקת מודה יצחקי וצריך לתגבר את האכיפה.

משרד התחבורה משקיע כ-100 מיליארד ש"ח בפיתוח תשתיות ובהסעות המונים.תוך שנים בודדות מעריך יצחקי , לא תהיה עוד פריפריה במדינת ישראל. כביש 6 יוארך בצפון בשתי זרועות. זרוע אחת תגיע עד קריית שמונה והזרוע השניה תגיע עד שלומי ונהריה. בדרום יגיע כביש 6 עד הנגב וכך יווצר רצף אחד שייחבר את הצפון והדרום עם המרכז. כבר היום מורגשת השפעתו של כביש 6 על מחירי הנדל"ן במקומות הקרובים אליו. לדוגמא, ביוקנעם מחירי הנדל"ן עלו הואיל ווהביקוש שם  לנדל"ן עלה עקב קירבת המקום לכביש 6. לדברי יצחקי, כ-500 משפחות עברו לאחרונה ליוקנעם בשל קירבת המקום לעורק התחבורה המרכזי..

כביש מס. 1 לירושלים עומד לעבור שידרוג בשנים הקרובות. העבודות אמורות להתמשך כ-3 שנים ולמרות שבמשך העבודות ישארו פתוחים לפחות שני נתיבים מכל צד, אנו צפויים לעומסי תנועה כבדים ופקקים בזמן העבודות בכביש.
עיקר התחבורה במשך זמן העבודות תהיה באמצעות כביש 443 שגם שם צפויים עומסים כבדים הואיל והוא אינו מסוגל להכיל את גודש התנועה לי-ם וממנה חזרה לת"א.

בנושא התחבורה הציבורית, צפויה תנופה גדולה בפיתוח רשת המסילות של רכבת ישראל. כך למשל, תהיה בקרוב רכבת מהירה בין ב"ש לת"א. תוך 48 דקות יוכלו הנוסעים להגיע מת"א לב"ש וההיפך. עד 2017 ייפתח מסלול חדש לרכבת בין י-ם לת"א ונוסעים יוכלו להגיע תוך 18 דקות מת"א לבירה. יש לקוות כי יחסי העבודה העכורים הקיימים היום ברכבת ישראל לא יטרפדו את את הכוונות הטובות של משרד התחבורה.

גם במטרופולינים תשופר מערכת התחבורה הציבורית וההסעה בתחום המטרופולינים תהיה יעילה וזולה. הרכבת הפנימית בי-ם מסיעה מידי יום כ-100 אלף נוסעים ולמרות החריקות המלוות באופן טבעי כל התחלה חדשה, הפרוייקט נחשב להצלחה גדולה.

אגף הרשוי בראשות חמאדה גנאם עבר גם הוא שידרוג רציני ובעמדה מס. 1 מחכים היום הרבה פחות זמן בתור, רמת השרות עלתה ובקרוב יכנסו כ-50 עמדות שרות נוספות בקניונים ובסניפי הסופר פארם (ראה ידיעה נפרדת בעניין זה באתר) שבאמצעותם יהיה אפשר לבצע מספר פעולות מגוון,  במקום להמתין בתורים במשרדי הרישוי.

בסיום דבריו, קרא יצחקי לקציני הבטיחות לא לעשות הנחות לנהגים בכל הקשור בנושא של בטיחות בדרכים ולשמור על רמה גבוהה של פעילויות בטיחותיות.

כלי נגישות