איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

שר התחבורה ישראל כץ בכנס האיגוד: אתם קציני הבטיחות נמצאים בצומת מרכזית מאד חשובה במאבק בתאונות הדרכים

20-3-12
ביום ההשתלמות אשר התקיים אתמול (19-3-12) בשפיים, התארח שר התחבורה והתשתיות ישראל כץ ובנאומו בפני באי יום ההשתלמות אמר את הדברים הבאים:

בהתייחסותו למעמדם של קציני הבטיחות אמר השר כי יהוא בעד חיזוק  מעמדו של קצין הבטיחות. נכון להיום בידי קצין הבטיחות ידע רב אך חסרות לו סמכויות. החוק החדש הדן במעמדו של קצין הבטיחות יעניק לקצין הבטיחות סמכויות ויתן תוקף לדבריו מול בעל המפעל אך עם זאת תידרש מקצין הבטיחות אחריות רבה יותר.

"משרד התחבורה נחוש במלחמתו בתאונות הדרכים ואתם קציני הבטיחות משמשים כזרועינו הארוכה ונמצאים בתווך בין דרישות משרד התחבורה לבין רצונותיו של בעל המפעל" הוסיף השר.

בעניין מחירי הרכב והחלפים אמר השר כי מחירי הרכב גבוהים מדי. חסרה תחרות אמיתית. ההוצאות על הרכב הינן גבוהות ונמצאות במקום השני לאחר ההוצאות על דירה. אם תתאפשר הוזלה של כליי הרכב, אפשר יהיה לקנות מכוניות חדשות יותר שהן בטוחות  וחסכוניות יותר. עוד הוסיף השר בעניין זה כי הוקמה ועדת יישום במקביל לועדת זליכה, המורכבת מכל זרועות המדינה ובראשה עומד עוזי יצחקי סמנכ"ל משרד התחבורה . הועדה תגבש המלצות להוזלת מחירי הרכב, החלפים והטיפולים.

בהמשך דבריו  סקר השר בקצרה את הפעילויות של משרדו בהם פריסת רשת מסילות משולבות ברשת כבישים שתשפר את ההגעה ממקום למקום. הנגב והגליל יהיו מחוברים וקילומטרים רבים יהיו כלל ללא רמזורים. במסגרת זו תוקם מסילת ברזל לאילת, הכביש המגיע לאילת ישודרג ויוקם שדה תעופה חדש בדרום שישתלב בדרכי התנועה הפנימיים של המדינה. בנוסף, החלה העבודה לפריסת רשת רכבות קלות בגוש דן.
בנושא רכבת ישראל אמר השר כי הוא נחוש בדעתו ולא יתן שמישהו ימנע את פיתוח הרכבת. רכבת ישראל אמורה להכפיל את פעילותה ולא רק שאין כוונה לפטר בה עובדים, נהפוך הוא, מצבת כח האדם עומדת לגדול באופן משמעותי ביותר והלוואי שבטחונם התעסוקתי של כל העובדים במדינה יהיה כשל עובדי הרכבת.

בסיום דבריו אמר השר "אני רואה אתכם קציני הבטיחות שותפים חשובים להמשך פעילות משרד התחבורה במיגור תאונות הדרכים"
כלי נגישות