איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

פרוייקט מצלמות המהירות החדשות של המשטרה – יוצא לדרך החל מיום א' הקרוב (5/2/12)

30-1-12
בחמשת החודשים האחרונים, התקיים פיילוט לבחינת מוכנותן ויעילותן של מצלמות המהירות החדשות. בתקופת הפיילוט הוצבו 4 מצלמות מהירות חדשות בכביש 4 ומסתבר כי המצלמות הינן "אווזה המטילה ביצי זהב". כלומר, הקנס על מהירות מופרזת מעל 120 קמ"ש הינו 750 שח, כל מצלמה יצרה 740 קנסות לחודש שמשמעותן היא 14,800 דוחות שנרשמו בחמשת חודשי  הפיילוט וההכנסה שהם הניבו לקופת המדינה הייתה כ-11,000,000 ש"ח. להזכירכם, כל זה מ-5 חודשי פעילות  של 4 מצלמות בלבד.

המצלמות החדשות אמורות להעשיר את קופת המדינה במאות מליונים של שקלים במשך כל שנה.

הדוחות בתקופת הפיילוט נמחקו ואיש מהנהגים הסוררים לא יקבל קנס, אולם מיום א' הקרוב (5/2/12) תמו ימי החסד וכל עבריין מהירות יקבל תוך כ-72 שעות דוח לביתו ובו קנס גבוה על עבירת המהירות שביצע.

בשלב ראשון יוצבו 22 מצלמות מהירות ו-19 מצלמות רמזור בכל רחבי הארץ ועד סוף השנה צפויות להיות 180 מצלמות.

בכביש החוף בין צומת אולגה לזכרון יעקב תוצבנה 5 מצלמות.
בכביש 4  8 מצלמות
בכביש 44  4 מצלמות.
בכביש 65 3 מצלמות.
בכביש 784 2 מצלמות.

השאלה החשובה היא כמובן – האם אכן, הפחתת מהירות הנהיגה שתבוא כתוצאה מהצבת המצלמות, תביא בסופו של דבר להפחתה משמעותית של תאונות הדרכים ולהורדה במספר הנפגעים.

על כך יש חילוקי דעות. מומחי תעבורה רבים סבורים כי מהירויויות גבוהות יחסית (כ-120-130 קמ"ש) ברכבים המודרנים אינן מהירויות מופרזות והינם גורם לא משמעותי בגרימת תאונות. לדעתם תשתית גרועה ותרבות נהיגה קלוקלת (נהיגה בשיכרות או תחת השפעת סמים, מעבר פתאומי בין נתיבים, עצירות פתאומיות, חוסר ריכוז בנהיגה וכו') הם הסיבות המשמעותיות בגרימת תאונות. אותם מומחים מביאים את כביש 6 כדוגמא למיעוט תאונות כתוצאה ממהירות גבוהה. למרות שנהגים רבים נוסעים בכביש זה במהירויות גבוהות יחסית, מספר התאונות הקטלניות בו אינו גבוה ואף יורד בהתמדה. מדוע ? כי התשתית טובה והמהיריות הגבוהות מחייבות את הנהגים להתרכז היטב בנהיגה עצמה. אותם מומחים מביאים גם דוגמאות מאירופה המוכיחות לדעתם כי מהירויות של 120-130 קמ"ש אינן גורם משמעותי לתאונות דרכים.

עם זאת, ישנם מומחים אחרים החולקים על כך וסבורים כי מהירויות גבוהות הינן כן גורם משמעותי בגרימת תאונות וגם אם לא, הרי שתוצאות של תאונה במהירות גבוהה גורמות לפגיעה חריפה יותר באנשים המעורבים בתאונה  והחמרה בנזקים הכלכליים הנגרמים כתוצאה ממנה.

כך או כך, ימים יגידו אם המצלמות החדשות הינן רק מקור הכנסה נוסף לקופת המדינה או שהן מביאות לירידה משמעותית בתאונות הדרכים והפחתה במספר הנפגעים.
כלי נגישות