איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

נהג מונית שירק על נוסעת נקנס ב- 15,000 שקלים ויפצה אותה ב- 4,000 שקלים נוספים

2-2-12
נהג מונית מירושלים, שהתנהג בגסות כלפי נוסעת וירק בפניה בתגובה לבקשתה להפעיל מונה, יפצה אותה ב- 4,000 שקלים על עוגמת הנפש שנגרמה לה.
 
שופטת בית משפט השלום בירושלים, מרים קסלסי, גזרה על נהג המונית בנוסף קנס של 15,000 שקלים. נהג המונית חוייב גם לחתום על התחייבות, בסך 5,000 שקלים, להימנע מלעבור עבירה דומה במשך שלוש שנים.
 
הנוסעת, תושבת ירושלים, הגישה תלונה למפקח על התעבורה במשרד התחבורה. בעקבות חקירת התלונה הוחלט ביחידת התביעות של המשרד להגיש תביעה לבית המשפט כנגד נהג המונית.
 
מכתב האישום עולה כי נהג המונית הסיע, בנסיעה מיוחדת (ספיישל), את הנוסעת, מרחוב שטרן בירושלים, וזאת לאחר שביקשה להגיע לשכונת בית וגן שבעיר. נהג המונית לא הפעיל מונה במהלך הנסיעה כמתחייב מתקנות התעבורה.
 
מיד עם תחילת הנסיעה העלה נהג המונית את חברו למונית וזאת מבלי שביקש את הסכמתה של הנוסעת. כשהחל בנסיעה הבחינה הנוסעת כי נהג המונית לא הפעיל מונה. כאשר ביקשה ממנו להפעיל את המונה עצר הנהג את המונית והורה לה לרדת מהמונית.
 
הנוסעת ירדה מהמונית כפי שדרש הנהג ובטרם הספיקה לסגור את הדלת, החל לנסוע כשהדלת עדיין פתוחה. הנהג עצר את המונית, יצא ממנה וצעק על הנוסעת "את לא מסוגלת לסגור את הדלת" ואז ירק בחוזקה בפניה. נהג המונית השאיר את הנוסעת במקום המומה ומבוהלת.
 
במהלך החקירה במשרד התחבורה, הגיע נהג המונית לביתה של המתלוננת והתנצל בפניה על התנהגותו. הנוסעת נעתרה לבקשתו והסכימה לבטל את התלונה. אולם התובע של משרד התחבורה סירב לבטל את כתב האישום שהוגש לבית המשפט.
 
נהג המונית כפר בבית המשפט בסעיפי האשמה שיוחסו לו אולם שופטת בית המשפט ציינה בהכרעת הדין כי "עדותו של הנאשם לא היתה אמינה וניכר היה התחכמותו והתחמקותו מנשיאת האשמה בפני בית המשפט, בשעה שבכל התהליך, עד להגשת כתב האישום, ביקש הנאשם להתנצל בפני הנוסעת ואף לפצותה".
 
"אני מתרשמת כי הנאשם ירק גם ירק בפניה של העדה וכי התנהגותו הכעסנית נתמכה גם על ידי הנאשם עצמו, שכאמור לא שולל את כעסו על הנוסעים או את העובדה שיש ויכוחים עימם. בעיניו זה דבר טבעי, בעיני בית המשפט והחוק אין הדבר כך." הוסיפה השופטת קסלסי.
כלי נגישות