איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

השר כץ צפוי לאשר מחר (23/2/12) את המלצות דו"ח ועדת זליכה

22-2-12
שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ צפוי מחר (יום חמישי) לאמץ את עקרונות דו"ח הועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב, בראשות פרופ' ירון זליכה.
 
השר כץ החליט היום על הקמת צוות בינמשרדי ליישום המלצות הדו"ח. בראש הצוות יעמוד סמנכ"ל בכיר לתנועה במשרד התחבורה, עוזי יצחקי ושותפים בו נציגים בכירים של משרד התחבורה, אגף התקציבים במשרד האוצר והרשות להגבלים עסקיים.
 
לצוות יצורף גם נציג של רשות המיסים, במטרה לאפשר הרחבה של ההמלצות ולגבש אמצעי פעולה משלימים להגברת התחרות בענף. הצוות יגבש תכנית עבודה מפורטת ליישום ההמלצות ויציגה לשר התחבורה בתוך 60 יום.
 
ועדת זליכה מונתה בחודש ספטמבר השנה, על ידי השר כץ, במטרה לבחון את צמצום הריכוזיות בענף הרכב ולגבש המלצות להסרת חסמים שיביאו להגברת התחרותיות ולהוזלה של התעריפים בכל ענפי הרכב.
 
השר כץ החליט ליישם מיידית את המלצת ועדת זליכה, לאשר יבוא רכב העומד בתקינה אמריקאית ומיוצר מחוץ למדינת נפט"א (ארה"ב, מקסיקו וקנדה). כך למשל ניתן יהיה לייבא כלי רכב המיוצרים בגרמניה בתקינה אמריקאית, כגון כלי רכב מתוצרת אאודי, מרצדס, ופולקסווגן.
 
יישום ההמלצה יאפשר להפחית את מחירי הרכב ולהגדיל את מגוון דגמי הרכב שניתן יהיה לייבא לישראל.
 
השר כץ ציין כי הוא נחוש לקדם את התחרות בענף הרכב, במטרה להוזיל את מחירי כלי הרכב, ולאפשר לאזרח להנות ממגוון רחב יותר של מכוניות זאת, בהתאם למדיניותו עליה הצהיר עם כניסתו לתפקיד.

לעיון בדו"ח וועדת זליכה – לחץ כאן

כלי נגישות