22-12-19
יום העיון מאז ומתמיד וכך גם הפעם הכיל תכנים מגוונים ומעניינים הנוגעים לעבודתו והכשרתו של קצין הבטיחות.
הפעם ניתן היה להתעדכן במבחר כלי הרכב החדשים של וולוו והונדה ולהתרשם מהם בתצוגה מרשימה בתוך ומחוץ לאולם הכנסים, לשמוע הרצאה מעניינת על התרחשויות של תאונות דרכים ודרכים כיצד לא להיקלע אליהן, מיתוסים בבטיחות בדרכים, והרצאתו החשובה של דני שטרוזמן בנושא חלק י' המחודש של תקנות התעבורה. לקינוח הועלתה הצגה מעניינת ומקורית שעסקה בנהיגה שלנו וה"חוויות" שאנו חווים תוך כדי הנהיגה.
אורן בראל, מנהל מח' ציי הרכב בחברת מאיר למכוניות ומשאיות בע"מ הציג את כל הרכב החדשים של וולוו והפתרונות שחב' מאיר מציעה ללקוחות מוסדיים. בראל ציין כי כל הליין החדש של וולוו הינו "פלאג-אין" ועמדת טעינה מסופקת עם כל כלי רכב, כחלק מהעיסקה. ה-S-60 הוא הדגם הנמכר ביותר והוא מיובא רק ברמות גימור גבוהות. 4.6 שניות בלבד, זה משך הזמן של כלי רכב זה להגיע מ-0 ל-100 קמ"ש. ה-S-60 הינו רכב דינמי עם אופי ספורטיבי והוא מסוגל לנסוע 50 ק"מ ברציפות רק על חשמל. חב' מאיר מציעה פתרון תיפעולי נוח ויעיל ללקוחות מוסדיים, פתרון שנותן "ראש שקט", ואחרי שלוש שנים הרכב חוזר ללחברת מאיר. |
|
שי כרמונה, מנהל ההדרכה של מותג הונדה בחב' מאיר, המעיד על עצמו כאיש שנושם וחולם רכב עוד משחר ינקותו, סקר בקצרה את קורות חייה של הונדה וציין כי הונדה אינה רק חברה העוסקת בכלי רכב. בשנה האחרונה ייצרה הונדה כ-31 מליון מוצרים שונים ומתוכם כ-5 מליון כלי רכב. כרמונה מתפייט ואומר, הונדה מייצרת חלומות מוטוריים, זה ב-DNA שלה. מכאן עבר כרמונה לתאור ארסנל המכוניות של הונדה וציין כי הסיביק דור 10 היא מכונית חדשה לחלוטין המצויידת במערכות בטיחות ונוחות מתקדמות. CRV- דור 5 הינו דגם לגמרי חדש ומשמש רכב פנאי אמיתי עם הנעה כפולה נשלטת אלקטרונית, דינמיות בכביש ונסיעת שטח, מכיל מערכות סיוע בטיחות אקטיביות. מגיע גם בגירסת 7 מושבים. ג'אז -דור 4 מגיע בגירסה היברידית בלבד, יש בו מערכת מולטימדיה חדשה ולמרות גודלו החיצוני, מרווח מאד מבפנים. הונדה E – המכונית החשמלית החדשה של הונדה, הנעה אחרוית, 200 ק"מ טווח בין טעינה לטעינה. במכונית החדשה, לכל רוחבה מקדימה פנאל שבקצותיו מראות המבוססות על מצלמות. אין צורך יותר במראות חיצוניות. |
|
חיים גרשטיין, חוקר ומשחזר תאונות דרכים (המוסמך להגיש חוו"ד מומחה לבתי המשפט ומול חברות הביטוח), דיבר על כיצד למנוע את תאונת הדרכים הבאה. גרשטיין הציג סרטונים של מקרי תאונות שהתרחשו, ניתח אותם והסביר מה ניתן היה לעשות על מנת למנוע אותן. וכיצד לא להיקלע למצבים המביאים לידי התאונות. | |
עו"ד יניב יעקב- סמנכ"ל מדיניות, אסטרטגיה וקשרי ממשל בעמותת אור ירוק, דיבר על: "מיתוסים בבטיחות בדרכים" וניפץ כמה מיתוסים לא נכונים שרובינו היינו שבויים בהם כגון: מהירות גבוהה אינה גורמת לתאונה – מסתבר כי מהירות מופרזת הינה הגורם השני בחשיבותו לתאונות. אלכוהול – שתי בירות זה לא נורא. ההשפעה של האלכוהול מאד משמעותית וגם שתי בירות משנות את מצב העירנות שלנו. כששותים, לא נוהגים. רכבים בצבע כהה מעורבים יותר בתאונות – נכון. רכבים בהירים מעורבים פחות בתאונות דרכים. גברים נוהגים יותר בטוח מנשים – לא נכון. 44% מכלל הנהגים הן נשים והן מעורבות רק ב-12% מכלל התאונות. לדבר בדיבורית לא מסוכן – כן מסוכן גם דיבור בדיבורית פוגע בריכוז שלנו ובכך מעלה את הסיכון. בסיום דבריו הזכיר יעקב את התחרות ש"אור ירוק" מקיימת בנושא קצין הבטיחות המצטיין והציע לקציני הבטיחות להצטרף לתחרות. |
|
דני שטרוזמן מנהל ההדרכה בב.ב.ד – בטיחות בדרכים, דיבר על חלק י' המחודש של תקנות התעבורה שנכנס לתוקף בתאריך 15/12/19. שטרוזמן ניסה לבאר ולפשט את האמור בחלק י' המחודש שכתוב בלשון משפטית מסובכת שבלשון המעטה לא תמיד ברורה דיה. (לקריאת דבריו של סודאי בסוגיה זו – לחץ כאן). שטרוזמן הכין מצגת מעולה המסבירה את המצב החדש לעומת המצב הקודם, שינויים ותיקונים שנערכו בתקנות והכל ערוך ומסומן בצבעים המסייעים בהבנת הנקרא. שטרוזמן מציין כי העידכונים מבוססים על התקנות הקודמות, כלומר, חלק י' הוא אינו חדש אלא מחודש. שטרוזמן מדגיש כי 13 תפקידים נוספו למטלות של קצין הבטיחות בעידכון האחרון. עד כה לקצין הבטיחות היו 8 תפקידים ואילו עתה לאחר עידכון חלק י', 21 תפקידים יש לקצין הבטיחות, עלייה דרמטית של כמעט פי שלוש. עם זאת, ציין שטרוזמן כי גם בעל המפעל צריך לעשות הרבה יותר מבעבר וגם עליו מוטלים תפקידים ואחריות שלא היו קודם לכן. הואיל וחלק י' הוא גדול, רחב ומקיף, שטרוזמן ממליץ כי כל קצין בטיחות ייקח רק את הדברים הרלוונטים אליו ויתעמק בהם. לעיון במצגת של שטרוזמן – לחצו כאן |
|
ורדי מוסקוביץ העוסק בהדרכות בתחום התעבורה, הביא פן שונה ומקורי בהתמודדות עם תאונות הדרכים. מוסקוביץ העלה הצגה קומית-דרמתית "בדרך לגן עדן" העוסקת בנושא הבטיחות בתעבורה ונוגעת באופן הומוריסטי בכל הקשור לתרבות הנהיגה בארץ. ההצגה הינה אינטרקטיבית בשיתוף עם הקהל ומטפלת במצבים וסיטואציות שונות שאנו עומדים בפניהם במהלך הנהיגה. |