סיטרואן C5 איירקרוס החדש מושק בישראל ויכניס את המותג לקטגוריית הרכב החמה ביותר עם נוחות נסיעה עילאית בעזרת מערכת המתלים PHC, מושבים מפנקים במיוחד, מנוע דיזל המפיק 130 כ"ס ומנוע בנזין המפיק 180 כ"ס המשודכים לתיבת 8 הילוכים, מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, שתי רמות אבזור, 5 שנות אחריות ושלל יתרונות המבדלים אותו מול מתחריו.
קבוצת לובינסקי, משיקה בישראל את סיטרואן C5 איירקרוס החדש – אחד מכלי הרכב החשובים ביותר של סיטרואן בעולם בכלל ובישראל בפרט. C5 איירקרוס החדש, מחזיר את סיטרואן למרכז הבמה בקטגוריית הרכב המרכזית והמתפתחת ביותר, קטגורית C-SUV והוא מביא עמו מספר יתרונות ייחודיים חשובים ביחס למתחריו בהם נוחות נסיעה חסרת תחרות בקבוצתו ומעבר לה בזכות תוכנית ה-Citroen Advanced Comfort, מושבים ארגונומיים מפנקים במיוחד, שלושה מושבים עצמאיים ונפרדים מאחור, תא המטען הגדול ביותר בקבוצה, בידוד מרעשים ע"י זיגוג כפול בחלונות הקדמיים (ברמת אבזור SHINE PK), מערך שלם ומקיף של מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות לסיוע לנהג במניעת תאונות, מנועים מתקדמים וחזקים לצד תיבות 8 הילוכים פלנטריות ועוד. כל זאת מתוך הרצון להפוך את נסיעות היומיום של נוסעיו לנוחות, לנעימות ולבטוחות ביותר.
העיצוב החיצוני של סיטרואן C5 איירקרוס החדש מודגש ובולט, מעניק לו מראה מקורי וייחודי בנוף המוטורי המקומי והוא אורז בצורה חכמה את מידותיו הגדולות. נוסעיו ייהנו מחיבוק מפנק בזכות המושבים החדשים שבעזרת תוספות ריפוד מדויקות, יעבירו תחושה נעימה מהרגע הראשון וכמובן בישיבה ממושכת. סיטרואן C5 איירקרוס החדש בנוי על הפלטפורמה המודולרית של קבוצת PSA, ה-EMP2. ה-C5 איירקרוס יציע מרחב פנימי מצוין בזכות בסיס גלגלים של 273 ס"מ, רוחבו עומד על 185.9 ס"מ וגובהו 169.5 ס"מ. מידות נדיבות אלה יוצרות גם את תא המטען הגדול ביותר בקבוצה עם נפח של 580 ליטר עם מושבים במצבם הרגיל, עד 720 ליטר כאשר שורת המושבים האחורית משוכה לפנים ועד 1,630 ליטר כאשר המושבים האחוריים מקופלים.
בזכות תכונות ויתרונות אלה, סיטרואן C5 איירקרוס החדש מביא עמו רוח חדשה לקבוצת הקרוסאוברים וה-SUV בישראל ומעלה בה את הרף באופן חסר תחרות בכל הקשור לנוחות הנסיעה וה-NVH של הרכב. ה-C5 איירקרוס החדש יחזק את מעמדו עם שלל מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות מתקדמות לסיוע לנהג לצד מגוון צבעים רחב, אבזור עשיר, יחידות כוח מודרניות, גמישות וחסכוניות וכמובן תא הנוסעים הייחודי לו.
עיצוב חיצוני וסגנון ייחודי
סיטרואן C5 איירקרוס החדש הוא רכב בולט מאוד על כבישי ישראל בזכות עיצוב חיצוני אמיץ, אנרגטי וייחודי בנוף המוטורי המקומי. עם אורך כללי של 4.5 מטרים, פיסול אגרסיבי למעטפת, שילובי הצבעים, מסילות הגג הבולטות, חישוקים גדולים ומרווח גחון של 23 ס"מ, סיטרואן C5 איירקרוס החדש נראה רענן ומקורי גם ביחס לשאר המתחרים בקבוצתו. חזיתו מיישרת קו עם שפת העיצוב של משפחת דגמי סיטרואן, אך יוצרת זהות אישית אסרטיבית וכוחנית באמצעות יחידות התאורה הדקות והארוכות, הגריל המובחן וכונסי האוויר הגדולים שצבועים בצבע שונה. החלונות הכהים, יחד עם הדלתות הגדולות שעוטפות את המרכב גם מתחת לשפת רצפת הרכב וכריות ה-AirBumps מוסיפים לתחושת הממדים במבט מהצד. יחידות תאורת 'לד' מקוריות ליום (DRL), פגוש בולט ושני פתחי אגזוז מעוצבים משלימים את האווירה הכוחנית גם במבט מאחור. הופעה חיצונית ייחודית זו מזמינה ומעוררת חשק להיכנס אל תא הנוסעים של הסיטרואן C5 איירקרוס החדש ולצאת לנסיעה ממושכת ורגועה.
סיטרואן C5 איירקרוס החדש מוצע עם שישה צבעים חיצוניים ו-Color Pack לבחירה.
נוחות נסיעה עילאית
סיטרואן C5 איירקרוס החדש, ספינת הדגל בתוכנית ה-Citroen Advanced Comfort לוקח את נוחות הנסיעה לממד חדש לגמרי וגבוה לא רק ביחס לשאר המכוניות בקבוצתו, אלא גם ביחס למכוניות יקרות בהרבה. גם ברכב זה, סיטרואן בחרה להתקין את מערכת המתלים החדשנית, מסוג PHC – Progressive Hydraulic Cushions אשר מציעה פתרון הנדסי מבריק ללא מורכבות טכנית והתוצאה היא נוחות נסיעה ברף הגבוה ביותר.
הרכיב החשוב בתוכנית ה-Citroen Advanced Comfort היא מערכת מתלים ייחודית שבה בולמי זעזועים בעלי פעולה הידראולית פרוגרסיבית שמחד נפלאים בפשטותם ומאידך, בעלי תועלת מדהימה לנוחות הנסיעה. שלא כמו במערכות מתלים סטנדרטיות הנעזרות בבולם זעזועים, קפיצי סליל ומגבילי מהלך מכאניים, הבולמים החדשניים של סיטרואן מוסיפים שני אזורי שיכוך הידראוליים בתוכם ואלו מרסנים באופן פרוגרסיבי את הפתיחה והכיווץ של בולם הזעזועים. פתרון זה מאט ומרסן תנועות חדות במהלך המתלה ויוצר שיכוך מושלם מפני שיבושי הדרך ומעניק איזון ונוחות ללא תחרות. במקרים של כיווץ או פתיחה חזקים של המתלה כתוצאה מפגישה בשיבוש קשה בדרך, בולמי הזעזועים בעלי פעולה הידראולית פרוגרסיבית מאטים בהדרגה את תנועת המתלה ומונעים חבטות פתאומיות והקפצה לא רצויה של המרכב. במקרים של פתיחה או כיווץ קלים של המתלה, לדוגמה, כתוצאה מחוסר המושלמות של סלילת הדרך, בולמי הזעזועים החדשניים יוצרים את תחושת "שטיח מעופף" על ידי ספיגה מושלמת של תחלואי הדרך.
מערכת מתלים זו עליה רשמה סיטרואן מספר פטנטים, הופיעה לראשונה בשנת 1994 במכונית המירוץ ZX Grand Raid וסייעה לה מאוד בספיגת המהלומות הקשות שבמירוצי הראלי, במיוחד בנחיתה מקפיצות. מערכת זו הופיעה גם במכוניות ה-WRC של סיטרואן לאורך השנים כמו ה-C2 S1600 משנת 2006, DS3 R3 וה-DS3 R5.
תא נוסעים ומרחב מחיה
תכנונו הפנימי המתקדם של סיטרואן C5 איירקרוס החדש הוא תוצאה של תהליך מחקר ארוך ומקיף שערכה סיטרואן וממנו עלה כי צרכני הרכב כבר אינם מוכנים עוד להתפשר על הנוחות, השימושיות והארגונומיה הפנימית בתמורה לתדמית הקשוחה שהביאו עמם רכבי ה-SUV והקרוסאוברים. לכן, כיאה לספינת הדגל שלהם, סיטרואן יצרו את ה-SUV המודולרי, השימושי והנוח ביותר בקבוצתו. בסיס הגלגלים הגדול שלו (273 ס"מ) מעניק מרחב מחיה נדיב מלפנים וגדול מאוד עבור היושבים מאחור. כאשר עבור אלה, מוצעים גם באופן ייחודי בקבוצה, שלושה מושבים נפרדים ועצמאיים לגמרי. כל אחד מהם יכול לנוע על מסילה לפנים ולאחור בטווח של 15 ס"מ בהתאם לצורך, לשנות את זווית המשענת ואף להתקפל למצב שטוח לגמרי ובנוסף תמצאו שני עוגני איזופיקס מאחור ואחד מלפנים להתקנת מושבי בטיחות לילדים. יושבי השורה השני ייהנו גם מרצפה שטוחה לגמרי, מפתחי מיזוג, מתאורה אישית ומשלל תאי אחסון מסביבם.
האווריריות, המרחב הנדיב והמושבים המפנקים כחלק מתוכנית הנוחות המתקדמת נמצאים כמובן גם בשורת המושבים הקדמית עבור הנהג והנוסע שלימינו. תנוחת הנהיגה הגבוהה יוצרת בעזרת שטח החלונות הגדול תחושה של שליטה על כל סביבת הרכב. מושביו הייחודיים של סיטרואן C5 איירקרוס החדש ברמת האבזור SHINE תוכננו בצורתם כדי לייצר כמה שיותר נקודות מגע עם גוף הנוסעים, דבר המשפר מאוד את נוחות הישיבה בהם לאורך זמן. בנוסף לכך, הם בנויים כעת מחומרים ששומרים על המבנה הארגונומי התומך לצד תוספת ריפוד משמעותית במגוון רמות דחיסות שיוצרת שכבת רכות נעימה מאוד לישיבה. בזכות שימוש בכמות גדולה ומגוון של חומרי דיפון ובידוד רעשים, הנסיעה ברכב שקטה ונעימה מאוד.
מול הנוסעים ממוקם דשבורד רחב ודומיננטי שבנוי מחומרים איכותיים ובו לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל 12.3 אינץ' עם תצוגה מתחלפת עשירה במידע וצבעוניות וכך גם בכל הקשור למסך המגע בגודל 8 אינץ' של מערכת המולטימדיה המותקן במרכז הדשבורד.
יחידות כוח וביצועים
סיטרואן C5 איירקרוס החדש מוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה – הראשונה, 1.5 ליטר BlueHdi טורבו דיזל המפיקה הספק של 130 כ"ס ב-3,750 סל"ד וכן 30.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת 8 הילוכים פלנטרית מבית AISIN ויחד הם מניבים ביצועים נאים של 10.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 188 קמ"ש, זאת לצד צריכת דלק נמוכה ביותר של 24.3 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת על פי תקן WLTP החדש ומדורג בישראל בקבוצת זיהום 6.
יחידת הכוח השניה, 1.6 ליטר PureTech בנזין טורבו מפיקה 180 כ"ס ב-5,500 סל"ד וכן 25.5 קג"מ כבר ב-1,650 סל"ד. גם זו משודכת לתיבה אוטומטית פלנטרית מבית AISIN היפנית בעלת 8 הילוכים ושילוב זה מניב בסיטרואן C5 איירקרוס החדש נתוני צריכת דלק נמוכה של 17.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת על פי תקן WLTP החדש ומדורג בישראל בקבוצת זיהום 14. זאת לצד תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.2 שניות ומהירות מרבית של 216 קמ"ש.
אבזור ובטיחות
סיטרואן C5 איירקרוס החדש ישווק בישראל בשתי רמות אבזור – FEEL ו-SHINE PK ושתיהן מציעות מפרט בטיחות מלא הכולל שלל מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות כסיוע למניעת תאונות.
- מערכת לזיהוי והתרעה לרכב דו-גלגלי
- מערכת לזיהוי והתרעה מפני הולכי רגל
- מערכת בלימת חירום אקטיבית
- מערכת למניעת סטייה מנתיב הנסיעה כולל תיקוני היגוי
- מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים
- מערכת התרעה על הימצאות רכב בשטח המת
- מערכת אקטיבית למניעת סנוור והחלפת עצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך
- מערכת לזיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט
- מערכת התרעה לערנות הנהג
- מערכת להתרעה על הימצאות רכב בשטח המת במראות כולל תיקוני היגוי
רמת האבזור SHINE PK מוסיפה על מערכות אלה גם:
- בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצירה ופעולה ממהירות אפס
- מערכת סיוע לשמירת מרכז נתיב הנסיעה בשימוש בבקרת השיוט האדפטיבית
- מערכת מורחבת לזיהוי תמרורים (עצור, אין כניסה, איסור עקיפה, עקיפה מותרת)
כל אלה כמובן בנוסף ל-6 כריות אוויר (עם נטרול כרית אוויר לנוסע מלפנים), בקרות ייצוב, בקרות אחיזה, בקרות ניטור לחץ אוויר בצמיגים ועוד.
מפרט האבזור המפנק ברמת FEEL כולל בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מגביל מהירות, מצבי נהיגה (רגיל, ספורט, חיסכון), חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת חניה הכוללת מבט 'על' וירטואלי על הרכב וגבולות החניה, חיישני גשם ואורות, פנסי ערפל עוקבי פניה, מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית, תאורת 'לד' מתחת למראות ותאורת Welcome וכן תאורת Follow Me Home, מערכת מולטימדיה מקורית, ממשק Apple CarPlay, בלוטות', שקעי USB למערכת מלפנים ולטעינה מאחור, שקעי 12 וולט מלפנים ובתא המטען, פתיחה וסגירת חלונות הרכב משלט הרכב, בלם יד חשמלי אוטומטי, תא מקורר בין המושבים הקדמיים, חישוקי 17 אינץ' ועוד.
מפרט האבזור ברמת SHINE PK מציע בנוסף למוצע ברמת אבזור Feel: לוח מחוונים דיגיטאלי בגודל 12.3 אינץ', חלונות אחוריים כהים, גג שמש פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, דוושות בגימור כרום, ספי דלתות כרום עם כיתוב CITROEN, תאורת אווירה פנימית 'לד', חישוקי 19 אינץ', מראה פנימית אלקטרו-כרומטית, מערכת כניסה ויציאה מחניה אוטומטית במקביל ובניצב, מצלמת חניה קדמית, פנסים 'לד' מלא, כניסה, יציאה והתנעה ללא מפתח, מושבים בשילוב בד ועור, זיגוג כפול בחלונות הקדמיים, פתיחה וסגירה חשמלית לתא המטען גם באמצעות הנפת הרגל, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד (למכשירים תומכים) ועוד.
מחיר:
- סיטרואן C5 איירקרוס 1.5 Blue Hdi 130 כ"ס 'FEEL' – 148,990 שקל
- סיטרואן C5 איירקרוס 1.5 Blue Hdi 130 כ"ס 'SHINE PK' – 174,990 שקל
- סיטרואן C5 איירקרוס 1.6 PureTech 180 כ"ס 'FEEL' – 159,990 שקל
- סיטרואן C5 איירקרוס 1.6 PureTech 180 כ"ס SHINE PK – 179,990 שקל
סיטרואן C5 איירקרוס מוצע בישראל עם 5 שנות אחריות יצרן מלאות או עד 120,000 ק"מ