איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

השרה מירי רגב נכנסה היום לתפקידה כשרת התחבורה והבטיחות בדרכים

18-5-20
השרה מירי רגב נכנסה היום לתפקידה
כשרת התחבורה והבטיחות בדרכים

בטקס החלפת השרים המסורתי, הציגה השרה רגב את חזונה:  "אחד היעדים המרכזיים שלי כשרת התחבורה הוא לחבר את ישראל, חיבור הפריפריה לכל חלקי הארץ, בדגש על חיבור ישראל הראשונה לישראל השנייה היא המפתח לישראל מחוברת."  • "בכוונתי לרתום את מיטב המוחות בישראל, ואת טכנולוגיות העילית, כדי לקדם פתרונות תחבורה חדשים, המתבססים על החדשנות" • "אני מתכוונת להפוך כל אבן, על מנת לאתר את הפתרונות הנכונים שקיימים בקצה הגלובוס כדי להציל נפש אחת בישראל.
 
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגבנכנסה היום (יום שני) לתפקידה כשרה במשרד התחבורה. השרה רגב תחליף את שר התחבורה היוצא, בצלאל סמוטריץ'.
 
בטקס חגיגי שהתקיים במשרד התחבורה אמרה השרה רגב: "אני נכנסת למשרד התחבורה חדורת מוטיבציה ורצון להוביל שינויים ולהביא תפישות חדשות שיבואו לידי ביטוי, בעזרת השם, ובהקדם. משרד התחבורה הינו אחד המשרדים הגדולים והמשמעותיים בממשלת ישראל, משרד כלכלי וחברתי מובהק, עתיר תקציבים והשפעה על חיי האזרח", אמרה השרה רגב בטקס חילופי השרים שנערך היום (יום שני) במשרד התחבורה.
 
השרה רגב, שתהיה האישה הראשונה המכהנת כשרת התחבורה, הוסיפה כי אין משרד העוסק בסוגיות האזרחיות והלאומיות הכולל את היבשה, האוויר והים כדוגמת משרד התחבורה. "בכוחן של החלטות המשרד להשפיע במשך דורות על הפריפריה החברתית והגאוגרפית, לחבר קהלים ולאפשר לאזרח, שיוויון הזדמנויות, מוביליות חברתית, בדרך להגשמת השאיפות האישיות שלו", הוסיפה השרה.
 
"אחד היעדים המרכזיים שלי כשרת התחבורה הוא לא רק לקרב בין המרכז לפריפריה, אלא לחבר את ישראל. חיבור הפריפריה- הצפון, הדרום ויהודה ושומרון, לכל חלקי הארץ, בדגש על חיבור ישראל הראשונה לישראל השנייה היא המפתח לישראל מחוברת וזו חלק מתפיסת עולמי", הוסיפה השרה רגב.
"מי שרוצה ללמוד על פערים, עיוותים וסדרי עדיפויות, ראוי שילמד משהו על ההיסטוריה של קבלת ההחלטות של ישראל בשנות ה-60, בכל הנוגע לתחבורה ומסילות. דווקא התורכים, הניחו לכולנו יסודות חברתיים שאנחנו ממש מחקנו אותם במו ידנו.  העותמאנים, שהבינו משהו בניהול אימפריה ותשתיות, השאירו לנו מפה תכנונית וחברתית, אם היינו חכמים מספיק לשמור על קווי המתאר אז, ישראל שלנו, הייתה נראית אחרת היום".
 
השרה רגב ציינה כי סיפורה של המסילה המזרחית ההיסטורית הוא משל לפניה של ישראל של אז. "החלטה אחת משמעותית שהתקבלה בממשלתה של גולדה מאיר ב-1969 חרצה את גורלה של הפריפריה הגאוגרפית ולמעשה נולדה דה פקטו, ישראל השנייה. המסילה המזרחית שהגיעה עד עפולה ובית שאן הלאה אל ירדן, המשיכה בקו המזרחי גם דרומה דרך חדרה, בואכה קריית גת, קריית מלאכי, באר שבע, דימונה, ירוחם, עד סיני הרחוקה נמחק ופורק בחלקו". 
 
"ממשלת ישראל אז בחרה להשקיע בקו מוצבים, במקום בפיתוח המסילה המזרחית. המשאבים הופנו למסילת קו החוף ששירתה ומשרתת בעיקר את תושבי המרכז. מסילת קו החוף, גרמה לכך שמרבית יישובי הפריפריה נשארו מחוץ למסילה.  לא נשמע קול זעקה אז. לא היה מי שילחץ על הכפתור ויעצור את הרכבת הדוהרת".
 
"לשמחתי, ממשלת ישראל היחידה ששיקמה את הקו ופיתחה את הציר המזרחי וחיברה חלקים נרחבים במדינה היא ממשלת הליכוד. היא זו ששיקמה את הציר של בית שאן –עפולה- חיפה. והיא זו המשקמת בימים אלו את הציר המזרחי באזור כפר סבא ראש העין. אנחנו במשרד התחבורה חייבים ללמוד ממשל המסילה המזרחית". 
 
"עם כניסתי לחיים הציבורים הבטחתי להיות נאמנה לערכים של סולידיות חברתיות, שוויון הזדמנויות וצדק חברתי, כשלנגד עיני עומד האזרח. אם במשרד התרבות נאבקתי למען צדק תרבותי וצדק חלוקתי, אז לכאן אני מגיעה עם צדק תחבורתי. ויש לצערי עדיין בישראל חוסר צדק המקבע פערים פיזיים, גאוגרפיים וחברתיים שיש לגשר עליהם והם לנגד עיניי. כל החלטה שלנו כאן חייבת להגיע עם נשמה וחזון. מסילה מזרחית לצד מערבית היא לא רק מטבע לשון, היא תפיסת עולם שלה אני מחויבת ברמת החזון והביצוע".
 
"אני רוצה שאדם ייצא מביתו בבוקר מקרית שמונה, יעלה על הרכבת בצפון ותוך פרק זמן קצר וסביר יוכל להיות במרכז הארץ מבלי לבזבז שעות יקרות מאד בדרכים. אני מאמינה גדולה ברכבת ישראל וסבורה שהיא אחד הקטרים המרכזיים לשינוי הזה. כששואלים את האזרחים מה יגרום להם לרצות לוותר על התלות ברכב הפרטי הם אומרים: רכבת ותחבורה ציבורית טובה", הוסיפה שרת התחבורה.

השרה רגב ציינה כי בכוונתה לרתום את מיטב המוחות בישראל, ואת טכנולוגיות העילית, כדי לקדם פתרונות תחבורה חדשים, המתבססים על החדשנות. זאת, כדי לאפשר צמצום פערים, פיזור אוכלוסייה ויצירת מקומות עבודה חדשים, מבלי שאזרחים ייאלצו להעתיק את מקום מגוריהם. "כך יהפוך משרד התחבורה של ישראל מודל ומנוע אדיר לצמיחת המשק וכמו שאנו מודל לחיקוי בסוגיות רבות בעולם, כך נהיה גם בתחום התחבורה. זה אחד העוגנים החשובים במדיניות שלי – תחבורה חכמה וחדשנית."
 
השרה רגב התייחסה בדבריה גם לנושא תאונות הדרכים. "אני מתכוונת להפוך כל אבן, על מנת לאתר את הפתרונות הנכונים שקיימים בקצה הגלובוס כדי להציל נפש אחת בישראל. המרכיב האנושי הוא מהותי בכל הנוגע לתאונות הדרכים. הקפדה על נהיגה נכונה ובטוחה היא הדבר הראשוני שיש לטפחו. מודעות לנהיגה בטוחה וסובלנית היא תהליך ארוך אבל מתבקש. אנחנו כמשרד נטפל בכבישים האדומים, נקצה משאבים, כי זו האחריות  של המדינה, אבל אם לא יהיה שיתוף פעולה מצד הציבור נמשיך לאבד קורבנות, ומשפחות נוספות יתווספו למעגל הצער והכאב".
 
עם פרסום מינויה לשרת התחבורה, קיבלה השרה רגב מאות פניות מאזרחים, המלינים על תעריפי התחבורה הציבורית, תעריפי כבישי האגרה, ותעריפי שיעורי נהיגה. "אני קשובה לכם, ומתכוונת לבחון את סוגיות התעריפים. אני קוראת לכם, אזרחי ישראל, אנא פנו אלינו, שתפו בחסמים, בעיוותים, בבירוקרטיה שמונעת מכם להנות מתחבורה ציבורית, או מתשתיות נגישות ושירותיות", אמרה השרה רגב.
 
בטקס שהתקיים היום (יום שני) בקרית הלאום בירושלים, השתתפו בין השאר שר התחבורה היוצא, בצלאל סמוטריץ' וסגן שר התחבורה הנכנס, אורי מקלב, מנכ"לית משרד התחבורה היוצאת, קרן טרנר, בכירי הנהלת משרד התחבורה, מנכ"לים ויו"רים של חברות ותאגידים הקשורים למשרד התחבורה.
כלי נגישות