איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

ההפסד ממיסים הנגרם בגין חסכון בדלק ומכירת פחות חלפים יושלם בהעלאת מיסים על כלי רכב חדשים

5-3-19



ביומיים האחרונים (4-5/3/19) התקיימו ימי עיון לקציני הבטיחות, חברי האיגוד, בחברת "כלמוביל", יבואנית יונדאי, מיצובישי ומרצדס בפארק אפק, אזור התעשייה של  ראש העין.

יום העיון הוקדש להכרה של מערכות בטיחות מתקדמות ברכבים החדשים בכלל וברכבי יונדאי בפרט ולאן הולך שוק הרכב בעתיד הקרוב וגם הרחוק יותר. 

את יום העין פתח שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות. לאחר דברי תודה חמים על האירוח, לאנשי כלמוביל ברשות מנהל חטיבת ציי הרכב, ניר גרוסמן ודודי אלג'ים, מנהל ציי הרכב והצוות שפועל עמו, דיבר סודאי על ההשפעה החיובית כניסת הרכבים ההיברידים לציי הרכב בדגש על הבטיחות והחיסכון בדלק שהם מביאים לציים ועל השפעת החסכונות הללו על השינויים  הצפויים במיסוי בענף הרכב.

סודאי מאד מרוצה מכניסת טכנולוגיות בטיחותיות חדשות ומכוניות היברידיות לציי הרכב והביא כדוגמא את צי הרכב שעליו הוא ממונה. סודאי מציין כי בצי הרכב שלו ישנן 123 מכוניות היברידיות המצויידות במערכות בטיחות מתקדמות ומבדיקה שעשה עולה כי לא הייתה אפילו תאונה אחת עם פגיעה חזיתית בסוג זה של רכבים, ללמדך כי מערכות הבטיחות המותקנות במכוניות אלו יעילות ביותר ומונעות תאונות. בנוסף, משיגים חסכון משמעותי בצריכת הדלק.

אחת ממטרות יום העיון, אומר סודאי, היא לאפשר לקציני הבטיחות להכיר מקרוב  את מערכות הבטיחות החדשות הקיימות היום בכדי שיוכלו להדריך את משתמשי הקצה, כך שיוכלו לדעת גם הם אילו מערכות קיימות ברכבים שקיבלו ולהפיק מהם את מירב התועלת. הואיל ויונדאי על כל דגמיה הינה מותג שכיח מאד בציי הרכב, יש יתרון גדול בהכרת המערכות דווקא במכוניות אלו.

עם זאת, מתריע סודאי כי החיסכון בדלק והחיסכון בהחלפת חלפים המתבקש  מהיות המכוניות יותר בטוחות ולכן פחות מעורבות בתאונות דרכים, גורם  לירידה משמעותית בהכנסות המדינה. ההכנסות מענף הרכב הינן נדבך חשוב בתקציב המדינה ולכן יש להניח כי ההפסד בהכנסות המדינה ממיסים הנגרם בגין חסכון בדלק ומכירת פחות חלקי חילוף יושלם בהעלאת מיסים על כלי רכב חדשים שיגרום במישרין להעלאת שווי שימוש ועוד מיני רעיונות שרוקחים במשרד האוצר לצורך השלמת ההפסד הנובע  מהחסכון שהטכנולגיות המתקדמות מביאות לפתחיינו.

ככל הידוע, רשות המיסים תתקן את נוסחת המס הירוק, הכוונה לדרגת זיהום האוויר שתשפיע בעיקר על שוק המכוניות הקטנות שנכנסו לשוק בעשור האחרון, נרכשו באלפייהן והן פחות מזהמות. כעת לאור השינוי בנוסחת המס הירוק דווקא המכוניות הקטנות שהיו מזהמות פחות, מחירן יעלה בשיעור ניכר ואילו המכוניות המזהמות ביותר, אלו הנמצאות בדרגת זיהום 15, מחירם לא יעלה. במילים אחרות, לא נראה שאת מישהו בממשלת ישראל מעניין זיהום האוויר. המס הירוק מתחפש בחודש אדר למס ירוק תרתי משמע והמבין יבין.

בכל שנה נפטרים על פי נתוני משרד הבריאות כ-2000 אנשים כתוצאה מזיהום אוויר. אילו המדינה הייתה עושה חישוב כמה כסף נדרש לטפל בחולים אלו וחולים חדשים, אולי היו משאירים את נוסחת המס הירוק במקום שאליו כוונו בדברי הסבר עם החלת החוק.
.
צפו לעליות מחירים, מתריע סודאי.

עוד הוסיף סודאי בעניין זה, כי לכאורה התקבל הרושם כי הממשלה מעודדת מעבר למכוניות "ירוקות" מתוך דאגה למניעת זיהום אוויר, אך מסתבר כי המהלך הזה שלווה בפגיעה "בכיס של המדינה" מביא עתה לשינוי של מדיניות המיסוי, גם על כלי רכב "ירוקים". הכל כשר לצורך הגדלת הכנסות מ"הפרה החולבת" ששמה ענף הרכב. אומר סודאי ומוסיף,  הכל עניין של כסף ולא זיהום אוויר, ומסכם: "לך תבין את המדינה…"

יש לאמר כי מערכות הבטיחות המתקדמות כגון בלימה אוטונומית, שמירה על סטייה מנתיב, קרוז קונטרול אדפטיבי ומערכות התרעה לשטחים מתים כובשים את מקומם בכל סוגי הרכב החדשים, גם כאלו שאינם היברידים. 

ניר גרוסמן, מנהל חטיבת ציי הרכב ציין בהקשר זה כי במכוניות יונדאי החדשות מותקנות רב מערכות הבטיחות בכל הדגמים כולל I20 הקומפקטית.

כלי נגישות