איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

האיגוד מבצע פעולות רבות על מנת להביא לתיקון מהיר, אך לא פחות מכך דואג שיהיה מקצועי, צודק וראוי

27-12-17

את יום העיון כדרכו בקודש, פתח שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות. לאחר דברי ברכה קצרים לחברי האיגוד שהגיעו ליום העיון ודברי ברכה לספונסרים שבזכות השתתפותם בימי העיון מתאפשרים קיומם  פנה סודאי לעצם הדברים ופתח בעניין, שהוא מוצא בו מקור לגאווה גדולה למקצוע קצין הבטיחות, ולמעשה – מהווה השראה ענקית לכל העוסקים בתפקיד הקשה והמחייב של קצין הבטיחות,  תפקיד- שלרוב עולה לכותרות בנסיבות הרבה פחות משמחות.

"אני רוצה לספר לכם" אומר סודאי "על פסק דין תקדימי, נדיר ומדהים שהובא לידיעתי באופן אישי ע״י אחד מקציני הבטיחות, שהנושא קשור בו ובחברה שבה הוא עובדעל אף שמדובר בגאווה גדולה, קצין הבטיחות ביקש שלא אפרסם את שמו – מסיבות מוצדקות שלא אכנס אליהן".
 
"חברים, באופן נדיר הורתה לפני כחודש – שופטת בית משפט השלום להחזיר לחברה רכב בבעלותה, שהוחרם, לאחר שאחד מעובדי החברה נתפס בו נוהג בשכרו"..
 
"אגלה לכם" אומר סודאי "כי הרכב הזה הוחזר לחברה משום שמישהו שם עשה את עבודתו בצורה נפלאה, עפ״י החוק, וכפי שנדרש ממנו.
 
המישהו הזה – הוא קצין הבטיחות של החברה!"
 
הסיפור התפרסם לפני שבועיים בעיתון ידיעות אחרונות וסודאי יותר מנרגש לצטט לכם חלקים מרכזיים ממנו:
 
המקרה הזה שבו מבוטלת השבתת רכב חברה, נחשב לנדיר.
לפי החוק בישראל, רשאי קצין משטרה לפסול לא רק את רישיונו של נהג שנתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול, אלא גם להשבית את הרכב במגרש המשטרתי למשך 30 עד 60 יום, כעונש נוסף וכהרתעה.
בית המשפט המרשיע, לעומת זאת, יכול לפסוק השבתה של 120 יום לרכב שבו בוצעה העבירה.
 
ואולם, בחודש שעבר, הורתה כאמור, שופטת בית משפט השלום לתעבורה – להשיב לחברה רכב שהושבת באותן נסיבות.
 
במשפט הציג עורך הדין המייצג את החברה הוכחות לפיהן, ב-3 השנים שבהן עבד הנהג בחברה, הוא השתתף בשש הרצאות שעסקו בין השאר בסכנות הנהיגה תחת השפעת אלכוהול וסמים
 
בנוסף, כאשר החל לעבוד בחברה, חתם הנהג על אותה ההתחייבות שכולנו מכירים ומיישמים, לפיה לא ישתה ולא יצרוך סמים בזמן עבודתוגם העבר התעבורתי שלו נבדק ונמצא נקי מעבירות קודמות בתחום.
 
במילים אחרות, קצין הבטיחות של החברה, עשה את עבודתו כפי שמתבקש ממנו ואף למעלה מכך.
 
השופטת קבעה בפסק הדין, שהתרשמה –
״כי נעשו מספר פעולות לא מבוטל כדי למנוע את ביצוע העבירה.."   ושהיא סבורה שיש לייחס משקל משמעותי לפעולות שבוצעו.
 
בסופו של דבר החליטה השופטת על החזרה מיידית של הרכב לאחר 17 ימי השבתה בלבד.
 
"חברים", פונה סודאי לבאי יום העיון, "זיכרו, שככל שתבצעו את עבודתכם בנאמנות ובמסירות, בלי לעגל פינות, אין לי ספק שתגלו מהר מאד כי יש פרי לעמלכם –  בדרך זו או אחרת, ויותר מכל –  תוכלו לישון בלילה כשראשכם רגוע ומצפונכם שקט".
 
שוב, ברכות לקצין הבטיחות על ההישג המרשים.

לעיון בכתבה שהתפרסמה ב"ידיעות אחרונות" בנושא זה – לחץ כאן

 
"כעת ברצוני להמשיך בקו האופטימי בו פתחתי" אומר סודאי ומוסיף "ברצוני לעדכן אתכם בכל המתרחש בזירות המרכזיות, בהן פועל האיגוד – תוך השקעת מאמצים ומשאבים רבים- תקופה ארוכה וממושכת".

"אני מדבר כמובן על תיקון חלק י׳ לתקנות התעבורה העוסק כידוע בתפקיד קצין הבטיחות, בסמכויותיו, במטלותיו, באחריות המוטלת על כתפיו ועל מעסיקיו, ובין היתר גם- בהיקף משרתו ואופן העסקתו".
 
"קודם כל אזכיר לכם, כי הגשת נוסח תיקון תקנות התעבורה לאישור ועדת הכלכלה, והדיון בו בעת הזו, הם תוצאה ישירה של הערעור שהגשנו לבית המשפט העליון, בנוגע לסוגיית אופן העסקת קציני הבטיחות. בית המשפט העליון, בהרכב של שלושה שופטים, ער גם הוא לסחבת הגדולה ולהתמשכות חסרת הפרופורציות של התיקון שהחל עוד בשנת 2014 ולפיכך, בית המשפט העליון קצב מועד להגשת התיקון, וכך היה".

"מיד אבצע סקירה תמציתית של דיוני ועדת הכלכלה וההחלטות שהתקבלו עד כה. לפני כן אספר לכם", מוסיף סודאי ואומר: "האיגוד מבצע פעולות רבות על מנת להביא לתיקון מהיר, אך לא פחות מכך דואג שיהיה מקצועי, צודק וראוי".

ישנן פעולות רבות המתבצעות, ולחלקן סודאי לא יכול להתייחס. עם זאת, סודאי מבקש לציין כי  האיגוד מפיץ לכל הגורמים הרלבנטיים, לפני כל דיון ולאחר כל שינוי שנערך, את עמדתו המקצועית של האיגוד ביחס לסוגיות שעל הפרק. פרט לסוגיית אופן ההעסקה והיקפי משרות קציני הבטיחות, התיקון חולש על נושאים בטיחותיים רבים וכבדי משקל, והנהלת האיגוד פועלת במלוא המרץ על מנת להביא לתיקון נכון בהיבט המקצועי וכזה שיסייע לנו קציני הבטיחות לבצע את משימותינו החשובות על הצד הטוב ביותר.

במקביל, האיגוד מקיים פגישות רבות עם חברי ועדת הכלכלה וכן עם גורמים מקצועיים, לרבות במשרד התחבורה, והכל על מנת לקדם מטרות צודקות אלו.
שעה שגורמים אינטרסנטיים כאלה ואחרים מפעילים לחצים במסדרונות הכנסת ובערוצים נוספים, שחלקם לראיית הנהלת האיגוד אינם לגיטימיים וזה בלשון המעטה, והכל על מנת לקדם את מטרותיהם שהן לרוב כלכליות, הנהלת האיגוד העושה תפקידה בהתנדבות מלאה ותחת עמותה הרשומה כחוק, מבקשת לפנות לשכל הישר ולהיגיון, ומקיימת דיאלוגים עם גורמים מדינתיים רבים – "ולא ננוח ולא נשקוט עד אשר נביא למציאות טובה יותר עבורכם קציני הבטיחות ועבור כלל אזרחי ישראל" מסכם סודאי סוגייה זו.

ב-21.3.2017 התקיים הדיון הראשון בוועדת הכלכלה. במהלך הדיון הזה נשמעה בהרחבה עמדת האיגוד לגבי כלל הסוגיות המרכזיות, והיא זכתה לתמיכה לא מבוטלת מצד חברי הועדה.

ב 10.8.2017 התקיים דיון שני. הפעם מוקד הדיון בהסברים על תפקידיו הרבים של קצין הבטיחות. באותו דיון האיגוד דרש לספק מענה למצבים בהם המעסיקים כופים על קצין הבטיחות לבצע משימות נוספות אשר אינן מנויות במסגרת תפקידיו השונים המוגדרים בחוק. דרישה זו עלתה בין היתר על סמך המקרים הרבים שהגיעו לפתחו של האיגוד, ואשר ביחס אליהם סופק לחברים ייעוץ משפטי מסייע.
יו"ר הוועדה מר כבל מצא טעם ועניין בטיעון הנהלת האיגוד ובהתאם לזאת הוחלט להוסיף לסעיף התקנה הוראה שתאסור לא רק על קציני הבטיחות לעסוק בתפקידים אחרים במפעל, כי אם גם על בעלי המפעל שלא להעסיק את קצין הבטיחות בשום תפקיד אחר.

ביום 28/11/17 שבה והתכנסה וועדת הכלכלה על מנת להמשיך לדון בסעיפי תיקון תקנות התעבורה העוסקים בהסדרת תפקיד קצין הבטיחות.
בפתח הדיון צידדו חברי הכנסת בדאגת האיגוד באשר לכוונת משרד התחבורה להקל הפיקוח על כלי הרכב השונים ובפרט על משאיות ואוטובוסים, באמצעות הגדלת מספר הכלים עליו אחראי קצין הבטיחות, תוך צמצום משרתו. באותו דיון הובהר, כי הטכנולוגיה אמנם השתנתה והתקדמה, אולם הנהג נותר כשהיה. עוד הובהר, כי התקלות המופיעות ברכב אשר מצריכות בידוק ופיקוח הדוקים, הן תלויות שימוש ועל כן לא יהיה זה נכון להקל בהם. יו"ר הוועדה חה"כ מר איתן כבל, הוסיף וציין כי בנושא זה, כמו גם בנושא אופן ההעסקה, תעסוק הוועדה לאחר אישור יתר סעיפי התיקון המתמקדים במהות ובאופי תפקידו של קצין הבטיחות.
 
במרכזו של אותו דיון עמד גם סעיף התיקון 580 2. (5) (ד) – המתיר לרשות לקבוע למפעל הסדרי פיקוח פחותים  – עד 40%  – מהקבוע בתוספת החמש עשרה (היקפי המשרה) בתנאי שיתקיימו בו אחד משלושה תנאים :

התנאי הראשון – לפיו תוכל הרשות להפחית בהיקף המשרה של קצין הבטיחות במפעל, שבו כלי הרכב מופעלים במקומות שונים – נמחק, לאחר שהאיגוד הביע את התנגדותו הנחרצת לכך וטען שככל שכלי הרכב מפוזרים באתרים שונים, לעיתים רחוקים זה מזה באופן משמעותי, הרי שהדבר מכביד על קצין הבטיחות, מקשה על הפיקוח ובשום מקרה – אינו מצדיק הקלה, כי אם להיפך.
עמדתו של האיגוד כאמור התקבלה, ומשרד התחבורה הסיר עניין זה מסעיף התקנה.

התנאי השני – הקובע חובת בעלות מלאה של המפעל על מוסך מורשה- הוביל למחלוקת נוספת ולדרישת הארגון להשכרת רכב וליסינג -לפיה יש להסתפק בכך שלרשות המפעל יהיה מוסך, שאינו בהכרח בבעלותו.
גם לטענה זו התנגד איגוד קציני בטיחות והסביר כי לרוב החברות והמפעלים, הפועלים בשיטת הליסינג התפעולי ו/או שברשותם רכבים בבעלות, קיים הסכם התקשרות מול מוסכים שעומדים לרשותם ומספקים להם שירות. אי לכך, לא מתקבל על הדעת כי התנאי ינוסח באופן שמציע ארגון השכרת הרכב והליסינג, כי אם רק באופן בו לחברה/למפעל בעלות מלאה על המוסך, בדומה לנוסח המקורי.
היועצת המשפטית של הוועדה -עוה"ד אתי בנדלר הסכימה כי הפרשנות בהצעה החדשה הינה בעייתית ודרשה ממשרד התחבורה כי תנאי זה ינוסח מחדש, כך שיהיה ברור כי מדובר אך ורק במפעלים המחזיקים במוסך הנותן להם שירות באופן בלעדי.
[
עניין נוסף שזכה להתייחסות בדיון זה הוא הגדרת "מפעל" שבתקנה 579 לתקנות התעבורה ובכלל זה משמעות המונח "מפעיל". הדיון בנושא זה עלה עקב דרישות האיגוד לניסוח התקנות בצורה בהירה וחד משמעית, הן כיוון שמדובר "בספר הוראות" לקציני הבטיחות והן על מנת למנוע פרשנויות שגויות מצד בעלי עניין. בהמשך ובהתאם לכך, נדונה חובת מפעילי תחנות מוניות, בהתאם להגדרה זו שבחוק, להעסיק קצין בטיחות (מה שאינו קורה כיום). עמדת היועמ"ש של ועדת הכלכלה, עוה"ד אתי בנדלר, הייתה זהה לזו של האיגוד והיא, שבהתאם להגדרה הקיימת ובשים לב לפרשנות המונח "מפעיל" שבהגדרה זו, חלה חובת העסקת קציני בטיחות גם על מפעילי תחנות מוניות. עוד הובהר במסגרת הדיון בנושא זה, כי הסרת המונח "מנהל" שבהגדרה זו בתקנות אינה בעלת משמעות אופרטיבית ואין בהסרתה לגרום לשינויים מהמצב הקיים.

כפי המפורט, עד כה התקיימו  3 דיונים, אולם עוד ארוכה הדרך ונושאים משמעותיים כמו סוגיית אופן ההעסקה טרם נדונו. עד כה הנהלת האיגוד הביאה למספר לא מבוטל של שינויים מהתיקון המקורי שעמד לאישור, הן במסגרת דיוני ועדת הכלכלה ואף עוד קודם לכן, על רקע הערות ששהנהלת האיגוד העבירה למשרד התחבורה ושחלק לא מבוטל מהן התקבל ושונה עוד טרם תחילת דיוני הועדה.

כאמור, במקביל מתנהל הליך משפטי בבית המשפט העליון, שעוקב אחר התקדמות התיקון. לפני ימים ספורים בלבד, וכיוון שגלגלי הבירוקרטיה נעים לאט – וגם זה אחרי שאנו דוחפים אותם – בעקבות בקשות שהוגשו לבית המשפט העליון ניתנה החלטה המורה על צירוף כנסת ישראל כצד לערעור של הנהלת האיגוד  וכן ניתנה החלטה המורה לכנסת למסור עדכון על התקדמות תיקון התקנות. עוד הורה בית המשפט העליון, כי נציג כנסת ישראל ופרקליטיה יתייצבו לדיון הקרוב בבית המשפט העליון, שעתיד להתקיים ביום 4.2.2018, על מנת לספק מענה בכל הנוגע להתקדמות תיקון התקנות.
 
————–
 
עוד בנושא תקנות, השבוע מלאו חצי שנה לתקנה בנושא המידע התעבורתי.
ידוע להנהלת האיגוד כי עדיין יש  בעיות – כולל של זמינות החברות המנפיקות את הכרטיס החכם .
הנהלת האיגוד העבירה את התלונות. ואנחנו מקווים שיחול שיפור.
 
גם בכנס הקודם סודאי הביע את חוסר שביעות רצוננו מאופי התקנה.
וטרח לציין את החסרונות הקיימים בה.
לכן, כעת,  משחלפה תקופת הניסיון, סזודאי מתכוון לקבוע פגישה דחופה עם נציגי המשרד על מנת לבדוק כיצד ניתן לערוך בה תיקונים ולשפר את התקנה.
"אני מקווה לזכות לשיתוף פעולה בעניין הזה. כמובן שנעדכנכם". מסכם סודאי סוגיה זו.
 
———————————-
 
לעניין אחר -–
סודאי פונה לבאי יום העיון ואומר: "היו ויהיו לנו מתנגדים, היו ויהיו בעלי אינטרסים מנוגדים, וכל עוד פעילותם נעשית בגבולות החוק זה לגיטימי לחלוטין". את עמדתו בנושא מסר בהרחבה בכנס הקודם שהתקיים בחודש ספטמבר ועל כן לא יחזור שוב על הדברים.
עם זאת, סודאי  מוצא לנכון לציין  מקרה מסויים, בין היתר כיוון שחשוב לו שתהיה שקיפות מלאה וכך הוא פועל לאורך כל כהונתו. סודאי מציין כי לפני חודשיים הוא הגיש תביעה כנגד מי שהיה חבר איגוד בעבר, מר דורון לפס.
כיוון שקיים הליך משפטי שטרם התברר, ובהתאם להנחיות שקיבל, הוא  לא ירחיב בנושא, אולם רק יציין בקצרה, כי מדובר בתביעת לשון הרע שהוא הגיש  על רקע מספר פניות למקום עבודתו,  בהן הועלו טענות קשות ושקריות כנגדו וכנגד האיגוד, תוך פגיעה קשה ומכוונת בשמו הטוב וזאת לראייתו במטרה לפגוע במקור פרנסתו היחיד, כמו גם בפעילות האיגוד .
"עשיתי הכל על מנת להביא להפסקת פעולותיו של מר לפס" מדגגיש סודאי ומוסיף: "עשיתי ניסיון ממשי להימנע מנקיטה בהליך משפטי, אולם הפעולות הפוגעניות כנגדי וכנגד האיגוד רק העצימו, עד אשר נאלצתי לפנות לבית המשפט בבקשה למניעת הטרדה מאיימת".
בדיון שהתקיים בעקבות הבקשה שהגיש סודאי, מר לפס התחייב לחדול מלפנות למקום עבודתו של סודאי – וחבל שלא השכיל לעשות זאת לפני כן. בין לבין מר לפס פנה לוועדת הכלכלה של הכנסת, במה שלראיית סודאי עולה כניסיון לחבל בפעילות האיגוד שנעשית שם עבור חברי האיגוד.  מר לפס פנה גם לערוצים תקשורתיים והגיש תלונה כנגד האיגוד לרשם העמותות ; מר לפס הגיש תלונה כנגדי סודאי במשטרת ישראל והגיש תלונה כנגד היועמ"ש של האיגוד אל ועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין.
פעולות נוספות התבצעו ומתבצעות, והדברים יתבררו בערכאות המתאימות.
"צר לי" מוסיף סודאי ואומר: "יש מי שמבקש לגרור אותנו להתעסקויות הללו, עם זאת יש גבול לכל תעלול ובמקרה הזה הגבול נחצה. למען הסדר הטוב ולהשלמת דבריי בנושא, וכיוון שמדובר בהליך משפטי פומבי, כתב התביעה שהוגש מטעמי יועלה לאתר האיגוד. כן אציין בפניכם, כי ביקשתי כבר במסגרת כתב התביעה, כי הפיצוי שייפסק בהליך יועבר ישירות לקופת האיגוד וכך בכוונתי לעשות".
"חברים אל תטעו " מדגיש סודאי, "אמנם מעשים שכאלו אינם נעימים, הם פוגעניים והם גורמים לאבדן זמן יקר ומשאבים. עם זאת, ידינו לא ירפו בשל כך. מתנגדינו רק מספקים לנו עוד ועוד סיבות ומוטיבציה להמשיך במאבק הצודק שלנו, שמטרתו להביא למציאות שבה אינטרסים צרים ואישיים אינם מקבלים קדימות על פני טובת הציבור – שהיא, למעשה, הבטיחות התעבורתית של כולנו והביטחון הסוציאלי שלכם". סודאי בוחר לסכם דבריו בעניין זה בציטוט של  המדינאי והפילוסוף אדמונד ברק: "הנלחם בנו מחזק את עצבינו ומחדד את שכלנו וכך מתנגדנו עוזר לנו."

לעיון בכתב התביעה של מר סודאי כנגד מר לפס – לחץ כאן
 
———————————————
ולענייני דיומא:
סודאי קורא לחברים לקראת שנת 2018 שבפתח, לחדש את תשלום דמי החבר לאיגוד, ישנם מספר מסלולים וכל אחד יכול לבחור במסלול המתאים לו . המסלול הכולל את ימי ההשתלמות הוא הנוח והמשתלם ביותר, אך את הבחירה, סודאי משאיר לשיקול דעת החברים.
 
סודאי מודה לקציני הבטיחות על כך שהם מביעים אמון בהנהלת האיגוד  ובכך מאפשרים גם השנה להמשיך ולפעול לקידום הנושאים הקשורים בתפקידנו מול מקבלי ההחלטות.
"אני מקווה" אומר סודאי "כי תמשיכו לתמוך ולהביע את אמונכם בנו גם בשנה החדשה ובנוסף, תדאגו לצרף חברים חדשים".

וסודאי מוסיף ואומרבסוגיה זו: "לצד חיזוק פעילותנו והשפעתנו, אני מזכיר כי חברי האיגוד זכאים לסיוע ולקבלת חומרים מקצועיים עבור כל עניין, שאלה או בעיה, לרבות קבלת ייעוץ משפטי הן בענייני תעבורה והן בתחום יחסי עובד מעביד.
בנוסף, זכאי החבר גם לסיוע במציאת מקומות עבודה, ולא פחות חשוב, הוא יכול לקחת חלק בפעילויות ובאירועים המגוונים שאנו מארגנים לחברי האיגוד, כפי שקיימנו גם בשנה החולפת".
סודאי מבקש להזכיר כמה מהפעילויות הללו:
כנס הנגררים בכפר הנגיד, יום העיון של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים,  יום העיון לתחום המשאיות בחברת תשתית דאף,  ובחב' לובינסקי- לתחום הרכב הפרטי – כולם ללא תשלום, ולאחרונה – ועידת פסגת הרכב – באווניו – שהיתה בתשלום מופחת לחברים.
 
אירועים נוספים מתגבשים ממש בימים אלה לשנת 2018, וסודאיי מדגיש, מי שאינו חבר איגוד לא יוכל לקחת בהם חלק.
———————————————-
 
סודאי מבקש להתייחס בקצרה לנושא החסויות :
"אתם חייבים להבין" אומר סודאי, "העלויות שאתם משלמים עבור הכנסים, נמוכות באופן משמעותי מכל כנס המתקיים במתכונת דומה, וזאת רק בזכות נותני החסות שלמעשה מסבסדים עבורכם את ההשתתפות.
כולכם עובדים עם ספקים שונים בתחום הרכב, ואני מצפה מכל אחד כאן, שימליץ לאלו שנותנים לכם שירות טוב– שיבואו וייקחו חסות בכנסים של האיגוד, גם על מנת שנוכל להמשיך במסורת הזו גם בשנים הבאות. ובעיקר נתינת חסות, שכרה בצידה. נותן החסות זוכה לחשיפה של מוצריו ו/או שרותיו בפני מאות קציני רכב האחראים מתוקף תפקידם על ציים המונים בסה"כ, מאות אלפי כלי רכב וזה לא דבר של מה בכך. 
לקציני הבטיחות המעטים שעושים זאת כיום, אני רוצה להודות בשמי ובשם כל ההנהלה".
 
ואם בענייני חסויות עסקינן, סודאי מבקש לציין כי  חב' מובילאיי, נותנת חסות לכנסי האיגוד על בסיס די קבוע, בהצלחה רבה.
בשנים האחרונות יש  עלייה בקצב הטמעת מערכות בטיחות מצילות חיים בכלי רכב.
קציני הבטיחות היו הראשונים לזהות את הפוטנציאל של המערכות הללו,
ולאורך הדרך גורמים נוספים – דוגמת המדינה –  הצטרפו לאותה הדעה שמערכות אלו קריטיות לנהיגה בטוחה.
קציני הבטיחות, אתם נלחמתם, דרשתם ולא הרפתם,  כשרציתם רכב בטיחותי עם מערכות בטיחות מתקדמות,  ואז גם נאבקתם למצות את עניין הטבות המס שהמדינה נתנה בכל רכב.
אנחנו הובלנו את מהפכת הבטיחות בדרכים –  מראשית דרכה ואנחנו נמשיך לפעול בכיוון הזה עד שנצמצם באופן משמעותי את הסיכון שטמון בדרך של כל אחד מאיתנו.
אין מי שמכיר את היעילות של המערכות הללו טוב מכם, ואנחנו גם יודעים להוכיח את יעילותן על פני שנים.
אני קורא לכם היום, שתפו את האנשים הרלוונטים בשיפור הנתונים בציי הרכב שלכם, שתפו בהצלחות וביוזמות שלקחתם והביאו להצלת חיי אדם. רק כך נחזק את המהפכה ונגרום למה שהתחלנו להמשיך להתעצם.
————————–
לסיום, סודאי מבקש לעדכן כי החל מחודש אוקטובר האחרון, אתר האיגוד מונגש גם לבעלי מוגבלויות, כפי שדורש החוק, על מנת שכולם יוכלו לקבל שירות באותה רמת נוחות ואיכות ללא חסמים.
"אני סבור שמדובר בחוק חשוב". אומר סודאי.
לאנשים עם מוגבלות זכות להשתתפות מלאה ושוויונית בכל תחומי החיים, אך  כידוע , בישראל הדבר לוקה מאד בחסר ונותר לקוות שגם ההנגשה הפיזית של כל המקומות שבהם ניתן  שירות לאזרח, תשתפר בהקדם. 
מכל מקום, מסכם סודאי: "אני שמח שאתר האיגוד יכול להיות זמין היום לכל מי שמבקש ליהנות ממידע חינם בנוחות ובקלות".
"אציין, כי יש לנו מעל 10,000 כניסות  בחודש. מס' מכובד בהחלט".
כלי נגישות