1-1-18
גלריה מכובדת של אישים, כל אחד מומחה בתחומו, הביאו את משנתם במגוון נושאים מעניינים. לאלו שלא הצליחו להגיע, להלן תקציר דיבריהם של המרצים ביום העיון.
גיל ביילין, חוקר תאונות, נהג מרוצים דרכים ויוזם "חזון 120" דיבר על על חזונו לאפשר לחיות עד 120 שנים ולא למות בדרך כתוצאה מתאונות דרכים. מספר ההרוגים בתאונות דרכים עולה משנה לשנה. המכוניות משתדרגות באמצעי בטיחות מתקדמים אך "הגורם האנושי" נשאר כמו שהוא. ואיך מתקנים את המצב, איך אפשר להשיג שיפור ? בראש ובראשונה ע"י חינוך לנהיגה נכונה ורצוי להתחיל זאת מגיל צעיר ככל האפשר. ביילין מציע להתחיל במכוניות קרטינג על מנת להקנות הרגלי נהיגה נכונים כבר מגיל צעיר ביותר. עד כה כ-2000 תלמידים קיבלו הדרכה המבוססת על "חזון 120" וביילין מתכוון לחולל מהפכה במודעות לחינוך מגיל צעיר לנהיגה נכונה ע"י בז תקשורתי ויצור מודעות לנושא בקרב מקבלי החלטות למינהם. ולסיום ביילין נותן טיפ לנוהגים, בכביש " בכביש האחריות היא עלינו" אומר ביילין, לכן תיזכרו: 2×2, כלומר, תמיד, שתי עיניים קדימה ושתי ידיים על ההגה. | |
אורן בראל, מנהל מח' ציי רכב ועסקים בחב' מאיר למכוניות ומשאיות דיבר על החזון של הונדה לפיו אף אחד אינו צריך לההרג כתוצאה מתאונת דרכים. הונדה חרטה על דיגלה חזון זה ומיישמת חזונה ע"י שיפור מתמיד של מערכות בטיחות במכוניות שהיא מייצרת. וכמובן היא נערכת לקראת העתיד הלא רחוק בו ינועו על הכבישים מכוניות אוטונומיות. הונדה הינה יצרן המנועים הגדול בעולם והיא נמצאת במקום הרביעי מבין מותגי הרכב המוכרים ברחבי העולם. בתוך כך, ה-SUV של הונדה, הינו הרכב הנמכר ביותר בעולם בסיגמנט זה. לדברי בראל, בשנים האחרונות שמה דגש חב' מאיר, נציגת הונדה בישראל, על פנייה לשוק ציי הרכב ודואגת להנגשת ארסנל דגמי המכוניות שהיא משווקת כך שיהיו אטרקטיבים הן מבחינת מחירם, הן מבחינת רמת טכנולוגית גבוהה והן מבחינת מערכות הבטיחות והנוחות המתקדמות שבהן. בראל מציין כי כל חברות הליסנג הידועות עובדות עם חב' מאיר וניתן להצטייד באמצעותן ברכבי הונדה. | |
אברהם ישעיהו, מנהל תחום קציני בטיחות במשרד התחבורה דיבר על שורה של נושאים הנוגעים לחיים המקצועיים של קציני הבטיחות. בתחילת דבריו התייחס ישעיהו לכנס קציני הבטיחות שהתקיים לא מכבר ואמר כי הכנס היה מוצלח, זכה לשבחים וכי הוא מקווה כי קיומו יהפוך ויהיה למסורת. בעניין תקנה 276 – התקנה אושרה וזו עובדה מוגמרת. החל מהחודש הבא (ינואר 2018) יהיו שני טסטים בשנה. נכון שטסט חצי שנתי מייקר, אבל בטיחות עולה כסף, מסכם ישעיהו דבריו בעניין זה. בעניין נוהל 14,המידע התחבורתי – ישעיהו אומר כי במשרד התחבורה מודעים לקשיים הכרוכים בקיום תקנה זו כלשונה. כרגע עובדים על ביטול הדרישה של טיפול קצין הבטיחות בנוהגים שהם בני משפחה ומקורבים של הנהגים. ישעיהו מציין כי התקנה קיימת כבר כחצי שנה וישנו מספר לא מבוטל של קציני בטיחות שטרם התחיל ליישם תקנה זו והוא מבקש מקציני הבטיחות לסגור פערים. שימועים – ישעיהו מבקש מקציני הבטיחות כי מי שהגיע כבר לשימוע, שיקבל את הדין. ישעיהו ממליץ לא לערער על הדין בבית המשפט, לדבריו, עד כה, אף אחד שערער לבית המשפט לא זכה להקלה בעיצום שהטילה עליו ועדת השימוע. עם זאת, בתגובה לדבריו של ישעיהו, שמעון סודאי, יו"ר האיגוד אומר בעניין זה כי אם קצין הבטיחות משוכנע בצדקתו, אל יהסס להגיע בעניינו גם לבית המשפט. | |
פרופ' יואל דונחין, מהפקולטה לרפואה בירושלים דיבר על הבטיחות כערך. פרופ' דונחין הסביר על הטמעת הערך שהוא בטיחות בקרב האנשים. איך יוצרים תרבות בטיחות – אם מרבית העובדים והמנהלים באירגון סבורים כי בטיחות היא דבר חשוב, תהיה בטיחות. | |
עו"ד רוני פאלוך ממשרד עורכי דין לויתן פאלוך דיבר על ההיבטים המשפטיים והחוקיים של הסעת נוסעים והובלת מטענים. עו"ד פאלוך תיאר את תחומי אחריותו של קצין הביטחון בהקשר זה והדגיש את חשיבות התיעוד וחשיבות בקיאותו של קצין הבטיחות בחוק המגדיר את עבודתו. עו"ד פאלוך מציע לקרוא במלואם את כל הוראות החוק המתייחסים לעבודתם של קציני הבטיחות. חשוב מאד שתדעו מה מותר ומה אסור ומהן גבולות אחריותכם, אומר עו"ד פאלוך ומוסיף כי נתקל במספר רב של פעמים בהם קצין הבטיחות בעומדו מול בית המשפט, אומר: "לא ידעתי".וכמובן, טיעון מעין זה, אינו פועל לטובתו. כמו כן, עו"ד פאלוך ממליץ בכל פה לתעד בכתב כל דבר, כל פעולה שקצין הבטיחות עושה. במקרים השנויים במחלוקת המגיעים לבית המשפט, חשוב מאד להציג תיעוד שאתם יכולים לעמוד מאחוריו לצורך הוכחת טיעונכם. עו"ד פאלוך חוזר ומדגיש כי הדרך היחידה להוכחת נקיון כפיים בעומדכם בפני בית המשפט היא סריקה של מסמכים, מילוי טפסים מתאימים ותיעוד כל פעולותיכם. לעיון במצגת מיום העיון של עו"ד פאלוך – לחץ כאן |
|
דני שטרוזמן מב.ב.ד. מסר על עידכונים חדשים של דיני תעבורה. שטרוזמן עידכן אילו סוגי רשיון נהיגה מאפשרים נהיגה באוטובוס זעיר עם 19 נוסעים, מה מחוייבות לספק מערכות הבטיחות השונות (מובילאי, איווקס ומובאון), ע"פ חוק מערכות בטיחות, אילו שנתונים של כלי רכב רשאים להחזר בגין התקנת מערכות בטיחות ולסיום, שטרוזמן מתריע בפני תופעה של הפצת ידיעות שונות ומשונות מעת לעת שבינן לבין האמת אין ולא כלום. "אל תפיצו ידיעות שאינן מאומתות" אומר שטרוזמן. לעיון במצגת מיום העיון של דני שטרוזמן – לחץ כאן |