12-9-18
כנס האיגוד הנוכחי חרג הפעם ממתכונתו הרגילה הואיל והיה משולב הפעם עם האסיפה הכללית ובחירות למוסדות האיגוד.הודות למערכת המיחשוב המשוכללת, התקבלו תוצאות הבחירות עוד בסופו של יום העיון.
לעיון בתוצאות הבחירות – לחץ כאן
כנס האיגוד הנוכחי חרג הפעם ממתכונתו הרגילה הואיל והיה משולב הפעם עם האסיפה הכללית ובחירות למוסדות האיגוד.הודות למערכת המיחשוב המשוכללת, התקבלו תוצאות הבחירות עוד בסופו של יום העיון.
לעיון בתוצאות הבחירות – לחץ כאן
כתמיד, כך גם הפעם, את הכנס פתח שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות. סודאי פתח בדברי ברכות קצרים אך לבביים לחברי הנהלת האיגוד, קציני הבטיחות העושים עבודת קודש ושליחות בכל ימות השנה, נותני החסות שבלעדיהם קיום הכנסים לא היה מתאפשר והאורחים המכובדים שהגיעו לכנס ונשאו בו דברים.
בתום הברכות הכריז סודאי על האסיפה הכללית שנפתחה מאוחר יותר, בהתאם לפרוטוקול.
שנה חדשה ואיתה אולי גם קצת נחת
"ראש השנה העומד לפתחינו הוא הזדמנות נאותה לשינויים והתחדשויות" אומר סודאי ומוסיף: "השנה החולפת הייתה שנה לא קלה, ואנו מלאי תקווה שהשנה החדשה תביא לנו סוף סוף קצת נחת ושלווה, שאנו מייחלים להן כ"כ .
וכבר אחרי החגים הבאים עלינו לטובה, חברי ההנהלה שיבחרו יתייצבו כאחד בועדת הכלכלה של הכנסת לדיון החם בסוגיית אופן העסקה שנקבעה
ל- 16-10-2018".
קדנציות מליאות פעילות
"השנה שחלפה הייתה מלאת פעילות ואתם החברים באיגוד זכאים לקבל על כך דיווח מסכם" אומר סודאי ומוסיף כי הדיווח יימסר במועד האספה הכללית ולכן חשוב שכל אחד מחברי האיגוד, בעיקר בעלי זכות הבחירה יעשה מאמץ ויהיה נוכח באולם בשעת האסיפה. תוצאות הבחירות יפורסמו זמן קצר לאחר סיום ההצבעה – כלומר אחרי השעה 15.00.
כדרכו ועל פי תפסתו הניהולית, מצהיר סודאי כי הוא תמיד יבחר להציג את הדברים הטובים בעשייה המבורכת של קציני הבטיחות למרות שהוא מודע לכך ש"עשבים שוטים" תמיד היו ויהיו אך הם מיעוט וכל מי שפועל בניגוד לתקנות מטופל.
היום, בסיומן של שש שנים עמוסות, ענפות ומתוקשרות, רגע לפני בחירות, מבקש סודאי להעביר כמה מסרים חשובים, חלקם נוקבים, שייתכן שלא ינעמו לאזני כולם, אך זהו ה'אני מאמין' הבלתי מתפשר שלו, ומי שמתנגד לו, כמובן שאינו חייב להצביע עבורו היום.
לא די מועמדויות של הדור הצעיר
סודאי הודיע כי בכנס הנוכחי תהיה זו הפעם הראשונה בה יתקיימו בחירות ממוחשבות על ידי חברה חיצונית המתמחה במיחשוב בחירות שנשכרה במיוחד לצורך זה. סודאי הביע אכזבתו נוכח מועמדיות דלות של הדור הצעיר. "הייתי שמח לראות יותר מהם -מצטרפים להנהלה/ למועצה כדי ללמוד את עבודת האיגוד ולהוות את דור ההמשך. עתיד האיגוד תלוי באלו הרוצים להמשיך את פעילותנו החשובה, לחזק ולשמר את כוחנו – אז חישבו על כך בפעם הבאה" מסכם סודאי דבריו בעניין זה.
תגובות החברים באתר ובדף הפייבוק של האיגוד חשובות ומשמעותיות ביותר
סודאי מציין בגאווה, כי כוחו של האיגוד התעצם ושולש בשש השנים האחרונות. "כלפי חוץ, הדבר נראה ומורגש, אך כלפי פנים, אני כיו"ר האיגוד, פחות מרגיש את השפעת החברים. יתכן שאני טועה, אך לתחושתי – חלק ניכר מכם לא ממש מחובר למה שקורה – הדבר מתבטא בחוסר מעורבות בתגובות שלכם באתר האיגוד לידיעות המתפרסמות בו כך גם בדף הפייסבוק" אומר סודאי באכזבה ומוסיף: "לא יתכן שידיעות חשובות העוסקות במהות, בבסיס של עיסוקינו לא זוכות להתייחסות ותגובות שלכם. כך למשל, איך יתכן כי דווח על פעולותינו הבלתי נלאות בכנסת ובבית המשפט העליון אינן זוכות לכל התייחסות מכם ? מה, לא מגיע לנו מילות עידוד על מאמצינו ? או דיווח על הירידה הדרמטית במספר ההרוגים בתאונות דרכים, לא זוכות להתייחסותכם ? מה, אין לכם מה לאמר על כך ? אני לא אחת שואל את עצמי, האם יתכן כי לחברים אין מה להגיד ? אתם חייבם להפנים שכל תגובה מקצועית שלכם באתר ובדף הפייסבוק שלנו, יש לה יכולת להשפיע ולהביא לשינויים. אנחנו קבוצה גדולה ומכובדת והאימפקט של ריבוי תגובות שלכם הוא כוח שעשוי להשפיע עלינו ועל מעמדינו. לא רק אתם גולשים באתר ובדף הפייסבוק. גם גורמים ממשלתיים וציבורים משפיעים אחרים גולשים אצלנו ובין היתר מתרשמים גם ממידת המעורבות של החברים באתר ובדף הפייבוק.יש הבדל מהותי בין ידיעה ללא תגובות שלכם לבין ידיעה אליה מצורפות תגובות והתיחסויות שלכם" אומר סודאי ומבקש לסיום בעניין זה: "חברים, תהיו מעורבים, תגיבו. האתר הוא שלכם ועבורכם"..
האם רק איגוד חזק יכול לחזק את קציני הבטיחות ולתמוך בו בעת הצורך? התשובה היא חד משמעית כן, אך הצלחתו של קצין הבטיחות תלויה במידה רבה גם בו עצמו וסודאי מבקש להסביר: "קצין בטיחות יכול להצליח בתפקידו רק כשהוא פועל על פי חוק, משמש דוגמה אישית ומבסס את עצמו כאוטוריטה בתחום. כך הוא יהיה מוכר ומוערך בחברה בה הוא מועסק, וכן בקרב חבריו למקצוע.
חוזי עבודה לא חוקיים וסיוע מהנהלת האיגוד בעניין זה
דבר נוסף, כאשר קצין בטיחות ותיק או חדש, מתחיל לעבוד במקום מסוים, במידה שחתם על חוזה עבודה מבלי שירד לפרטים בהקשר לתפקידו, הוא חוטא למטרה. חוזה עבודה לקוי מביא להמון חילוקי דעות בהגדרת תפקידו וחיכוחים מיותרים עם מנהלי החברה". סודאי מבקש להזכיר שקיים במשרדי האיגוד חוזה עבודה מקצועי, שזכאים לקבל אותו חברי האיגוד, אבל, צריך לזכור לבקש אותו בזמן.
סודאי מציין כי הגיעו לידיו הסכמי עבודה לא חוקיים בעליל, שנוסחו על ידי חלק מבעלי המשרדים העצמאיים לשירותי בטיחות, ובסיומו של התפקיד נזקקו קציני הבטיחות שהסתמכו על הסכמי עבודה אילו לייעוץ משפטי, ולעיתים להליך של תביעה. היה אפשר לחסוך את כל זה אומר סודאי, אם היו קוראים לעומק את החוזה, ובודקים כל סעיף וסעיף לגופו לפני שחותמים, או לחילופין, היו דואגים לקבל את חוזה העבודה החוקי והתקין , זה הנמצא במשרדי החברה.
מחלוקות ודרכים לפתרונן
בנושא התנהלות שאינה ראויה וכיצד לא להיכנס לעימותים מיותרים :
ישנם לעיתים מצבים של מחלוקות בין קצין הבטיחות לנהגים ומול הנהלת החברה ו/או בין קצין הבטיחות לרשות. כל אלה חייבים להגיע לידיעת האיגוד על מנת שנוכל להתוות עבורכם את דרך ההתנהגות הנכונה ולמנוע מכשולים כאלו בעתיד. כאשר הנכם פועלים לבד, התוצאות לעיתים קשות, וכבר אין בידינו היכולת לסייע כי אנו שומעים על כך רק בדיעבד, כשמאוחר מדי.
איסור מוחלט לפעולות לא חוקיות
סודאי מזהיר: כאשר אומרים לכם לעשות משהו בניגוד לחוק – אל תעשו דבר בניגוד לחוק, דאגו לתעד, הגישו תלונה בזמן אמת. אל תדחו את הקץ. יש דרך לצאת ממצבים קשים גם מבלי לשבור את הכלים. אם בחברה מבקשים לפטר קצין בטיחות שסרב לפעל בניגוד לחוק, בעל החברה חייב לדעת שהוא עלול לשלם מחיר על כך ושגם קצין הבטיחות הבא שיחליף אותו – יעבוד על פי חוק – ועל כן עלינו להציב גבולות בזמן. רק כך תדמית קציני הבטיחות תתחזק והעיקר, המעבידים ידעו כי קציני הבטיחות פועלים אך ורק בהתאם לחוק.
דוגמא לחיזוק התדמית של קצין הבטיחות בעיני הנהגים :
כאשר ישנן תלונות הקשורות לנוהל 6, על קצין הבטיחות לתת מענה מקצועי מתוך תקנות התעבורה – כגון : תקנה 21 ג' – חובת הזהירות הכללית וכו'..
כך יבין הנהג שעומד מולו בר סמכא שיודע את החוק ושאינו מוכן בשום מקרה שיעברו עליו.
מאידך, סודאי רוצה להתריע גם על התנהלות הפוכה – כלומר: שימוש מופרז בכח החוק כלפי נהגים :
"חשוב שלא תנצלו את מרותכם וסמכותם ללא הסבר משכנע ומקצועי מול עובדי החברה" אומר סודאי ונותן בהקשר זה דוגמא: נהג שלא העביר במועד רישיון בר תוקף ,יש קציני בטיחות שמיד מפסיקים את הנהיגה שלו, וזה נכון מבחינת התקנות, אבל יש דרך אחרת מכובדת יותר, שתמנע אי נעימות .
לשם כך נשלחו ב"חדשות האיגוד" – קובץ המפרט את הסיבות לאי קבלת הרישיון וכיצד ניתן לנהוג . אין ספק שאם תפעלו עפ"י המודל הזה תזכו להערכה גדולה יותר. כך גם במקרה של תאונה – הנהג לא אמור להיענש מבלי שקיבל הסבר איך לתקן את נהיגתו.
שימוש נכון בשרותי היעוץ המשפטי שמעניק האיגוד
סודאי מבקש להסביר את אופן השימוש בשירות הייעוץ המשפטי המוענק לחברי האיגוד :
"אני לא כאן כדי לשכנע אתכם להשתמש בשירות" אומר סודאי ומוסיף "חלק ניכר מהבעיות יכול להימנע אם תפעלו נכון ובחכמה, כפי שהסברתי קודם לכן.
עם זאת, הזכות הניתנת לחבר לקבל ייעוץ משפטי, עד שעת עבודה, אינה מנוצלת כהלכה וחבל שכך. שימו לב, בשש השנים האחרונות פנו כ- 56 חברים ליעוץ משפטי כאשר 54 מתוכם – הסתפקו בשיחת הייעוץ – ללא כל תכלית ראויה.
רק שניים מהמתייעצים הלכו עם האמת שלהם עד הסוף וזכו להצלחה של 100%. לאחד – נמנעו פיטורין בשימוע מול המעסיק ולשני – נקבעו פיצויים מוגדלים כולל חודשי הסתגלות וכל יתר התנאים – באמצעות עתירה שהוגשה לבית משפט.
חברים, אומר סודאי, "נצלו את האופציה של היעוץ המשפטי. יעוץ כזה עשוי לפעמים להפוך את הקערה על פיה – ולטובתכם".
תכנית הלימודים לקציני הבטיחות
כבר לפני כשנה וחצי מינה סודאי צוות שירכז את ההמלצות בנושא. נכון להיום עדיין לא קיבלה הנהלת האיגוד את הנוסח החדש. סודאי מבקש להזכיר כי יש בהנהלת האיגוד שני חברים בוועדת ההסמכה.
בימים האחרונים העביר סודאי הודעה למנהל התחום בנוגע לחובה שיש למשרד לפרסם את הצעת התוכנית – לעיון חברי ועדת ההסמכה – לאישור ולתיקון כנדרש .
את עניין הורדת ציון הכניסה במבחני האישיות משאיר סודאי למר אפי רוזן -מנהל אגף הרישוי .
עידכון על האגף החדש במשרד התחבורה – אגף השירות
עם התפתחות תודעת השירות בקרב האזרחים והעסקים ועל רקע הקמת היחידה לשיפור השרות הממשלתי לציבור, הוקמה יחידת השירות במשרד התחבורה.
בראש היחידה עומד סמנכ"ל בכיר שירות, מר גילי כהן, ואני חייב לציין שכבר הספקנו לצבור מולו ניסיון מאד חיובי, ועל כך אני רוצה מאד להודות לו.
יחידת השירות במשרד התחבורה תהא אמונה על קביעת נורמות שירות בכלל יחידות המשרד, הדרכה והכוונת העובדים לשירות טוב, נגיש, מקצועי ויעיל יותר – תוך הטמעת טכנולוגיות מתקדמות בערוצי השירות השונים.
בעניין זה אגב, נשלחה לכולכם הודעה ב"חדשות האיגוד" בה נתבקשתם להציע הצעות כיצד ניתן לשפר. רק חלק קטן הגיב בפורום האיגוד בפייסבוק. גם במקרה זה אני מאוכזב מחוסר שיתוף הפעולה של חברי האיגוד, בעיקר כשלרבים מכם לא מעט טענות. חברים, אני מקווה לראות מכם יותר מעורבות בהמשך הדרך :
"חדשות האיגוד"
קראו את החומרים הנשלחים אליכם ב"חדשות האיגוד", התעמקו בהם ונסו להבין את המסרים. אנו עובדים קשה לצורך כך.
אני מצפה מכם ליותר מעורבות, יותר אכפתיות ויותר שיתוף פעולה. אתם חלק בלתי נפרד מהאיגוד, אתם הכח שמניע אותנו ולכן חשוב לנו שתהיו בקיאים במידעים הנכונים וכך תוכלו להגיב ולהשפיע גם אתם על המתרחש. הדבר חשוב ביותר.
תיקון חלק י' לתקנות התעבורה
'איגוד קציני בטיחות' הינו הארגון היציג של קציני הבטיחות בישראל ופועל למעלה מחמישה עשורים. בעלי התפקידים באיגוד פועלים בהתנדבות מלאה, לקידום הבטיחות ולשמירה על רווחתם של קציני הבטיחות – נושאים שכידוע – קשורים קשר הדוק האחד בשני.
"אין זה חדש", אומר סודאי "כי ב-6 השנים האחרונות השקענו מאמצים ומשאבים רבים ככל הניתן, על מנת לייצג את עניינכם בפני כל גוף / מוסד – ביניהם : משרד התחבורה, ועדות הכנסת ומערכת המשפט.
גם בימים אלו אנו ממשיכים לעמול על תיקון חלק י׳ לתקנות התעבורה -העוסק בתפקידי קצין הבטיחות, בסמכויותיו, במטלותיו, באחריות המוטלת על כתפיו ועל מעסיקיו, וכמובן בסוגיות שאנו רואים בהן כחשובות ביותר לשמירה על מעמדכם ועתידכם המקצועי –אופן ההעסקה והיקפי המשרה".
"סוגיית אופן ההעסקה הינה רגישה ומורכבת", אומר סודאי ומוסיף: "כידוע לכם מעורבים בסוגיה זו גופים וארגונים חזקים ובעלי השפעה, שמנסים בכל הכח להיאבק בעמדתנו, שהיא בשנתיים האחרונות – לשמחתנו – גם עמדת משרד התחבורה, בזכות ההישגים שהשגנו בוועדת הכלכלה בתקופת כהונת הכנסת הקודמת".
"אזכיר עוד", מוסיף סודאי "כי לאור הערעור שהגשנו, מצא בית המשפט העליון, צורך ממשי בתיקון תקנות התעבורה, תוך שהוא דוחק להשלימן, במסגרת וועדת הכלכלה-בתקופת כהונת הכנסת הנוכחית – מוקדם ככל האפשר".
כפי שעודכנו החברים "בחדשות האיגוד", לאחרונה – נוכח החשש להתפזרות הממשלה טרם השלמת התיקון, פנתה הנהלת האיגוד לכבוד השר מר ישראל כ"ץ, לכבוד יו"ר ועדת הכלכלה -מר איתן כבל וכן לגורמים נוספים, בבקשה כי יביאו לקביעת דיון נוסף ודחוף – "ואכן לאחר מס' ימים, התבשרנו- כי הדיון הבא בוועדה – עתיד להתקיים מיד בתום פגרת הקיץ והחגים– ביום 16/10 – ויעסוק בליבת התיקון – שהיא כאמור סוגיית אופן ההעסקה. דבר שאם ייעשה בצורה נכונה יביא למציאות תעבורתית ותעסוקתית טובה יותר עבור כולנו". מסכם סודאי דבריו בעניין חשוב זה.
תקנות התעבורה משמעותן – הוראות עבודה עבור קציני הבטיחות
מתחילת הדרך אנו שבים ומבהירים, כי תקנות התעבורה הן הוראות עבודה קציני הבטיחות וככאלה הן חייבות להיות ברורות וחד משמעיות. עקרון זה – חשוב מאוד לראייתנו וכבר כיום ניתן לומר שלא מעט תיקונים ושינויים הוכנו לאור הערותינו, בין היתר מסיבה זו. כדוגמא – חשוב היה לחדד בתקנות את העובדה שקצין הבטיחות אינו אמור לבצע בדיקות טכניות מורכבות, כי אם לבצע בדיקות ויזואליות וכן לוודא ביצוען של יתר הבדיקות והטיפולים.
בהתאם לזאת, התעקשנו כי ייערכו שינויים בטפסי הבדיקה ואכן הנושא הועבר לבחינה מחודשת ויתוקן בהתאם.
את כל יתר התיקונים שהעלנו בוועדת הכלכלה ואשר התקבלו ואושרו, הודענו לכם עליהם לאורך השנתיים האחרונות ב"חדשות האיגוד".
אנחנו עומדים על המשמר
מיותר לציין, כי הדיונים אינם מתנהלים על מי מנוחות ומשתתפים בהם גם נציגים של גופים אחרים בתחום, כמו למשל נציגי החברות הקבלניות לשירותי בטיחות ונציגים של גופים אחרים אינטרסנטים המנסים למשוך את הדיונים לכיוונים שלהם. מה שכן, אני מבטיח לכם כי נציגי האיגוד עומדים על המשמר כך שהדיונים יתקדמו לעבר המטרות שהצבנו לעצמנו. המאבק איננו קל, אך אנו מאמינים כי הנחישות וצידקת הדרך שלנו, לבסוף תנצח.
יחד עם זאת אני חייב לציין, כי משיחות עם חברים אני מתרשם שחלקכם לא יורד לעומק הדברים – ואינו בקיא בלשון המעטה – בנושאים שעליהם אנו נאבקים בשנים האחרונות.
שמועות לא מבוססות
יש הניזונים משמועות או ממידע מוטעה שעובר מפה לאוזן בצורה מעוותת,
שאין לה קשר למציאות, ואלה מופצים הלאה וגורמים לא פעם לתרעומת בקרב החברים, ובצדק רב. "ובכן" מדגיש סודאי: " אל תסתמכו על שמועות. חלקן זדוניות ומטרתן ליצר "באז" מגמתי. במקרה של ספק, פנו אלינו ואמתו את השמועות מולינו". "אני רוצה לנצל הזדמנות זו ולספר לכם על מקרה אחד שכזה : לאחרונה" אומר סודאי ומוסיף: "אני למד, כי יש מי שמפיץ – שכחלק מהתקנות החדשות שכבר אושרו ואף הובאו לחתימת השר (!) – קצין בטיחות העוסק בתחום הרכב הפרטי, יעבוד במשרה מלאה, רק מ-250 רכבים… (!!)
חברים, זה כ"כ עצוב לי לשמוע (!) עצוב לי שזה מה שמוכרים לכם אנשים חסרי אחריות. אני אזכיר לכם, מבלי לנקוב בשמות, שאכן היה מי שרצה בכך וניסה להשפיע בכך על מקבלי ההחלטות. היה גם מי שניסה "להתפשר" על משהו ב"אמצע" – קרי – על מינימום של 150 רכבים למשרה מלאה, אך אנו התעקשנו ונאבקנו שלא יהיה שינוי מהותי בנושא הזה ושהיקף המשרה המלאה בתחום הרכב הפרטי- יהיה בדומה לנוסח התקנות שהוגשו בשנת 2013 – כלומר שמשרה מלאה תהיה מ-100 רכבים פרטים ועד 250.
אמנם – נכון יהיה לומר שעל כל 250 רכבים יפקח קצין בטיחות אחד,
זה גם קיים היום פחות או יותר, אם כי בנוהל פנימי ולא כתקנה,
אבל (!!!!!!!) – המינימום למשרה מלאה יהיה 100 רכבים פרטיים !! (שעד היום עמד על 80) – כלומר אין כאן שינוי מהותי שיכול לחבל במשרותיכם וזה מבחינתנו הדבר החשוב ביותר.
חברים, זה הנוסח שהוגש בסופו של דבר ע"י משרד התחבורה לוועדת הכלכלה –אך לא רק שהוא לא הגיע עדיין לחתימת השר, הוא טרם נדון בוועדה- היות שלפני כן – יש לאשר עוד מס' תקנות .
האם אתם מבינים את הפער בין השמועות לבין המציאות?
"חברים, אם יש לכם שאלה או אי בהירות לגבי נושא מסוים,
רגע לפני שאתם מתרעמים ואח"כ הולכים ומוציאים את זעמכם ברשתות החברתיות, העבירו מייל לאיגוד ואני מבטיח שתקבלו מענה נכון ומדויק.
הכי מדויק שיש" אומר סודאי.
שקיפות
הנהלת האיגוד בראשותי, חרתה, בין היתר, על דיגלה את עיקרון השקיפות. כלומר, כל מה שמתרחש בחדרי החדרים של הנהלת האיגוד, מדווח לחברים.
אין עסקאות אפלות ואין התנהלויות של 'מתחת לשולחן'. הכל שקוף וגלוי.
כפי שאתם וודאי יודעים "עשבים שוטים" אשר חלקם השתמש באיגוד על מנת לקדם את ענייניו הפרטיים ו/או כאלו שפעלו בניגוד למטרות ולאינטרסים המובהקים של האיגוד – הוצאו מתוכו.
מי שנותר- הם אנשים ישרי דרך, שכל מעייניהם מוקדשים אך ורק לקידום מעמדם של החברים באיגוד.
עידכונים שוטפים לחברים
בהמשך לדבריו על שקיפות, סודאי מבקש להבהיר כי הנהלת האיגוד מוציאה כפעמיים בחודש מייל לכל חברי האיגוד ("חדשות האיגוד") בו הנהלת האיגוד מדווחת על החלטותיה הרלוונטיות, דיונים שהיו וכמובן מצרפים קישורים בהתאם. עם זאת, במסגרת המאבק על מעמדו של קצין הבטיחות מתקבלות לפעמים החלטות אסטרטגיות וטקטיות שהשתיקה יפה להן. כמובן שהחלטות כאלו אינן מתפרסמות.
לצד זאת, דואגת הנהלת האיגוד לאורך כל הדרך לפרסם עבור החברים כללי "עשה ואל תעשה" בנושאים שיש להם משמעות בטיחותית.
כמדיניות -כל אימת שהנהלת האיגוד מזהה בעיה בטיחותית מכל סוג שהוא שיש לה עניין לציבור הרחב, היא דואגת לפרסם אותה, להסבירה ולהציע דרכים לפיתרונה.
כמובן-שגם מתפרסמות תקנות תעבורה מבוארות ומוסברות. התקנות המגיעות ממשרד התחבורה לא תמיד מנוסחות בלשון ברורה ומובנת, והנהלת האיגוד דואגת לפרש ולפשט אותן כך שיהיו מובנות ואחידות לכל.
סוגיות נוספות בקיצור נמרץ
"אלו הם עיקרי הדברים" אומר סודאי ומוסיף: "ישנן סוגיות רבות נוספות בהן עסקה הנהלת האיגוד ב-6 השנים האחרונות, אך קצרה היריעה מלפרט. לדוגמא, ממש רק בראשי פרקים: הובלת האיגוד בהטמעת מערכות הבטיחות בכלי הרכב – נושא מהותי ביותר שפעלנו לקידומו לאורך כל הדרך ושמניב תוצאות בשטח, שמירה על סביבה ירוקה ועידוד ביצוע רכישות של כלי רכב חדשים בדגש על דרגת זיהום נמוכה – ועוד ועוד.
שנה טובה ומבורכת
בסוף דבריו, בירך סודאי את באי הכנס וכלל קציני הבטיחות ומשפחותיהם בבירכת שנה טובה ומבורכת, עוד פחות תאונות ויותר בטיחות בדרכים.
ארנון לוי, חבר ההנהלה הפליא יכולתו בתקיעה בשופר לפילוס דרכן של הברכות והאיחולים כלפי שמיים.