חברת אלדן שרותי דרך (להלן אלדן) עוסקת בהובלת כלי רכב פרטיים ומסחריים, גרירה וחילוץ, הובלה כבדה ועבודות עם מנופים (הנפת כלי רכב, גנרטורים ומטענים אחרים על במות, גגות ומקומות לא שיגרתיים אחרים בהתאם לדרישות הלקוח). פריסת המוביליות הינה ארצית והמשימות מועברות לנהגי החברה מיידית באפליקציה יעודית למכשירי הטלפון שלהם, דבר המאפשר שרות מהיר בכל רחבי הארץ. החברה מובילה, גוררת ומחלצת בין 1200 ל-1400 כלי רכב ביום.
בשנת 1995 הוקם אגף בתוך אלדן תחבורה לצורך גרירה וחילוץ עצמי. בשנת 1998 התאגדה הפעילות והפכה להיות חברה עצמאית. מנכ"ל החברה מאז היווסדה הינו משה כהן. החברה מונה כ-150 עובדים.
צי הרכב של החברה מונה כ-125 משאיות מסוגים וגדלים שונים המאפשרים לבצע מגוון רחב של הובלות, גרירות וחילוצים. לחברה משאיות עם מנופים עצמאיים, טריילרים להובלת ציוד כבד, מוביליות עם כושר תימרון גבוהה המאפשר תנועה נוחה בערים, במקומות צפופים ובכל רחבי הארץ. לאחרונה נוספה פעילות של קטנועים התומכים במחלקת החילוץ מתוך כוונה לתת שרות מהיר ויעיל של התנעה ועזרה ראשונה ללקוח.
הפן האנושי הינו אבן יסוד חשובה ב-DNA של החברה. לא סתם סלוגן החברה הוא: "אנשים מובילים רכבים", ללמדך כי המלה "אנשים" היא חלק עיקרי ממהות החברה. בתוך כך, נכס חשוב מאד באלדן הוא ציבור הנהגים הנמצא בחזית החברה ומייצג אותה מול לקוחותיה הרבים ולכן המנכ"ל משה כהן מתייחס לציבור זה במלוא הרצינות, מקפיד על התנהלותם ומעורב בעבודתם החל מתהליך קבלתם בחברה ועד קליטתם בעבודה השוטפת. כהן מקפיד לקבל רק נהגים איכותיים שהם כאמור עמוד השידרה של החברה ולצורך זה מפעיל מסננת צפופה מאד שעוברים דרכה רק הטובים ביותר.
תהליך קבלת נהג חדש הינו ארוך וקפדני. התהליך מתחיל בקבלת קורות חיים של המועמד. במידה ועונה על הקריטריונים, המועמד מוזמן לראיון בו מתרשמים מהאיש, נבדק רשיון הנהיגה שלו ועברו התעבורתי. אם עבר שלב זה, המועמד ממלא טפסים של פרטיו האישיים, תצהיר על מצב בריאותו ועל כך שאינו צורך סמים ואלכוהול. בנוסף, המועמד חותם על תקנה 168 (תקנת שעות עבודה ומנוחה לנהגים) ומאשר כי הבין שאסור לו לעבוד מעבר לשעות המותרות בחוק. בחברת אלדן מקפידים על קיום תקנה חשובה זו התורמת לנהיגה בטוחה יותר ומונעת תאונות הנגרמות כתוצאה מעייפות מעבודה בשעות ארוכות מהמותר. ההקפדה על תקנה זו מגיעה משני הכיוונים. מכיוונו של הנהג ומכיוונה של הנהלת החברה. זאת ועוד. הואיל והנהגים עובדים גם מול נשים, העובד עובר הדרכה למניעת הטרדה מינית וחותם על טופס. הנהג חותם על הסכם עבודה בו מפורטים כל תנאיי עבודתו, חובותיו וזכויותיו. לאחר שסיים פרק זה, מוקרנים לנהג החדש חמישה סרטוני הדרכה על המותר, האסור בחברת אלדן וכללי בטיחות בעבודה. לאחר מכן עובר הנהג החדש שיחה עם סמנכ"ל השרות המוודא כי אכן המועמד הבין את כל הכתוב בהסכם העבודה ובטפסים שחתם עליהם. אם המועמד שרד את כל השלבים עד כה, הוא מוצמד לנהג ותיק לשבוע של חונכות. אם עבר גם שלב זה בהצלחה, המועמד הופך להיות נהג מן המניין.
לנהגים באלדן, לא רק חובות. גם זכויות לא מעטות ניתנות להם. הנהגים באלדן מקבלים תנאים מן הטובים הקיימים בשוק. משכורת הוגנת, פרמיות שעולות וגדלות בתלות ותק בחברה. תנאים סוציאלים בהם קרן השתלמות מיד בתום השנה הראשונה לעבודתו בחברה, ביגוד, טלפון ועוד ולכן אומר כהן: "התחלופה אצלנו קטנה, הנהגים רוצים להשאר אצלנו".
ברור כי תהליך מיון קפדני מעין זה מסנן נהגים לא מיומנים ומשאיר רק את הטובים ביותר דבר שתורם ללא כל ספק הן לבטיחות בדרכים וכמובן גם לשמה הטוב של אלדן.
גם במהלך העבודה מתקיימות בדיקות שונות והדרכות שנועדו לשמור על רמה גבוהה של תפקוד הנהגים.
באלדן עובדים שני קציני בטיחות במישרה מלאה. "לקציני הבטיחות משקל רב בשמירת הבטיחות וניהול צי כלי הרכב, הם סוד ההצלחה שלנו", אומר כהן ומוסיף: "הם מקבלים ממני יד חופשית לעשות את כל הדרוש על מנת לשמור על רמה גבוהה של בטיחות ותיפקוד כלי הרכב והנהגים". אחת לחודש נבדקות כל המשאיות. הבדיקה מלווה בצילומי המשאיות ובתיעוד הבדיקה. בנוסף מבצעים קציני הבטיחות שורה שלמה של מטלות הנוגעות הן למתקני המוביליות והן ל"גורם האנושי" שהטיפול הנכון בהם מביא לרמה גבוהה של אחזקת צי הרכב וציבור הנהגים.
למרות אמונו המלא בקציני הבטיחות שלו, כהן אינו מסתפק רק בבדיקותיהם ובערך אחת לשנה, מהנדס רכב שהינו בודק חיצוני, בודק את כל צי הרכב של החברה ומעיר הערותיו בהתאם לעניין.
מן המפורסמות היא שעבודתו של קצין הבטיחות קשה. קשה מעצם מהותה וגם קשה מתוך כך שקצין הבטיחות נמצא בין הפטיש לסדן. כלומר, הוא צריך לרצות שני אדונים. מצד אחד את מעסיקו בעבודה, ע"י חסכון בהוצאות ומצד שני את משרד התחבורה, בקיום הוראות החוק ושמירה על הבטיחות שמן הסתם עולה כסף. כל צד מושך לכיוון שלו וקצין הבטיחות צריך לדעת להלך בין הטיפות ולא לצאת רטוב, עניין כלל לא פשוט. לכהן כמעסיק, ברורה חשיבותו של קצין הבטיחות. אך ישנם מעסיקים שאינם מעריכים נכון את חשיבות עבודתו של קצין הבטיחות. על מנת שמעסיקים אלו יבינו גם הם את חשיבות תפקידו של קצין הבטיחות ויכירו ביתרונות של צי רכב מתוחזק נכון, לכהן יש מסר לציבור המעסיקים. כהן מציע לקיים קורס קציני בטיחות מזורז למעסיקים. "מי שיעבור את הקורס, יחסו ישתנה לקצין הבטיחות" אומר כהן.
כאמור סלוגן החברה הינו: "אנשים מובילים רכבים" והפן של "אנשים" בסלוגן בא לידי ביטוי גם בתרומה למען החברה. אלדן מפנה חלק מרווחיה לעשייה למען הציבור ובתוך כך היא תורמת לאירגון ילדים אוטיסטים, למחלקה האונקולוגית לילדים בתל השומר וזק"א.