איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

שיטת הניקוד החדשה אושרה ע"י ועדת הכלכלה של הכנסת

29-11-11
ועדת הכלכלה אישרה את בקשת שר התחבורה להחיל את שיטת הניקוד החדשה  מ- 1 בינואר 2012 . התקנה החדשה קובעת בין השאר כי נהג שיצבור 72 נקודות ויותר רישיונו יפסל לתקופה של תשעה חודשים ויחודש רק לאחר שיעמוד בבדיקות רפואיות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) וכן במבחן עיוני (תיאוריה) ומעשי(טסט).

להלן השינויים העיקריים הצפויים להכנס לתוקף ב-1 לינואר הקרוב

● תקופת הדיווח לצורך רישום הנקודות תעמוד על עד שנה מיום ביצוע העבירה.(עד היום ללא תלות בזמן). אי לכך, יבוטלו נקודות על הרשעה שדווחה לרשות הרישוי כעבור שנה ויותר.

● נהג שלחובתו נצברו 22 נקודות או יותר בתוך פחות משנתיים, הנקודות תישארנה תקפות למשך 4 שנים מיום ביצוע העבירה. כלומר, מחיקת הנקודות (הרעיונית) תתבצע אך ורק בחלוף 4 שנים ממועד ביצוע העבירה האחרונה ובתנאי שהנהג ביצע אמצעי תיקון (קורס נהיגה נכונה-שאינו מוחק את הנקודות).

● נהג שצבר לחובתו 72 נקודות או 36 נקודות בפעם השנייה בתוך 6 שנים רישיונו ייפסל ל – 9 חודשים והוא יחויב לעבור תיאוריה (מבחן עיוני), טסט (מבחן מעשי) ובדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים. עוד נקבע בתיקון לתקנות התעבורה כי נהג שנכון להיום צבר לחובתו 72 נקודות היכולת להפעיל נגדו את הסנקציה האמורה לעיל, תחול רק אם הנהג ימשיך ויצבור עוד 12 נקודות חדשות, בתוך 4 שנים ממועד העבירה הראשונה שנרשמה לו ולא באופן אוטומטי.

● התקנות החדשות קובעות כי נהג שנדרש לבצע קורס בנהיגה נכונה (נהיגה מונעת) חייב לבצע את הקורס בתוך שישה חודשים מיום קבלת הזימון לקורס (בניגוד למצב ששרר עד כה בו נהג יכול היה שלא לבצע קורס במשך שנים ועקב כך המשיך ל"גרור אחריו" נקודות ישנות שלא נמחקו).

כלי נגישות