איגוד קציני בטיחות
מקצועיים בתעבורה

ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
ברוכים הבאים לאתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה!
שלום לכולם! זה האתר החדש של איגוד קציני בטיחות מקצועיים בתעבורה. מוזמנים להירשם לאתר
שריינו את המועד ביומנכם יום ההשתלמות הבא יתקיים ב- 5.9.23

שווי שימוש יחושב לפי הערך האמיתי ולא לפי מחיר המחירון של הרכב כחדש

18-12-11
מאת: שמעון סודאי – חבר הנהלת איגוד קציני הבטיחות בתעבורה

בהמלצות ועדת זליכה  שהתפרסמו  לא מכבר, יש משהו מעודד. בין כל ההמלצות שאינן מטיבות עם משתמשי רכבי הליסינג,יש משהו  שניתן לומר עליו כי הינו לטובת משתמשים אלו.

ועדת זליכה ממליצה כי חישוב שווי השימוש ייעשה לפי ערכו האמיתי של הרכב, בדומה לאגרת הרישוי שהתשלום עבורה  יורד ככל שגילו של הרכב עולה, כלומר, ועדת זליכה ממליצה כי התשלום של שווי שימוש ייעשה בהתאם לגילו של הרכב ולא באופן שרירותי  – מחירון רכב חדש.

אני מבקש לציין כי המלצה זו עולה בקנה אחד עם עמדת איגוד קציני הבטיחות   ולמעשה ועדת זליכה מקבלת את עמדת האיגוד כפי שהובעה  בישיבת  ועדת הכספים מיום 11-1-2011.

אין ספק שמשתמשי הליסינג יקבלו בחיבוק חם "צ'ופר" מס שכזה, שיכול להפחית מאות שקלים משווי השימוש השנתי, הן בגלל שמחירי הרכב החדש לחברות הליסינג נמוכים משמעותית מהמחירון הרשמי, והן בגלל שלפי שיטה זו, התשלומים יפחתו משמעותית בשנה השנייה והשלישית של הליסינג.

מבחינת האוצר, שנלחם בשיניים ובציפורניים להגדיל את תשלום שווי השימוש כמקור הכנסה נוסף עבורו, סעיף זה לבדו יכול לעלות לו באובדן של 800-600 מיליון שקל הכנסות  והשאלה שנותרה עדיין פתוחה היא כמה ירצה האוצר להאבק באובדן הכנסה כגון זו.
כלי נגישות