28-12-11
300 מליון ש"ח בלבד מתוך תקציב של מיליארדים מוקדשים בשנת 2012 לשיפור תשתיות, בכבישים שידוע לכולם כי הם קטלניים וגבו עד כה חייהם של מאות בני אדם.
תקציב זה יספיק ל-64 "כבישים אדומים" בלבד, מתוך כ-300 "כבישים אדומים" קיימים.
למרות שברור הן למשטרת ישראל והן למשרד התחבורה כי תשתית רעועה שאינה עומדת בסטנדרטים ראויים גורמות לתאונות חמורות, הוקצב לתיקון המצב הקיים סכום נמוך שיפתור חלק קטן בלבד מבעיה כאובה זו.
גדרות הפרדה, מעקות בטיחות, שוליים רחבים, כל אלו אין כמוהם כגורם המונע תאונות או ממתן את חומרתן. עובדות אלו ידועות לכל ובכל זאת, ברבים מהכבישים האדומים לא תמצאו אותם שלא לאמר מה מצבם של כבישים אחרים שאינם מוגדרים ככבישים אדומים.
לפני שמזיזים צמתים ולפני שבונים כיכרות בתקציבים של עשרות מיליוני ש"ח, מן הראוי היה לתת את הדעת לפתרונות כגון אלו שהוזכרו לעיל שהינם פשוטים יחסית, עולים הרבה פחות כסף והינם מצילי חיים פשוטו כמשמעו.
להלן רשימה מידגמית של כבישים שייזכו בשנת 2012 ל"טיפול" ע"י החברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר).
מחלף לוד, מחלף נתניה, מחלף לטרון, צומת עופר, צומת האלה, צומת חורשים, כביש 40 (ק"מ 271), כביש 79 (ק"מ 22), כביש 2 (מחלף אולגה) ועוד.